George med Liemannen bakom axeln

Läsare och TV-tittare

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 22, 2010

Nu är vi placerade i Castiglione della Pescaia, Toscana.
Det är en myllrande miljö med människor från allsköns länder som njuter av miljön och stränderna här nere.
Det har inte blivit så mycket sighseeing för min egen del, idag är det cancer-medicindag…även på semestern måste medicinerna tas med allsköns bieffekter….
Så med andra ord har Sara tillbringat dagen med en sovande man som snarkat i kapp med hackspettarna som hackar i Pinjeträden, jag gissar att jag sovit minst 15 timmar idag.

Leende människor, det finns en smittande effekt av att vara mig, jag smittar inte med sjukdom eller cancer.
Det verkar som om det finns en rest kvar av TV-serien ”himlen kan vänta” som definitivt smittar!
Nu under två dagar har jag vid två tillfällen sett människor som bara stannar upp och tittar på mig med ett jätteleende, när jag går närmare hör jag att de pratar med sina vänner på svenska.
Med stirrande och stora ögon tittar de på mig och sedan på Saras växande mage, med resultat att leendet bara blir ännu större!
Då inser jag att dessa personer är bland de 1,2 miljoner tittare som såg uppföljningsavsnittet i våras.
På något sätt så känner jag mig fullständigt nöjd med att påverka människor på det bästa möjliga sättet, att få dem att le bara genom att leva!

Jag vill fortsätta att få människor att le!

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tina said, on juni 23, 2010 at 06:56

    Hej George!

    Härligt att ni äntligen är på plats, även om du har med dig dina mediciner och sover en del och mår pyton (förhoppningsvis inte så mycket), gissar jag att du mitt i allt det kan fortsätta att utforska livet. Bara vara du. Precis som i vanliga fall men nu i Toscana nere i Italien.

    Tack för att du med dina inlägg och gärningar får mig att le. Det är jag övertygad om att du alltid kommer att göra!

    Njut av Toscana med Sara och det lilla liv som finns i hennes mage 🙂

    Stor varm styrkekram
    Tina

  2. Gitte said, on juni 23, 2010 at 09:03

    Vi vill så gärna få och ha anledninga att le och skratta åt dina många gånger dråpliga skriverier ibland rörande allvarliga men alla griper och berör alla som läser.Tack för det och ha det så skönt och njut av resan solen sommaren allt.Kram

  3. annika said, on juni 23, 2010 at 09:11

    Jag blir på gott humör bara jag tänker på Dig och Sara och era härliga hundar!! Allt gott till Er!! Kram

  4. S said, on juni 23, 2010 at 11:05

    George – du är fantastisk!! Att få människor att le är en av de finaste egenskaperna en människa kan ha! Det och din fantastiska förmåga att inspirera – undra hur många som lever sina liv ”fullare” tack vare dig… Njut nu av Toscana. Glad midsommar! Kram från en i raden av bloggläsare

  5. Sofia said, on juni 23, 2010 at 12:22

    Tjena hallå,
    Att jag hittade din blogg var av en slump måste jag säga, va inne på Vimmelmammans blogg å så länkade hon till dig.

    Va glad jag blir att ni har en bulle i ugnen, kommer så väl ihåg hur jag planerade mitt liv efter Himlen kan vänta, och hur glad jag blev när det kom en del 2.

    All lycka och välmående till dig och din familj

    Solig sommar
    Fia

  6. Anita T said, on juni 23, 2010 at 12:47

    Även från mej får du ett jätteleende! Är lite avundsjuk på er. Har aldrig varit i Italien. Men ska till Valencia i augusti det får duga. Hoppas att ni kan njuta till 100% av er resa.
    Det är bäst att passa på innan bebisen kommer. Kramar och en riktigt skön midsommar
    önskar jar Er!!!

  7. Ingela said, on juni 23, 2010 at 14:03

    Åh, så härligt! Det är ett av mina favoritställen i Italien. Jag har varit ett antal gånger på Riva del Sole, faktiskt ända sen jag låg i min mammas mage:)

    Grattis förresten till dina underbara härliga besked! Även jag vill önska er den bästa av midsomrar!

    Kram Busan

  8. Sussie said, on juni 23, 2010 at 14:51

    George! Du får människor att le ;0) Önskar er en underbar semester, trots cancermedicinen som gör dig trött mm.

    Kramilikram, Sussie

  9. Eva-Lena Sotterman said, on juni 23, 2010 at 20:01

    Vi fortsätter att le, även vi andra som har cancer!

  10. Kristina said, on juni 23, 2010 at 21:30

    Nu ler jag :)))))

  11. Petra said, on juni 24, 2010 at 09:22

    Hej igen, George!
    Det är verkligen den inverkan du har på människor, man blir glad av att se dig helt enkelt. Du har en oerhört stark karisma som bara strålar runt dig! Önskar dig och Sara en härlig tid i Toscana.
    Kram från Petra från frukostmatsalen på Birger Jarl

  12. Malin said, on juni 24, 2010 at 21:24

    Ja,man kan inte annat än att le!

    Tänk att ni är precis på det ställe jag ”växte upp” varje sommar i husvagn! Min pappa (som också var en överlevare) hade en dröm att få återse platsen innan han inte orkade mer. Tyvärr blev det inte så, men vi hann med mycket annat spännande tillsammans! Hälsa Castiglione!

  13. Elin i Malmö said, on juni 24, 2010 at 22:09

    Här är en till som ler bara för att du lever! 🙂 Och jag skryter om dig för alla nära och kära, lustigt va? Att man kan vara stolt och skryta om en människa man aldrig träffat 🙂 Men jag blir fortfarande rörd och ögonen tåras var gång jag ens tänker på orden som du sa: ”JAg ska bli den första att överleva en 100% dödlig cancer!” Tänk så rätt du hade 😀 Du är bäst! KRAM


Kommentera

