George med Liemannen bakom axeln

Smärthantering och ännu en länk

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 26, 2010

Imorgon skall vi ha en lite ”cancersamling” här i huset, Lars (Saras kollega),  Hans Malmberg och jag själv skall fördjupa oss i bröderna Cohens filmer.
Jag tror att det kommer att bli massor av pauser med C-snack och en del PC-snack….(cancersnack och datorsnack)
samt att det kommer bli förbannat trevligt!

Hans är en otroligt mycket större teknikfantast än vad jag är, utöver detta så är han något inriktad på att Apples produkter är 4000 gånger bättre än den bästa PC-produkten.
Dock måste jag hålla med honom på tok för ofta…

Det kommer att bli intressant att träffa Lasse, han har under måndagen och tisdagen fått sin andra cellgiftsbehandling, tiden bara rusar på…

Det har kommit en ny länk på bloggen, Tina en trogen läsare och gedigen bloggare har hamnat på listan, ta gärna en titt på hur hon ser på livet!

Nu återgår jag till att mentalt trycka bort smärtan i mina muskler och leder, medicineringen räcker inte till idag och det känns som om kroppen står i lågor, fast det är ingen ”grillad doft”
Det känns som om jag skulle kunna sälja mig till en trevlig kannibalstam, som fast food, grillad och färdig samt massor av feta bitar….

…..ja, jag vet, ibland är jag smaklös…..(Hehe)

George

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tina said, on maj 26, 2010 at 16:10

    Ah du, i morgon kommer ni ha det riktigt härligt, det hör jag! Ta lite mer PC-snack än C-snack.

    Har haft samma problem som du idag och igår – kanske för att jag i förrgår fick ett bra besked, för ovanlighetens skull 😉 (lagen om alltings djävlighet – ett steg fram och två tillbaka…) Ingen medicinering hjälper och jag håller mig sysselsatt hela tiden för att kunna hålla smärtan i schack.

    Tack goa dig för länken och dina värmande ord i mailet 🙂 Vad du än säger så kommer Du alltid att vara en mycket stark drivkraft i min kamp mot cancern – hur stark jag än visar mig vara. Och jag är enveten, ska du veta 😉 Dig glömmer man inte. Aldrig. Du finns alltid i mina tankar 🙂

    Stor varm styrkekram
    Tina

  2. Sussie said, on maj 26, 2010 at 17:50

    Tänker på dig o lider med dig och din smärta!! Kramilikram


Kommentera

