George med Liemannen bakom axeln

Allt är OK, falskt alarm

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 18, 2010

Röntgen visade på OK, mina tre hatade tumörer i höger lunga är fortfarande i pensionärsläge, oerhört slöa!
TJOOOOHOOOO!!!
Jippppeeeeyyyyyyy!!!!

Både jag och Sara har sovit dåligt nu i några nätter, smärtorna som kommer med varje andetag är klart påtagliga, trycket som känns på höger sida är väldigt tydligt.
Ändå står tumörerna STILLA!!!!!

Alla signaler som gett sitt tydliga besked att tumörerna blivit aktiva och att immuniteten mot medicinen har kommit igång i full kraft är alltså FEL!!
Varför jag, varför klarar medicinen att bekämpa mesotheliomet hos mig så oerhört bra, varför är inte effekten garanterad hos alla? Det är nu tre år med forskningsmedicinen som pillervän, tre år där hoppet tillåts växa!
Så tacksam, så genuint tacksam är jag och Sara över att hoppet fått ytterligare energi.

Igår var det andra röntgenbilder vi tittade på, Sara och jag.
Bilder på Hjärta, Lungor, Hjärna, Ryggrad, Fötter, Händer, Njurar och Kärl.
Tårarna rann nedför mina kinder när läkaren förde ultraljudläsaren över Saras mage och dessa vackraste av vackra bilder flöt samman på skärmen.
Kärleken till detta lilla barn, till denna lilla varelse som sparkar och snurrar och djävlas med läkaren är enorm, lättnaden över att höra att barnet är friskt och starkt var till och med större än över svaren jag får från min egen röntgen.

Det var två fantastiska och underbara röntgenbesked som hjälper, lyfter och stöttar livet och hoppet!

George

42 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lenas Värkstad said, on juni 18, 2010 at 18:20

    Finns bara ett ord att säga: GRATTIS till båda röntgenbilderna. /Lena

  2. Anna said, on juni 18, 2010 at 18:26

    Vad roligt, gjorde min kväll! Anna

  3. Hanna said, on juni 18, 2010 at 18:37

    Åh! Vad underbart. Blir så glad för eran skull. /Hanna

  4. Kristina said, on juni 18, 2010 at 18:38

    Jag glädjs så med dig och din Sara

  5. Therése said, on juni 18, 2010 at 18:47

    Grattis till er båda två! 🙂 Ni är värda allt gott! Önskar er en trevlig och solig helg!

  6. Nonna said, on juni 18, 2010 at 18:51

    Grattis George till ytterligare en seger och tänk snart blir du pappa – krama din Sara och dansa en segerdans med henne!
    Kram Nonna

  7. Ulrika said, on juni 18, 2010 at 18:59

    Vad härligt! Njut av alla glada stunder. Jag gläds med er!
    Ulrika

  8. Neena said, on juni 18, 2010 at 19:05

    Grattis i massor önskar jag er båda !

  9. annika said, on juni 18, 2010 at 19:06

    Grattis!!!! Hoppas ni kan njuta av en härlig sommar nu! kram

  10. Anna said, on juni 18, 2010 at 19:10

    Halllå!

    GRATULERAR!!!

    Det är din förmåga att trycka ner ångest – och säkert håller du inte med nu – men jag insisterar – du har en enorm förmåga att trycka ner ångest – du bloggar utan att dela ångest – du LEVER. Att hantera ångest är medicinen för LIVET.

    Jag ska lära mig av dig, inte för att jag har en aktuell sjukdom, utan för att jag vill bekämpa andra svårigheter.

    Allt gott,

    du kommer at bli en alldeles för snäll pappa. 😉

  11. Edyta Nyman said, on juni 18, 2010 at 19:33

    Grattis! Jag hejar på dig.

    /e

  12. Maria said, on juni 18, 2010 at 20:11

    åh nu blir jag tårögd, vilket inlägg fullt av liv och hopp om liv…. vilken glädje, vilken lycka….

