George med Liemannen bakom axeln

Röntgen närmar sig…

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 5, 2010

Oron börjar byggas upp igen, det är ju så mycket som står på spel, det har ju hänt så många underbara saker i våra liv den senaste tiden.
Samtidigt har mina smärtor ökat i musklerna och jag känner min högerlunga väldigt tydligt numera, det trycker och gör ont på hela högra bröstkorgen vilket är normalt för Mesotheliompatienter…man känner tumören utveckla sig…
MEN JAG ÄR INTE NORMAL!

Jag skall sparka cancern på kulorna, jag går inte ner på knä!!

Men att hantera oron är jag tvungen till, den får inte ta överhanden, den får inte begränsa mig, den får inte påverka min kapacitet att älska livet!
Att älska Sara och den konstanta verkligheten som vi kallar liv, de konstanta upplevelserna!

Det är långt kvar till den 18:e Juni, röntgendagen, jag har en överenskommelse med mina egna tankar, oron är tidsbegränsad, den är inlåst i ett tidsvalv!
Enbart den 17:e har jag rätten att uppleva oron, att låsa upp tidsvalvet, att påverkas av oron!

Alla andra dagar njuter jag av varje solstrimma, var vindpust, varje moln!
All andra dagar är njutningen av livet min rättighet!

George

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ulla said, on juni 5, 2010 at 22:07

    Som ”nära anhörig” känner jag med Dig, detta h—–e med rtg och vänta på svar, ”cancerlivet” är en berg-och dalbana, bra om Du kan skjuta upp oron så länge som möjligt, tänk om vi friska kunde ”ta” er oro en enda dag….jag hoppas VERKLIGEN att det ska gå bra för Dig..

  2. Monica said, on juni 5, 2010 at 22:10

    Käre George!

    Nog känner du. Nog vet du.

    Tänker

    Monica

  3. Mia said, on juni 5, 2010 at 23:15

    Det finns inga alternativ, George, röntgen kan inte visa några negativa förändringar! Du och Sara förtjänar att ha lycka och inget annat!!! Så är det!!!!!
    Kramar

  4. anette said, on juni 5, 2010 at 23:19

    Förstår hur du känner,själv är jag just nyopererad,min hjärntumör är borta ,ja inte hela en bit finns kvar.försöker att komma igen till ett liv ,att leva inte bara överleva.Vet att den bit som är kvar när som helst kan börja växa men försöker att vara tacksam för att skiten är till stor del borta,fokusera på här och nu.Den här sommaren vill jag ha med min man och mina 4 barn vad som händer härnäst vet jag inte,sitter här med mitt rakade huvud men njuter av att bara få vara ännu en sommar.Styrkekramar till dig

  5. Peppe said, on juni 6, 2010 at 00:19

    håller med Mia!! Tänker på er. /p

  6. annika said, on juni 6, 2010 at 09:30

    Fuck cancern, detta ska du klara!! Tänker på dig och håller alla tummar för att du ska fixa detta!

  7. Mona andersson said, on juni 6, 2010 at 09:31

    Jag vill hjälpa dig sparka bort det onda……………

  8. Ammie said, on juni 6, 2010 at 11:40

    May the faith that
    gives us hope,
    May the love that
    shows the way,
    Be yours today!

  9. Marie said, on juni 6, 2010 at 14:50

    George!

    Enbart den goda energi Du sänt/sänder ut till så många borde ge Dig rätt till extra tid med Din kära familj.

    Jag blir röntgad den 11e, nya besked om mina bröstcancermetastaser, känner till fullo Din oro.

    Hoppas hjärtinnerligt att Du får slippa oro även den 17e, min födelsedag.

    Önskar Dig mig och alla som behöver det, Imorgon.

    Kram

  10. christel said, on juni 6, 2010 at 17:38

    Läste ditt inlägg George och känner så väl igen mig…Ångesten, oron o allt vad det innebär när man e som lyckligast, man e ju så rädd för att detta ska tas ifrån en..
    Det e en enda berg o dal bana men du har kraften, du har styrkan och modet o detta ska både du Sara o nya bebisen övervinna, nåt annat räknas inte…

    Jag tror benhårt på er och detta klarar ni..Kram cm

  11. Lilette said, on juni 6, 2010 at 19:38

    Bara sänder en stor kram.

  12. Gabriella said, on juni 6, 2010 at 21:17

    Håller er ofta i mina tankar.

    Kram till Er

  13. Tina said, on juni 7, 2010 at 05:04

    Hej George!

    Med all rätt ska du leva livet nu och inte låta oron slå ner din kämparglöd – som du säger är det den 18e! Du ska njuta av varje litet ögonblick av härlighet och under, dels i Saras mage, och allt vad det innebär, men också ute i naturen – ja överallt.

    Jag skickar en stor portion ängelstyrka till dig för att göra det lite lättare för dig 🙂

    Stor varm styrkekram
    Tina

  14. Kerstin said, on juni 7, 2010 at 16:07

    Tänker på er och håller tummarna!

    Många kramar till er!

  15. Renée said, on juni 8, 2010 at 21:00

    Det finns mirakel och för mig är det faktiskt du……en fin låt och jag tycker den passar in på dig. Du och Sara är otroliga, fantastiska och det måste bara vara Er tur nu.
    Att läsa din blogg ger styrka, energi och många eftertankar till klokare beslut.
    All tid och lycka till Er.


Kommentera

