George med Liemannen bakom axeln

Firande och tacksamhet till Er läsare och till att få leva

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 20, 2010

Sara och jag firar utav hjärtans lust!
Glädjen över beskedet att mina tumörer står stilla har gjort att vi firar på ett tidigare oanat sätt! (nu är NI nyfikna??)

Jag vill tacka Er läsare för allt det stöd och inspiration Ni ger, NI ger kraft, Ni ger glädje och Ni ger en starkare framtidstro.
För detta har Ni alla mitt eviga tack!

När vi var med som gäster på ”Sommarkväll med Anne Lundberg” så sade Lena Olin med tårar i ögonen att vi (Sara och jag med vår kamp) var inspiration för henne.
Jag kände en enorm tacksamhet över detta uttalande men det fick mig att tänka lite extra, och trots att mina hjärnceller krockar och vinglar så är det ett klart konstaterat faktum: Ni är MIN inspiration!
Att få veta att NI gläds med oss förstärker vår glädje!
Ni talar mig till rätta över mina skamkänslor över att jag lever med min sjukdom när andra inte har det lika bra resultatmässigt.
Ni ger mer än NI kan ana!
Tack!

En av de viktigaste och vackraste inspirationerna är Annette Axmacher, jag sparkar mig fortfaranden blodig över att jag inte kan närvara vid deras vackraste av vackra dagar, deras bröllop!
Ett kärleksfullt grattis till att de gått in i ståndet som ett gift par, Dragan, jag är så tacksam för att du är så fantastisk!

Skälet till att vi inte kunde skåda det vackra bröllopsparet är att vi inte är hemma.
Dett inlägg skriver jag till Er via en gratis WiFi-point i Kufstein, Österrike
Vi kan inte närvara för att Sara och jag har placerat oss på resans väg, på vägen till inspiration, på vägen till…Toscana!
Lasse har flyttat in i vårt hus och tar hand om poolen och blommorna på bästa sätt, och vi är på väg att träffa Saras syster Maria och min svåger Andy i Toscana.

Tomater, Jordärtsskockor och Auberginer, Here We Come!
George

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kristina said, on juni 20, 2010 at 21:31

    Så härligt att höra att ni firar, firar livet med allt dess innehåll.
    Tack själv, Du är en rikgtigt livsnjutare och jag blir så inspirerad av dig.

    Va härligt att få komma till Toscana, jag är SÅÅÅÅ avundsjuk. Ha det riktigt skönt och hoppas att det inte blir för varmt.

    Sommar hälsning från västkusten
    Kristina

  2. Magdalena Marklund said, on juni 20, 2010 at 22:27

    Åhh, vilka goda nyheter! Jag glädjs med dig och er – alla tre – och önskar er en kulturell, gott smakande, vacker, lugn och kärleksfull vistelse i Toscana. Gott. gott, gott. Amore!
    /Magdalena

  3. Annelie said, on juni 20, 2010 at 23:32

    Du inspirerar mig kan jag säga. Jag var lite som du över tanken på att börja blogga. Inte nu, kanske sen, har inte lust. Men nu har jag också börjat blogga vilket är rätt kul faktiskt. Kan du kan jag! Jag har dock bara gett min dotter adressen till bloggen. Är inte riktigt redo att ge mig ut i stora världen än. Kanske nästa gång jag lämnar ett avtryck i din blogg. Ha dett gott! Annelie

  4. Tina said, on juni 21, 2010 at 09:54

    Hej George!

    Underbart att höra att ni är på resande fot. Och till Italien, detta historiska underbara kärlekens och vinets land. Kunde inte vara mer avundsjuk, men det trycks kvickare än kvickast undan av min enorma glädje för er skull. Du, Sara och lillGeorge eller lillSara 🙂 är SÅ värda de senaste dagarnas underbara besked och upplevelser, och nu den här resan!

    Det känns oerhört skönt det här du skriver med inspiration och styrka, som går som en röd tråd genom alla oss – alla vi som läser det du skriver, och tillbaka till dig när vi svarar, eller det du läser på andras bloggar, feedback du får på annat håll, etc. Det får i varje fall mig att känna mig stolt, lite starkare och ökar min lust att kämpa vidare mot allt ont som jag har i min kropp. Att kunna ge andra glädje, hopp och styrka, det är ett av mina mål i livet!

    Ta hand om er där nere, njut och älska, varandra och livet!

    Stora, stora styrkekramar
    Tina

  5. Carina Jönsson said, on juni 21, 2010 at 13:01

    Vill önska er en härlig, skön och avkopplande semester. Njut av era underbara besked, njut av att ni snart skall vara med om något av det största i livet – att bli föräldrar.
    En enorm gåva – livet.
    En stor, stor kram till er från
    Carina Jönsson, Andreas mamma

    P.S. Glöm inte att DU/NI ger en hel massa människor inspiration, hopp och tro, samt en hel del gnutta humor, för det behöver man. Du en en stor inspirationskälla, George.

  6. Maria said, on juni 21, 2010 at 21:04

    Härligt, semester och glädje! Njut av livet varje sekund 🙂

  7. Rantamor-På Näthinnan said, on juni 22, 2010 at 03:29

    Sitter här och förbannar min värkande rygg som inte vill sova med mig inatt. Så halkade jag in på din blogg…läser och läser.
    Dina ord blir så mjuka i min mun dom sprider sig i min kropp, jag läser med vördnad och jag känner hela din livslust…du vill, du har så mycket att leva för, att leva åt, och att leva med.
    Om jag i all min gudlöshet kunde be, så var det just för dig….du okända människa, din rätt att leva känns så enorm.
    Klart jag vill att alla ska få leva, ALLA.
    Men du hörs så lycklig med din Sara och det blivande barnet…jag ska tänka extra på er alla ni tre okända människor.

    Kram Rantamor.

  8. eija said, on juni 22, 2010 at 08:17

    Underbart att höra att ni är på väg till Italia. Njut.

  9. Agneta said, on juni 22, 2010 at 18:44

    Ha en underbar vistelse i Toscana. Önskar er allt gott i form av vänskap, mat, vin, sol och värme (lagom) och du kan vara någorlunda smärtfri. Kram

  10. margrerth fransson said, on juni 22, 2010 at 20:47

    Åh vad man blir lite avundsjuk! Älskar italien. Så njut nu av allt det goda italien har att erbjuda i mat dryck o att inte förglömma glassen. Jag hoppas från det innersta i mitt hjärta att du nu få vara smärtfri så gott det går.
    Ha en underbar resa.

    mvh maggan / en stor kram till er båda

  11. Kerstin said, on juni 24, 2010 at 23:33

    Tänk att vi läsare ger dig/er så mycket, men det är inget mot vad du ger…… Du får mig att tänka till, att få ett annat perspektiv på saker och ting. Får mig att tänka på vad som är viktigt! Något som man ibland glömmer av i vardagens stress.
    Njut nu av semestern i Toscana! En vacker del av världen som jag hade glädjen att besöka i maj förra året.
    Kram på er!

  12. Kerstin said, on juni 24, 2010 at 23:38

    Tack till dig George! För allt tänkvärt du ger oss läsare.

    Njut av semestern i Toscana! En vacker del av världen som jag hade glädjen att besöka i maj förra året.

    Kram på er!


Kommentera