  13. Johan Olsson said, on juni 18, 2010 at 20:23

    Ja nu kommer banne mig tårarna på mig med…..blir så otroligt glad å rörd över att det går så bra för er……ååååå vad jag hade velat träffa er å bara krama om er! STORT GRATTIS!!!!

  14. Susanne said, on juni 18, 2010 at 20:34

    Åååå stort grattis till er båda! Nu sitter jag här med fuktiga ögon och ler…. du berör så in i vassen 🙂

  15. Kajsa/Spenatmamman said, on juni 18, 2010 at 20:34

    Stort grattis till både röntgenbesked och bebisbilder. Om ni har möjlighet – testa 4D-ultraljud av bebisen, det var en otroligt häftig upplevelse!

    Känner igen dina tankar om ”varför fungerar det så bra på just mig?” Tacksamhet såklart, och en oändlig lycka men också det svarta, man tänker på dem det inte fungerar så bra på… såklart. I alla fall gör jag det.

  16. Renée said, on juni 18, 2010 at 20:35

    Härligt att läsa din blogg, jag blir så glad över Era underbara besked.
    Stort grattis, och massor av lyckoönskningar till Er familj.

  17. Kattis said, on juni 18, 2010 at 20:55

    Åh vad härligt att höra GRATTIS.

    Fick lite kramp i tummar och tår 🙂 men det var det ju värt:)
    Kram på er

  18. Anette said, on juni 18, 2010 at 20:57

    Fantastiska nyheter underbart! Är det så George att man bara kan leva livet fullt ut när man vet att man det är skört och till låns och inte tar det för givet….

  19. Tuvan said, on juni 18, 2010 at 21:04

    Store man

    Tårarna rinner av glädje ner för mina kinder…..
    Livet är så underbart, detta slår allt, vad är ett prinsessbröllopp mot dessa vackra bilder, du förmedlar?
    Grattis till dessa härliga nyheter o besked….

    Njut-kramar till alla i familjen från lilla mig………..

    PS…… TJOOOOOOOHOOOOOOOOO…… JEEEEE…….WOOOOOOOW

  20. Sofia said, on juni 18, 2010 at 21:08

    Ah, tårar i ögonen!!! Har loggat in flera gånger idag för att se om du skriver något. Och bättre än så här kunde det ju inte vara 🙂 Är så glad för er skull. Och för det lilla älskade pyret i magen som får komma till familj så fylld av kärlek. Önskar bara att tumörerna vips kunde vara borta helt…. Men….

  21. anel said, on juni 18, 2010 at 21:21

    puuuhh, så kan jag äntligen börja andas igen… Har hållt tummar, tår o andan för att allt ska vara bra. Då kan vi le i 12 veckor igen 🙂

  22. Sara said, on juni 18, 2010 at 21:22

    Stort grattis till de härliga beskeden ni fick idag! Njut av en härlig midsommar nu!

  23. anette said, on juni 18, 2010 at 21:53

    Yipppppi !!!! Många kramar till er.

  24. Gunilla said, on juni 18, 2010 at 22:13

    Hejsan,

    Vi känner inte varandra, men det finns bara ett ord: FANTASTISKT!!!!

    Kram på er/Gunilla

  25. Anne-Lie Bertilsson said, on juni 18, 2010 at 22:17

    Tänk vad man kan bli lycklig för några invärtes fotobilder!!! Grattis till bägge bilderna på båda bukarna Stora Kramar från Varberg

  26. Ulla-Karin said, on juni 18, 2010 at 22:28

    Har tänkt på dig hela dagen. Grattis!!!!

  27. Madde said, on juni 18, 2010 at 23:39

    Det är bara att gratta dig o er för röntgenbilderna ! Både dina invärtes o Saras knodd i magen !

    Bara NJUUUUUUT !!!!!!!!!

    Massor av glädjekramar !!!!

    Madde-Umeå

  28. Tina said, on juni 19, 2010 at 00:08

    Hej George!

