George med Liemannen bakom axeln

Morgondagen…

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 4, 2010

Alla dessa dagar som flyter förbi, alla innebär de upplevelser och känslor.
Alla dessa dagar som innebär att man utsätts får händelser som gör att man tvingas agera.
Att agera behöver inte vara något dåligt, det kan ju vara något bra såsom att man får ett leende (utsätts för något) och självklart måste man agera (man ler tillbaka).

Att utsättas för dåliga besked eller otäcka situtationer är ju något vi helst vill undvika, men som bekant så är det inte lätt att undvika dessa otäcka livspåverkande händelser.
Men vi missar ibland att det är så sällan vi råkar ut för de där dåliga otäcka händelsera som tvingar oss att agera i försvarsläge….
Hellre agerar jag utifrån ett lyckligt läge, ett glatt läge med en glad respons…

Igår fick jag ett dåligt besked, en väldigt aktiv person inom Stödet har slutat som hjälp-person. Jag hoppas att hon får tid och ork för oss i framtiden igen!

Vad har hänt de senaste dagarna, massor, mycket och mängder:
Saras mage med den lille/lilla därinne bara växer (bra händelse, med bra respons)
Min syster kom på överraskningsbesök idag  (bra händelse, med bra respons)
Jag skall träffa vänner imorgon, äntligen skall Douglas få berätta alla skvaller grejer från Stockholm  (bra händelse, med bra respons)
Lotta Grey och Threst firar 9 år idag, JÄTTEGRATTIS!! (bra händelse, med bra respons)
Hans Malmberg som jag träffade på sjukhuset under min ordinarie kontroll har numera definierats som Vampyr!!  (mycket bra händelse, med bra väldigt respons) Hans låg i sjukhussängen bredvid mig och konsumerade stora mängder blooood!
Att han får blodet intravenöst innebär ju att han tar blod från andra människor för att ge honom liv….ergo, Hans är en vampyr! (Cooolt)

Ja det får väl räcka för dessa två dagar, det är ju speciellt kul att inse att en av mina vänner är en tvättäkta vampyr, må så vara att han är en cancerdrabbad vampyr!!

George

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Karin said, on augusti 4, 2010 at 23:25

    Ingen kan som du få till ord som berör så. Skratt, vemod, sorg, ilska och kärlek.
    Måste berätta för min kompis att hon är vampyr. Hon vet nog inte om det, må så vara att hon är en cancerdrabbad vampyr.
    Älskar att läsa din blogg George. Tack! /Karin

  2. Mia said, on augusti 5, 2010 at 08:33

    Du är helt otrolig på att förmedla dig hur du känner med optimism som så många av oss glömt..Tänkte tipsa dig om du inte känner till det redan: http://www.facebook.com/?tid=1169589177753&sk=messages#!/group.php?gid=126746724033854

    En väns son har gjort en stödgrupp för en kille med liknande cancer som dig?!

    Ha en fin dag,
    Mia

  3. Tina said, on augusti 5, 2010 at 08:59

    Du är bara helt underbar George!

    Får också blod med jämna mellanrum, ergo – här har du också en cancerdrabbad vampyr 😉

    Härligt att läsa alla händelser med bra input i din tillvaro – DET är guldkorn det! Jag kan ju tycka iofs att LillSara eller LillGeorge växer så bra i maggen på din Sara är av den allra bästa sorten 🙂

    Stor varm styrkekram
    Tina

  4. Åsa said, on augusti 6, 2010 at 22:01

    Hej George
    Vill tacka dig för den positivitet du sprider omkring dig. Du träffade min mamma (och syster) på dagvården i tisdags och du är precis den person mamma behöver just nu! kram

  5. Sus said, on augusti 8, 2010 at 14:34

    Ja… som vanligt och alltid. Tack för det du skriver och den positiva stämning du sprider!


Kommentera

