George med Liemannen bakom axeln

Idoler är viktiga

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 24, 2010

Jag har människor jag ser upp till, människor jag har som idoler.

Ingen av dem är sportstjärnor men alla av dem älskar livet och respekterar livet.
Vissa av dessa idoler är perfekta, vissa skriver perfekt, vissa har vackra tankar och ord men viktigast är att de är föredömen.
De visar oss hur livet kan levas, hur man kan resonera om livet, döden och kärleken.
De visar oss hur man lever med motgångar och hur man växer i sin strid mot dessa motståndare.
De visar hur lyckliga man kan vara, de visar det vackra……

Jag tänker på personer som Anna med sin Henrik, jag tänker på Hans Malmberg med sin älskade Anita, jag tänker på Lotta Gray och hennes vackra familj, Henrik Karlsson, Annette Axmacher,  Lilla H, Anna Musikfröken
Henrik Karlsson, den så oerhört vise Henrik som hela tiden får mig att se livet med ytterligare dimensioner och vinklar.
Alla dessa personer har berikat våra liv, de berikar våra liv genom sina tankar och sina ställningstaganden.
Annas Henrik har skrivit återigen på bloggen och jag önskar att han kanske kunde stötta min älskade Sara om det värsta skulle ske, om det skulle gå åt skogen för mig, denna Henrik är så vettig, så vis, så utsatt för vad världen kan utsätta dem för.

Tack alla NI, ni som är mina idoler, ni som genom Era ord gör det smidigare i livet!

Tack
George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Magdalena Marklund said, on maj 24, 2010 at 22:16

    Du är min idol George, det är du. /M

  2. annika said, on maj 25, 2010 at 07:50

    Ja, du är också en idol ska du veta!!! / kram

  3. Mona andersson said, on maj 25, 2010 at 07:56

    Du är en person som jag tänker på med glädje när det känns tungt, det är väl en sorts idol eller kanske ens hjälte.

  4. Maria said, on maj 25, 2010 at 08:27

    Här är ytterligare ett fan. Grattis och lycka till med graviditeten. Blev så glad över att läsa om det. Kram Maria

  5. Erik said, on maj 25, 2010 at 13:06

    De nämnda i all ära, men du är också en idol George!!! det du säger om dem, gäller dej också,, om alla hade din livsglädje, intelligens och sympati vore världen mycket bättre ställe att leva på. Mvh Erik

  6. Ewa Larsson said, on maj 25, 2010 at 13:51

    Du är en stor idol själv.Många tycker det inkl. jag.Fast jag är rädd när jag pratar med dig, du mår nästan alltid dåligt.Nu hoppas jag att du idag mår bra.Du vet att mina tankar går ofta till dig och Sara.Kram Ewa

  7. Willoughby said, on maj 25, 2010 at 20:03

    Jag lästa precis artikeln i Land om dig och att du samlar på dig forskningsrön angående
    cancer därför tänkte jag bara ge tips om boken ”The China study” av T. Colin Campbell i fall att du inte redan har läst den. Ta dig tid att läsa den. Lycka till.
    D Willoughby

  8. Sabine said, on maj 25, 2010 at 20:48

    Du skriver om dina idoler men du ska veta George att du har blivit mångas idol!

    Vilken underbar människa du är.
    Hälsningar Sabine på Coop Nära i S.Sandby
    Välkommen på återseende!


Kommentera

