George med Liemannen bakom axeln

Tjuvaktiga Tomatplantor och en Metalldetektor

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 13, 2010

Ni har ju hört om mina fina tomatplantor, alla de 47 tomatplantor som krävde nya krukor och ny plats…….
Vad kan en tomatplanta göra för ont?

Jo MASSOR!!!

Sara och jag gifte oss den 19:e Augusti 2006 med ståtligt bröllop och kul fest, i kyrkan trädde jag en vacker ring på Saras finger, och sara gjorde likadant med mig, jag fick en vacker ring på mitt vänstra ringfinger.
Jag har haft denna vackra titan/guldring på mitt finger ända fram till att jag planterade hälften av dessa förbannade tomatplantor!
När jag grabbade tag i jorden med mina dasslock till händer för att välta ner litervis med jord i krukorna råkar ringen ha glidit av, jag vet med säkerhet att jag hade ringen på handen i början av planteringen…
I någon av alla dessa krukor ligger det en stor ring i titan och lite guld!

Är det någon som har en metalldetektor?

Är det någon som har en hund som spårar upp vigselringar.

Är någon av Er läsare synsk och kan berätta för mig i vilken av dessa gigantiska blåa krukor som min ring slåss med rötterna från tomatplantorna!

Allvar, är det någon som har en metalldetektor, eller någon som vet var man kan hyra en metalldetektor?

Jag saknar min ring, min vänsterhand är naken!
Men den luktar tomatplanta!

George

30 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kan det här vara något???

    http://www.guldstrom.se/se/nyhetsbrev/brev85.html

    Annars får du väl helt enkelt hålla dig tills tomaterna är skördade och tömma krukorna vart efter…

  2. Madde said, on juni 13, 2010 at 11:38

    Du får helt enkelt ta loss plantorna en o en på en bänk eller presenning o leta i jorden….
    Ringen eller tomater….. dessutom tar sig säkert plantorna igen- de brukar oftast vara ganska härdiga.

    Good Luck !

  3. Jessika said, on juni 13, 2010 at 12:22

    metalldektektorer funkar. De finns att hyra.

  4. lidostillcapri said, on juni 13, 2010 at 15:57

    Skörda, ät njut..sedan ringen i krukorna.
    Kärleken sitter ej i ringen.

  5. annika said, on juni 13, 2010 at 16:22

    hahaha! Du är för härlig! Har aldrig hört nån som tappat sin ring i tomatkrukor!! Du kommer säkert att hitta den förr eller senare, lycka till!

  6. Maria said, on juni 13, 2010 at 17:32

    Haha 🙂 åh George, de där tomaterna är nu fyllda med massor med kärlek!

    Tyvärr är jag varken synsk eller äger en metalldetektor, hoppas du snart hittar din fina ring!

  7. Hans Malmberg said, on juni 13, 2010 at 17:45

    Den ligger i den andra krukan du fyllde.
    Har du kollat mellan krukorna?
    Träna hundarna. Låt dem sniffa Sara’s ring,
    sedan kan du kommendera ”Sök!”
    Vi läsare förväntar oss kommande ringande
    och rungande svar från dig…

    /Hans.

  8. Mia said, on juni 13, 2010 at 19:00

    Kolla blomjordssäcken också om inte det redan är gjort!

  9. Mia said, on juni 13, 2010 at 19:02

    Håller dessutom med Hans, testa hundarna!
    men håll koll så de inte tar uppgiften på för stort allvar och börjar gräva upp alla tomatplantor! 😉

  10. eva said, on juni 13, 2010 at 20:33

    sök på nätet efter metalldetektor. låna…hyra!!

  11. Tina said, on juni 13, 2010 at 21:20

    Hej igen George!

    Du är bara för härlig 🙂 Hoppas du får hyrt dig en metalldetektor eller liknande så du hittar din ring!!! Å andra sidan – både du och Sara vet ju var den är, så när ni skördat tomaterna får ni gå igenom jorden… Hur tradigt det än låter 🙂

    Stor kram
    Tina

  12. Catharina said, on juni 13, 2010 at 21:24

    O nej! Hoppas den kommer tillrätta!

  13. Madde said, on juni 13, 2010 at 22:09

    Synska Saida ( eller hon är ju död tror jag-men hennes dotter, tror jag, är synsk .
    Eller be Joe Labero trolla fram ringen..

    Det finns sagan om ringen o så den nya bestsellern:
    ” Sagan om tomatringen !”
    47 kapitel då ?!

    :=)
    Må gott George ! Krama Sara o doggarna från mig- Ta dig en kram själv oxå !

