George med Liemannen bakom axeln

På väg hem med stukade fjädrar men med stolt sinne….

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 30, 2010

Nu är vi på väg hem, det har varit ett par tuffa dagar som kommit som ett brev på posten!
Jag har varit som en stolt tupp, värmen har hjälpt mig att få ut ytterligare kraft ur denna skadade kropp.
Ju mer jag har gjort desto stoltare har jag varit, jag har klarat av att gå till butiken och handla…..gå!!!! handla!!!!!
Jag har bröstat mig och kråmat mig av stolthet, varje tillstymmelse av repris av mitt gamla liv innan cancern hälsade på hjälpte mig att klara av ytterligare hinder.
Att klara av att göra saker utan att jag stannar för att kunna tvinga bort mina muskelsmärtor har varit en välsignelse!

Men allt som går upp måste komma ner…….även en viljestark och envis George.
Upp som en sol….ner som en skadeskjuten möglig pannkaka

När vi anlände till Milano för att umgås med den ”ingifta” Leonori/Ruosi delen av Maria Ruosi/Svensson (syster till Sara) så kom vi till en stad som höll ca 40 grader i skuggan.
Middag med svågern och hela den italienska familjen var planerad till tisdag kväll.
Måndag kväll havererade min kropp…….
Alla saker såsom muskelsmärtor, nervsmärtor och ledbesvär kom samtidigt!
Att smärtor kommer i samlad trupp är jobbigt, jag garanterar att dessa smärtor var fackligt organiserade! Strukturerade och med en klar angreppsplan, SABBA GEORGES HUMÖR!!
Hade det varit Amerikanska smärtor hade det garanterat funnits ett klatschigt namn som ”operation fuck up georges mood”
Så organiserade var smärtorna!

Det var bara att anpassa mig efter läget och gilla situationen, jag har alltså tillbringat nästan två dygn i en Milanesisk lägenhet med en temperatur på 40 grader!
Mina vänner heter  Citodon och Oxynorm samt säng!

Nu i skrivande stund har smärtorna besegrats och vi är i Kufstein, boende på Tyroler Hof.
Bra rum och otroligt käk, restaurangen är otroligt bra med en viss lutning är organisk samt vegetarisk matlagning.

Vi skulle bott på Best Western Alpenrose men portieren försökte luras, han försökte salta rumsnotan med 800 kronor….PER RUM!
Eftersom Sara och jag bor i ett rum och Svärföräldrarna bor i ett annat rum hade detta kunnat bli dyrt!
Vi höll på att checka in när vi för säkerhets skull kollade att det var ungefär samma pris som förra gången vi bodde där.

Då kostade rummet ca 95 Euro, nu skulle han ha 186 Euro för samma rum, när han fattade att vi bott där tidigare och kom ihåg rumspriset och att jag blev förbannad över bedrägeriförsöket så försökte han släta över ”misstaget” genom att förklara att han kunde ”fixa” priset nedåt!
Då var vi redan på väg ut genom dörren! Urförbannade!
Man luras inte, det är en grundregel!
Så skall ni bo i Kufstein, passa er extrem noga för Best Western Alpenrose, försöker de lura hotellgäster kanske de försöker lura restauranggäster också!

Snart är vi hemma i Sverige, förhoppningsvis med lite mer rimliga värmegrader, här i Kufstein är det närmare 34 grader….puuuuhhh

George

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lenas Värkstad said, on juni 30, 2010 at 21:52

    HEJ och välkommen hem!

    På lördag är det utlovat 32 grader här i Söderhamn, jag är inte gjord för sånt väder….

    Hoppas du får lite svalare, fast risken är väl minimal.

  2. annika said, on juli 1, 2010 at 08:59

    Välkommen hem till ett sommarvarmt Sverige!!

  3. Eva said, on juli 1, 2010 at 21:01

    Det ska bli 30 i Malmö på Lördag men det är ialla fall bättre än 40
    Kör försiktigt

  4. Carina said, on juli 1, 2010 at 23:31

    Hej George!!
    Det är fantastiskt att läsa om det du delar med dig på bloggen. Min man är också drabbad av cancer, har precis som du en stark vilja till livet. Det finns inga ord att skriva om hur det känns, men en otrolig känsla i kroppen när livet är starkare en sjukdomen.
    Många kramar till dig o Sara

  5. Renée said, on juli 2, 2010 at 19:53

    Ja, varmt får du när du kommer hem, men njut av sommarsverige!
    Jag tror du åkt ifrån liemannen……han hinner inte med dig! Lycka!
    Nu hoppas jag att du och Sara får det underbara mötet med Era hundar som längtat efter Er , bara hundägare vet vad det är!


Kommentera

