George med Liemannen bakom axeln

reaktion…

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 9, 2010

Idag har varit en fantatstisk dag men även en konstig dag….
Dagen har varit superbra  med låg smärta och bra styrka i kroppen, allt var som det skulle och livet lekte.
Klockan 15 så hände det något, en reaktion som gjorde att resten av dagen var lika dålig som den börjat bra.
En allergisk reaktion!

Så nu avnjuter jag resterna av reaktion som inte hindras av mina anti-allergimediciner och kortison.
Det gick inte så pass långt att jag var tvungen att använda adrenalinsprutan som ligger redo, standardbehandlingen räckte för att få bukt med de värsta symptomen!
Jaja, dagen började åtminstone perfekt!

Jag har haft en tvådelad intervju med en journalist från en större tidning.
Förra intervjutillfället blev ordentligt nerkortat av det intensiva regnet i fredags, killen som skulle intervjua satt i bilkö i över en timme på grund av att motorvägen låg ”under” vatten.
Journalisten som var precis och exakt så korrekt, vänlig och proffsig som jag kunde önska, var ju tvungen att avsluta intervjun så det gjordes med en avslutande telefonintervju!
Det är alltid trevligt att träffa proffsigt och trevligt folk inom media!
Speciellt journalister som använder bandspelare som hjälpmedel gillar jag, då blir det alltid så bra som möjligt!

Jag hade även en ”natural High” känsla idag då jag pratade med min vän Lasse A, han hade igår varit i kontakt med den underbara onkologiproffessorn Mef som jeg beskrev i förra inlägget, tid för 2nd Opinion är bokad för denna veckan, otroligt bra och snabbt fixat av en fantastisk läkare!
Tack Mef!

En slagen och trött G skall nu vyssa gott!
George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Annette & Dragan said, on augusti 9, 2010 at 23:28

    Du är min Mef!

    Kram

  2. Tina said, on augusti 9, 2010 at 23:31

    Synd att en bra dag skulle förstöras av en allergireaktion 😦 Är det inte det ena så är det det andra – skit i en sorg, för det kommer snart en ny, sa alltid min morfar Arvid (på bred malmö-dialekt) och i nästa sekund drog han värsta vitsen 🙂 Lite så är det nog. Tyvärr var han en av de första av mina älskade familjemedlemmar, som jag förlorat till cancerdjävulen.

    Superglad för din vän Lasse A´s skull – helt fantastiskt – och det är även din förtjänst, som du ska vara stolt över!

    Sov gott nu George – önskar dig en god natt och en bra allergifri dag i morgon!

    Stor styrkekram
    Tina

  3. Linda said, on augusti 9, 2010 at 23:40

    Nä vad trist att dagen inte fick fortsätta så bra som den började. Otäckt med allergiska reaktioner! Hoppas du mår bättre nu och att en ny ännu bättre dag väntar dig i morgon!

    God natt och sov så gott!
    Kram Linda

  4. Carina said, on augusti 10, 2010 at 23:31

    Här är en blogg som är lite annorlunda på så vis att de är en äldre man som skriver om sin prostata cancer läs den Dom flesta som skriver är yngre eller också kvinnor
    http://gossom.blogspot.com/ och lägg gärna till den i din blogglista


Kommentera