    //Madde Umeå

  14. Gisela said, on juni 14, 2010 at 00:38

    Hej! Jag lånade en metalldetektor på kommun (gatukontoret) när jag hade tappat bort en nyckelknippa en gång, testa där. Lycka till!
    Gisela

  15. Ewa Larsson said, on juni 14, 2010 at 07:25

    Det kändes väldigt konstigt att efter 38 år ta av sig alla ringar för gott.Fingrarna har ändrat sig så mycket.Min dotter fick min farmors,mammasvigselring,min förlovningsring,min alliansring till sitt bröllop så alla lever vidare fast på henne.Kul!!
    Gå inpå vår gemensamma väns blogg!
    Kram Ewa

  16. Christina said, on juni 14, 2010 at 07:31

    Förlåt att jag skrattar som attan, men roligt var det…..:)….fast även tråkigt förstås…..men att hyra en metalldetektor det går….själv lånade vi en av Gatukontoret en gång då sonen var liten och ville leta guld….

  17. Victoria said, on juni 14, 2010 at 08:21

    Den ligger i den tredje krukan från vänster…. skojar bara… har inga sådana krafter… men tänkte genast tredje krukan från vänster!

  18. Kajsa said, on juni 14, 2010 at 08:57

    Hahahahahahahahahaaahahaha! Claes Ohlson har metalldetektorer. Syrran köpte en där, när hon söp bort mina nycklar en nyårsafton.

    Lycka till, vännen.
    Kram

  19. Mona andersson said, on juni 14, 2010 at 09:03

    Sara kan nog ordna, tror jag…….

  20. Petra said, on juni 14, 2010 at 15:36

    Hej George!
    Tack för det härliga spontana mötet idag på frukosten – det gav mig energi som har varat hela dagen! Du är en fantastisk person!
    Kram
    Petra

    • georgeschottl said, on juni 14, 2010 at 17:25

      Och dina ord gav och ger mig kraft, med andra ord ett fantastiskt bra utbyte! Kram George

      Skickat med omtanke av Iphone

  21. berit said, on juni 14, 2010 at 21:46

    Hej!
    Vill bara tala om att jag också har tappat bort min vigselring. Inte nog med det. Även förlovningsringen slank iväg, troligen vid samma tillfälle. När detta uppdagades för många år sedan blev det en angelägenhet för hela släkten. Min kära svärmor skrev t.o.m. till spådamen Saida vilket hjälpte föga. I alla år har jag dock haft turen att få ha maken kvar. Kärleken lever vidare även utan ringar. Fick faktiskt en ny ring av min man när jag fyllde fyrtio. En diamantbeströdd! Även den höll på att gå ett hemskt öde tillmötes (hamnade i potatislåren på ICA men blev återfunnen).

    Lycka till bland tomaterna!

  22. anette said, on juni 14, 2010 at 22:13

    Tomatplanta nr 3 leta där

  23. Sarah G said, on juni 15, 2010 at 11:38

    Du hittar en metalldetektor på Teknikmagasinet på rea för 59:-, kan ju vara värt priset? eller lämna tillbaka när du hittat ringen… mohahaha.

  24. Tina said, on juni 15, 2010 at 21:24

    Tycker absolut att du ska hyra en metalldetektor. Jag tappade min förlovningsring på föräldrarnas gräsmatta, då vi rev mossa! Många fick leta den dagen & kvällen, men ingen hittade någon ring. Jag hyrde en metalldetektor dagen därpå & hittade ringen!! Hyrde på ngt företag hyrde ut maskiner av alla dess slag. LYCKA TILL!

  25. Sara said, on juni 16, 2010 at 00:07

    Vilken fantastisk blogg du har, följer din blogg med jämna mellanrum 🙂
    Hoppas du hittar din ring!

  26. Jeanette said, on juni 18, 2010 at 22:24

    Du får kika om det glimmar lite extra, om nån av tomaterna 🙂
    Med tanke på ett annat av dina inlägg, det om medecin som kunde få smaka gott…
    Det önskar jag också ibland.
    Får kortison i tablettform och de smakar inte jordgubbe.
    Jag är tacksam för att den hjälper såklart, men ändå…

    Fina dagar önskar jag er.

  27. Matz Karlsson said, on juni 25, 2010 at 00:56

    haha…Dråplig och kul rubrik 🙂
    Du råkar inte ha en Androidtelefon? Det finns ju en app på Market som heter just metalldetektor.. Inte stor chans att det funkar kanske, men, men… :-))

    Å andra sidan är det inte alla som har titan/guldodlade tomater..! Du borde kunna sälja dessa unikum med god förtjänst 😉

    M V H
    Matz (http://matzen10.wordpress.com/)

  28. Tobias said, on juli 6, 2010 at 08:57

    Illa med ringen. Om du fortfarande är i behov av en metalldetektor så är det bara att skicka mig ett mail så kan jag hjälpa till.

    /Tobias

  29. Biggeboy said, on juli 16, 2010 at 05:59

    Hej. Hittar du den inte så kan jag hjälpa till om du bor i Stockholmsområdet. Jag rukar få dyka efter tappade ringar etc, så att leta rätt på dem i blomlandet bör ju gå lättare så länge du inte har sått fem-öringar och kopparmynt på samma ställe….

    Biggeboy


Kommentera