    Mina ögon tåras så mycket att jag knappt ser tangentbordet när jag ska skriva!!! Jag är så oerhört lättad och glad för din och naturligtvis Saras skull. Helt sjukt 🙂

    Njut nu av dessa positiva besked i helgen och leta rätt på den där sablarns ringen 😉 Eller ligg bara tillsammans på soffan eller en filt i gräset – om vädret tillåter – och GOSA – det är ni värda med råge 🙂

    Tusen styrkekramar
    Tina

  29. Maria said, on juni 19, 2010 at 08:00

    Vad härligt, så skönt att höra om bra besked.. de ger oss alla en insikt om att hopp alltid finns och att livet är finurligt 🙂 Grattis till er tre…

  30. Lii said, on juni 19, 2010 at 08:15

    Åh! Så underbart! Ett stort grattis till dig och hela familjen! Du är unik och det finns en mening med det här.. Det är meningen att du ska finnas här och sprida kunskap, glädje och hopp. Alla borde få den chansen, jag vet, men glädjs åt att du har fått den och att du har möjligheten att hjälpa andra. För det gör du så bra! Där har du svaret på ”Varför just jag?” Jag är så glad!
    Kramar till er båda!

  31. Annika said, on juni 19, 2010 at 08:41

    Åååå vad jag blir GLAD för Er skull
    Stora kramar från Glumslöv!!

  32. carina said, on juni 19, 2010 at 09:59

    Ett jättestort GRATTIS !!!! Åh vad skönt med så roliga nyheter!
    Njut av helgen o ha det så jättebra
    Kram

  33. Sussie said, on juni 19, 2010 at 13:04

    Ett jätte grattis!! Av glädje stiger tårarna i ögonen…

    Kram till er alla tre

  34. Kerstin said, on juni 19, 2010 at 15:32

    Så skönt att läsa om dessa två glada och positiva röntgenögonblicken!!

  35. Ewa Larsson said, on juni 19, 2010 at 20:07

    Gläds med dig och Sara önskar trevlig semester.Hoppas ni får det mysigt i Italien.kram ewa

  36. barbroax said, on juni 20, 2010 at 08:17

    Åh så glad jag blev när jag läste detta! Önskar er båda en helt underbar sommar! /Barbro

  37. Helen said, on juni 20, 2010 at 08:38

    Stort grattis! Vad härligt med två sådana röntgen-upplevelser
    på en och samma dag. Jag önskar er en riktigt skön sommar!

  38. Carina Jönsson said, on juni 20, 2010 at 13:53

    Vilken underbar läsning, blir alldeles varm i hjärtat. Jag är så glad för dig och din Sara, två underbara besked, tänk vilken händelserik vecka du har varit med om, men jag håller med dig, den underbara förväntan över att bli förälder, det unnar jag verkligen alla, därför är jag såå glad att ni snart skall få uppleva att bli mamma och pappa. Det bästa som finns i livet, den kärlek man känner för sina barn, den är helt enorm. Men du skall veta att tiden rinner iväg snabbt, vi tyckte inte det var länge sen våra var små telningar, nu fyller Andreas 20 år i december, Emelie fyller 16 år första juli.
    Än en gång jag gläds verkligen med er.
    Massor av kramar från
    Carina Jönsson, Andreas mamma

  39. eija said, on juni 20, 2010 at 18:41

    Glädjande nyheter!

  40. Anita T said, on juni 20, 2010 at 18:54

    Jag grät hela dagen igår (glädjetårar). Är nog lite släkt med Viktoria och Daniel tror jag eftersom jag blev så påverkad av det fantastiska bröllopet. Idag rinner tårarna igen. Känner mej så glad över att allt går så bra för Er tre – förlåt – fem. Lycka till kramar från Anita.

  41. christel said, on juni 20, 2010 at 22:31

    Ett stort stort Jätte Grattis till finfina plåtar både på dig o deb pyttelilla bebisen..
    Måste kännas helt underbart…Stor Bamsekram fråb christel till er alla 3..

  42. Caroline said, on juni 22, 2010 at 20:11

    HÄRLIGT!! FANTASTISKT!!


Kommentera

