George med Liemannen bakom axeln

Back and happy

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 3, 2010

Min bästaste systerdotter är glad som en lärka!
Hon kom hem på ”semester” i några dagar från Berlin där hon pluggar och arbetar.
Askul att träffa den vettiga, smarta och betraktande systerdotter!

Hon (Mimmi heter hon, ni vet hon som smällde in i en stillastående likbil på cykel….just precis hon…)
Mimmi är överlycklig, hon har precis köpt en ny dator, sprillans ny liten mini-pc.
Smart effektiv och väldigt lätt att ta med sig samt med en smått otrolig batteritid!!

I alla fall, så Mimmi och jag har alltså datorshoppat, efter många timmar jämförande, kontrollerande, referensläsande och åkt till butik och klämt på miniburkarna så slutade vi på Elgiganten i Malmödär vi fick en osannoligt bra säljare som verkligen hjälpte till…
Han till och med jämförde olika datorer åt oss och det han sade stämde överens precis med vad som vi lästa på våra förundersökningar av vad som finns på markanden.
Otroligt att hitta en sådan effektiv och bra säljare på Elgiganten, det trodde jag inte skulle vara så servicevänligt och kompetent….
Jag säger bara Tobias på Elgiganten Mobilia!

Så efter att jag långt överskridit min sängtid så är jag nu utmattad på ett bra sätt, sängen och Sara ropar mitt namn och jag är på väg att somna sittande.
Vi ses imorgon!

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Camilla said, on juni 4, 2010 at 06:20

    Hej George! Som en liten kommentar till ditt förra inlägg; Mycket bra ide med sportbilar till alla cancerpatienter! =) Min son har en cancersjukdom och vi var på Mantorp (med Min stora dag) för att han skulle få åka snabba bilar i söndags och vilken upplevelse! Det lever han, hans pappa och jag länge på…gjorde gott i själen. Så jag håller med dig, nåt borde väl alla cancersjuka få för all möda och slit! Må så gott

  2. Tina said, on juni 4, 2010 at 10:47

    Hej George!

    Jag tycker det låter som om du hade en underbar dag igår med din systerdotter, härligt att bara få vara så där, med någon man tycker om. Får man dessutom utlopp för lite av sin teknik ”nördhet” (som jag lider av, vid sidan av min bilnördhet 😉 ) så kan det ju inte bli bättre 🙂 Tanka tanken full med positiv energi och ny styrka.

    Glad för din skull och jag hoppas att du fick en god natts sömn efteråt!

    Stor varm styrkekram
    Tina

  3. Mona andersson said, on juni 5, 2010 at 11:50

    Bäst att springa när Sara kallar

  4. Annika said, on juni 7, 2010 at 20:02

    Kul att ni stötte på en kunnig personal, precis som du trodde jag inte att de jobbade där 😉


Kommentera

