George med Liemannen bakom axeln

Ont skall med gott bekämpas

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 2, 2010

Jag har funderat lite, som testosteronfylld fd yngling så gillar jag bilar.
Det är en ganska enkel slutledning!
Jag ogillar definitivt cancer!
Det är också en ganska enkel slutledning!

Så om jag i min förvirrade testosteronstinna hjärna kombinerar dessa tankar och utsätter mina stackars fyra hjärnceller för denna kollision av ”likes and dont likes” så kommer det en fantastisk slutledning!

ALLA cancerpatienter skall få sin drömbil, även de cancerpatienter som inte ens gillar bilar eller har körkort!
Detta borde vara en valfråga!
Får man cancer, oavsett typ av cancer så vips, så står det en supercool bil utanför på gatan enligt läkarens ordination!
Har jag fel eller?
Pancreascancer säger läkaren och vips så står det en Ferrari på gatan, Lungcancer ger en Königsegg och Mesotheliom ger en gammal Aston Martin….James Bonds gamla Aston Martin!!!!

James Bonds bästaste bil skall säljas på auktion via  Sothebys den 27:e Oktober
James B:s Aston Martin DB5 från 1964 med katapultstol, kulsprutor och konservöppnare
DEN bilen vill jag ha!

Något borde vi cancerpatienter få förutom gratis sjukvård, sjuksersättning och bra vård, vi skall även få en gosig supersportbil!

Visst är detta en bra idé??

Kör försiktigt i era drömmar….
George

16 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erik said, on juni 2, 2010 at 23:59

    … och om man får en cancer som gör att man måste sitta i rullstoll (skelletcancer?) är volvo (”jag rullar”) självklart val 😀

    Bra förslag där George… 🙂

  2. Snäckan said, on juni 3, 2010 at 06:59

    Men absolut George! Med allt lidande ni får utstå måste ni få något att glädjas åt och verkligen njuta av. Jag röstar för din idé!

    Kram,
    /Snäckan

  3. lifesdesire said, on juni 3, 2010 at 08:05

    En riktig kanonidé 🙂
    I mina drömmar flyger jag George!

  4. Marie said, on juni 3, 2010 at 08:23

    Har faktiskt tänkt precis samma tanke. En go bil att glida runt i. Kanske en Jaguar E-type.

    Lev väl

  5. Mia said, on juni 3, 2010 at 08:30

    … då vill jag ha en rosa Cadillac för min bröstcancer! En riktig raggarbil!!!

  6. Lasse said, on juni 3, 2010 at 09:15

    Hej.
    Passa på att ta en matbit på följande ställe: Warren 77
    212.227.899477 Warren St. between Greenwich and West Broadway

    Vi var där i mars-10 en litet och ganska anonymt ställe men med härligt atmosfär.
    Har du tur så träffar du Henke Lundqvist då han spelar gitarr där ibland.

    Må gott.

  7. Lasse said, on juni 3, 2010 at 09:20

    Fel blogg, detta tips ovan skulle ju skrivas till Annette Axmacher, men om du åker till new york så besök detta ställe:)

    Må gott och sköt om dig.

  8. Birgitta said, on juni 3, 2010 at 09:50

    Vilken fantastisk tanke, en energibomb. Måste få fråga, jag vet att Du i Land berättade att Du hade sammanställt så man kunde läsa forskning kring olika typer av cancer, hittar tyvärr inte tidningen, kan jag få adressen? Har nämligen en anhörig med adenoidcystisk cancer, tänk att ingå i forskningsprojektet direkt. Hoppas Dina goda resultat fortsätter och det är klart de gör, ta en tur i bilen…..

    • georgeschottl said, on juni 3, 2010 at 11:22

      Hej Birgitta
      Det är ingen tidning, det är en testsite som faktiskt kommer att utvcklas till Sveriges första site för information om clinical trials.
      Här har du länken till själva utkastet med information, det är bar aat klicka på länkarna på höger sida när du väl kommit in på siten.

      Lycka till med allt.
      George

  9. annika said, on juni 3, 2010 at 09:54

    Jag vill också ha en riktig glidarbil för min bröstcancer!! Mkt bra ide George!!

  10. eija said, on juni 3, 2010 at 11:02

    En strålande idé! Du kan verkligen tänka stort och visionärt när du tänker till. Föreslå detta nästa gång du finns nära maktens boningar. De kanske nappar. Lycka till med allt som vanligt.

  11. Monica said, on juni 3, 2010 at 11:06

    Och så kan man skapa en gräddfil för dessa bilar att köra i!

  12. Tina said, on juni 3, 2010 at 12:32

    Hej George!

    *skrattar* Vad du är go 🙂

    Hmm, om man är kvinna med tarmcancer, som fullständigt ÄLSKAR snabba, snygga, sportiga bilar – tror du man kan få en röd Ferrari då? Även om det inte är pancreascancer menar jag 😉

    Jag fortsätter i alla fall att drömma om MIN Ferrari, och jag tycker att du ska ta dig en tur till Sothebys i oktober, man vet ju aldrig…

    Stor varm styrkekram
    Tina

  13. Annelie said, on juni 6, 2010 at 22:51

    Jag har spridd bröstcancer (till skelettet) och skulle vara så glad om jag fick äga min skruttiga Nissan Micra så jag kan ta mig någon vart, handla och sånt. Har så låg sjukpenning att jag måste be Sos om hjälp varje månad och då får man inte ha bil minsann. Nu ”äger” någon annan den och jag ”lånar” den men den kostar ju en slant varje månad. Prioriterar dock bilen. Så jag drömmer om en ”ny” Nissan Micra…


Kommentera

