George med Liemannen bakom axeln

Den bästa!!!

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 1, 2010

Det finns olika meningar som ger känsloreaktioner.

Man kan känna hur orden glider in i medvetandet och hur kroppen reagerar på beskedet, hur den anpassar sig, hur kroppen signalerar att den är redo för att kriga eller  fira.

Det finns meningar som påverkat mitt liv enormt, många av meningarna har varit korta men ändå haft en enorm kraft och betydelse.
Här kommer några meningar som har skapat den jag är:

du är min  vän….
(Ord från en vän som heter Max som följt mig sedan jag var liten påg i Limhamn)

Mamma är död…
(Min syster som berättar för mig över telefon när jag pluggade i England att mamma inte överlevt cancern)

Jag älskar dig…
(Saras ord till mig)

Du har kommer inte uppleva nästa årsskifte…
(en del av mitt cancerbesked, 2006)

Din mät-tumör står stilla….
(Info från min forskningsläkare om röntgenbilderna, 2010)

Det ser bra ut, Ni skall bli föräldrar…
(Gynekologens besked vid ultraljudet för att se om IVF:en fungerat)

Det finns massor av korta meningar och händelser som skapat mig och mina värderingar, mitt sätt att resonera och att betrakta världen.

Här kommer en av de vackraste meningarna jag någonsin hört någon säga, jag hoppas att även jag får skrika dessa ord högt någon gång i framtiden!
Ta en titt på denna människa som visar sin glädje över att få ett cancerfritt besked!!!

George.
(som ser fram emot att min systerdotter kommer hem från Berlin)

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iréne said, on juni 1, 2010 at 20:50

    Hej George,

    Vill bara tala om att jag blev så berörd av de korta meningarna som haft sådan betydelse i ditt liv. Blev inspirerad till att själv tänka på vilka meningar som haft störst betydelse i mitt liv. Intressant sätt att tänka tillbaka på.
    Tack för att du delar med dig och all lycka till med allt spännande du har framför dig!

    Iréne

  2. SaraH said, on juni 1, 2010 at 22:07

    Tänk vad små ord kan ha STOR betydelse.
    Du har också STOR betydelse. Du är fantastisk!!
    Jag önskar Dig och Sara ALL lycka ni kan få 🙂

  3. Tina said, on juni 2, 2010 at 01:15

    Hej George!

    Ja herregud så många korta men ändå så rätta/fel meningar man har fått höra i livet. Både som liten, och som nu fortfarande ekar i huvudet ibland. Men också som vuxen, och nu speciellt som cancersjuk.

    Jag har börjat sålla nu – äntligen fick jag besked att min cancer kan vara på väg tillbaka – därför suger jag åt mig och minns dom rätta meningarna och stoppar undan dom elaka, felaktiga i en burk, med locket mycket väl stängt!

    Det är inte VAD folk säger utan hur man själv väljer att tolka det också, lite i alla fall, men när man är sjuk är det inte lätt att bortse från de elaka och felaktiga – vi får göra så gott vi kan helt enkelt! Hear no evil, see no evil and say no evil 🙂

    Härligt att festen var så energigivande och bra och att ni verkar ha det bra just nu, sådana stunder är guld värda! Livet är ju nu 🙂

    Stor varm styrkekram
    Tina

  4. Sara said, on juni 2, 2010 at 09:41

    Fina ord.
    Är precis i början av min behandling och du är en stor inspiration, en hjälp att tänka positivt. Tack. /Sara

  5. Lilette said, on juni 2, 2010 at 09:44

    Hej George!

    Jag känner mig ganska säker på att du får skrika denna mening du också vilket du är så väl värd.

    Tack vare dig kämpar jag fortsatt mot mina hjärnmetastaser, har börjat jobba 25% vilket är underbart. Är här inne och läser varje dag och blir oftast puffad av dina ord. Affirmerar att jag och min man ska stå på Kinesiska muren hösten 2016 då vi är 60 år i stället för den jorden runt resa vi inte fick uppleva 2006.

    Massa kramar och lycka till till både dig, frun och hundarna.

  6. annika said, on juni 2, 2010 at 17:19

    Du har helt rätt! Tänk vad ord kan kännas! Både glädje och stor sorg . Hoppas du också får höra att du är cancerfri en gång. Forskningen går fram med stormsteg!! Kram Annika

  7. Tobit Testtools said, on juni 2, 2010 at 22:13

    Tack vare dig kämpar jag fortsatt mot mina hjärnmetastaser, har börjat jobba 25% vilket är underbart. Är här inne och läser varje dag och blir oftast puffad av dina ord. Affirmerar att jag och min man ska stå på Kinesiska muren hösten 2016 då vi är 60 år i stället för den jorden runt resa vi inte fick uppleva 2006.
    +1

  8. Eva said, on juni 4, 2010 at 19:47

    Hej
    Begravde min lilla mamma i tisdags pga cancer hon var gammal men hon var min mamma
    Att sitta och se ens älskade mamma ta sina sista suckar, det är nog det värsta man kan vara med om.
    Hon kämpade innerligt och hon var en krutgumma men tyvärr cancern tog över.
    Hoppas du klarar det och det känner jag innerligen att du gör. Jag tror faktiskt att du en dag kommer att bli friskförklarad, det känns i hela själen att det blir så.
    Lycka till med allt.


Kommentera

