George med Liemannen bakom axeln

Sänkt…..

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 10, 2010

UUUUUUUuuuuuuuIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…..plopp

Det handlar om ett ljud!
Tänk att ni ser en gammal krigsfilm där man släpper en bomb ( eller flera bomber) från ett flygplan.
För de som vägrar tänka i krigstermer så har ni alternativet Hjulben som släpper ett städ i skallen på Cyoten från kilometerhög höjd
Det finns alltid ett utdraget visslande ljud som börjar starkt och succesivt blir svagare, svagare och sedan landar bomben/städet i marken med ett plopp. (eller i skallen på Cyoten)

Så känner jag mig idag.
Det är medicindag idag.
Jag tog mina kära experimentmediciner som håller mig vid liv klockan 08,00.
Dessa älskade piller som är som en ren vindsmekning jämfört med cellgifter men som ändå har bieffekter…ja alltså förutom att de håller mig vid liv….Jag blir snortrött, superdupersänktgiganttrött! Ja ni fattar, riktigt trött!

Alltså pillerinmundigande klockan 08 och klockan 12,30 så kom det där ljudet, det där pipande visslande ljudet som gjorde att jag 12,31 landade i sängen med ett….ja just det, ett plopp!

Snarkade fram till klockan 16,00 då min älskade fru ringde, sedan dess har jag vandrat precis som stackars hjulbens offer, The Cyote med ett sänkande städ i skallen….
Jösses vad trött man kan bli!

Jag tycker fortfarande att man som sjuk borde få lite mer uppmuntrande saker om man får cancer, als eller vilken fruktansvärd livshotande sjukdom som helst: En liten kul sportbil i de värre hästkraftsstorlekarna.
En Bugatti, Ferrari eller en Audi R8 till oss med mindre än 5% chans att överleva.
Kanske Porschar till de som har lite bättre överlevnadsprognoser och Volvo till resten…
Lite nöje borde vi väl få som sjuklingar, eller hur?
Ok, då,  jag kanske nöjer mig med en biljet till Tivoli eller Backen…..

Godnatt till Er alla från En G som bara gått upp ur sängen för att skriva dessa korkade tankar till Er..
Jag kanske borde stannat i sängen denna gången…

George

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kerstin said, on augusti 10, 2010 at 22:11

    Japp! En liten sportbil borde du ha. Nu!

  2. Annelie said, on augusti 10, 2010 at 22:29

    Det är nu drygt två månader sedan jag fick min sista cellgiftskur men jag är fortfarande så där sjukt trött. Det är så man skulle kunna somna stående. Önskar det fanns något piggelinpiller men det gör det ju inte tyvärr. En del brukar tydligen ta kortison vissa dagar för att bli piggare men jag får så svårt att sova när jag tar det. Jag skulle nästan offra min skruttiga bil till den som kunde hjälpa mig att få orken tillbaka.
    Och sedan få en fin volvo…

  3. Anette said, on augusti 10, 2010 at 22:45

    Tycker du skulle få precis vilken bil du vill!
    Det är du värd.
    Du är min idol.
    Kämpa på.
    Kram!

  4. Karin said, on augusti 10, 2010 at 22:48

    Hoppas du får en riktigt god sömn inatt. Dröm om den lilla . Kram från Karin

  5. Kristina said, on augusti 10, 2010 at 23:02

    Ha, ha, ha, vilka underbara liknelser du berättar.
    Vad jobbigt att känna sig så otroligt trött hela tiden. Jag har svårigheter med att somna efter all kortison som jag tog under min behandling, trots att det var för över 1 år sedan den avslutades. Vi kanske kan byte lite?
    Sov så gott

  6. christina said, on augusti 11, 2010 at 00:15

    Så mycket mod, så mycket styrka, så mycket klokskap och mycket, mycket mer förmedlar du hela tiden på ett eller annat sätt i allt du/ni befinner i Er.
    Tack för allt vi får ta del av genom ditt bloggande.
    Fortsätt kämpa. Du vinner!
    Christina

  7. annika said, on augusti 11, 2010 at 10:34

    Det är bra att du släpar dig upp från sängen och skriver några ord!! Din blogg är det första jag läser när jag kommer hem från jobbet! Hoppas du snart piggnar till igen! kram

  8. Ewa Larsson said, on augusti 11, 2010 at 10:43

    Vad bra det där sista var att få önska sig något.Gärna häst och vagn för mig.Med en stilig kusk.
    Imorgon är det dagen D som jag väntat på så länge,jag har aldrig haft så här jobbigt inför besked men just nu är det för mycket som snurrar,
    Fick ett positvt besked från kommun det räcker med ett foto med inritat takfönster.
    Ska få hjälp med mina skor också imorgon,hoppas att jag sen kan gå när jag kommer till Budapest på torsdag 19-23 aug.Flyr födelsedagen!
    Kul att du finns!Tycker så mycket om dig och Sara.
    Just nu orkar jag inte vara så uppåt men det blir nog bättre.
    Alltid roligt att läsa vad du skriver.Kram till er båda.

  9. Maria said, on augusti 11, 2010 at 14:05

    Usch vilka trista dagar du har haft… Samtidigt ger du en skön beskrivning av hur du känner dig, träffsäkert som alltid 🙂 Hoppas att du mår lite bättre nu efter all sömn.

  10. eija said, on augusti 11, 2010 at 22:56

    Strålande idé. Lägg landstingsbyråkratpengarna på sportbilar åt sjuka. Svårt sjuka. Absolutely. Man kan kanske tänka sig att man kan byta bilen mot diamanter eller så.

  11. Linda Géewe said, on augusti 13, 2010 at 23:30

    Ja det är väl klart att du borde ha allt det där som du önskar dig…o lite till…MYCKET MER!!! Hamnade här lite av en slump… Din blogg gör mig både glad och sorgsen! Mest hoppfull ändå! Jag misste min pappa till himlen för åtta år sedan i den här cancerformen (i hans fall orsakad av asbest, lungsäckscancer – är det densamma?). Han blev precis 50 år. Läkarna sa hela tiden att det handlar om TID…att forskningen behöver hinna med… Du har just TIDEN på din sida…på så vis att forskningen hela tiden går framåt och att du haft ”turen” att testa det nyaste. Måtte det alltid finnas ett nytt ess i rockärmen till dig! Vad härligt och spännande med en bebbe på väg! LYCKA TILL! /Linda


Kommentera

