George med Liemannen bakom axeln

Arg!! (del 4)

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 23, 2010

Jag råkar ut för en del knäppa teorier som delges mig av folk som jag inte hade köpt en begagnad cykel av!
Dessa personer verkar tro på fullt allvar att de har botemedlet mot cancer, dock när jag vill ha namnet på EN enda person som de vet har blivit botad av dessa ”teorier” så får jag undtantagslöst noll namn, oftast blir det bara en hänvisning till en viss dr E (som blivit av med sin läkarlegitimation)

Det som är lite synd är att jag blir så aggresivt förbannad på dessa människor som aktivt vill ge mig ett botemedel mot min cancer, tyvärr fins det hela tiden ”något sort hinder” såsom någon mystisk omöjlighet att patentera en cancermedicin eller att man är förföljd av illasinnade människor som förstör chakran och därför fungerar inte cancermedicinen..

Inser dessa människor att de gör mig inte bara arg, de gör mig ledsen.
Det gör mig även orolig att de kanske lyckas lura någon cancerpatient som ser dessa charlataner som ett sista halmstrå!

Här kommer några fantastiska exempel på vad jag fått för tips de senaste dagarna, läs och bli förbannade:

Om cancer och att olika effektiva metoder att bota
Insänt av Torolf Holmberg

Cancern utsöndrar ett signaläne som inaktiverar de vita bodkropparna.
Genom att injicera kroppens eget aktivitets-signalämne kan man få kroppen
att aktivera de vita blodkropparna som sedan utraderar cancern.
Då det är frågan om ett naturligt (kroppens eget) ämne går det inte
att patentera annat än hur man tillverkar ämnet.
Firman Upjohn som patenterat tillverkningssättet är redan uppköpt av Pfizer

Vad sedan hänt vet jag inte:
http://www.thenhf.com/articles/articles_792/articles_792.htm

Sedan går det också att värma området med cancer och på så sätt döda cancern:
http://www.germancancerbreakthrough.com/B/
Vidare om Ryke G. Hamer
http://www.germannewmedicine.ca/documents/welcome.html

Med radiosignaler som gör kortslutning i bakterieceller och/eller cancerceller:
http://www.rife.org/
http://www.rexresearch.com/priore/priore.htm

Tänk om allt tal om koldioxid är endast är ämnat att skapa global skatt.
I annat fall hade man skyndat på med att lösa problement då det förefaller att finnas ett enkelt recept:
ett nytt tändstift ”Firestorm” som kan spara up till 70% bränsle i förbränningsmotor:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Firestorm_Spark_Plug

Uppfinnaren av tändstiftet, Robert Krupa, hjälper brasilianare att sätta upp
fabrik då västvärlden är ointresserad:
http://odeo.com/episodes/22575785-Robert-Krupa-Jun-02-2008

Här är en annan korkad klant som jag bara tagit ett utdrag från, början handlar om hur farligt och dåligt cellgiftsbehandling och strålningsbehandling är för oss cancerpatienter och att vi därför skall UNDVIKA sådan behandlingar…Jösses sicken idiot!!!
Här kommer ett förvirrat ”råttan i pizzan” blandat med halvsanningar för att verka trovärdigt, tekniken för att lura folk är klart utvecklad hos dessa lurendrejare…..

Vad cancerceller lever på  
 
a)  Socker är en föda för cancer.  Genom att dra ner på eller ta bort socker tar man också bort en viktig ingrediens för cancercellerna. Sockerersättning som t ex NutraSweet, Equal, Spoonful etc är tillverkat med Aspartame och det är skadligt.  Ett bättre och naturligt substitut är Manukahonung eller melass, men bara i mycket små mängder.  Bordssalt har en kemisk substans som läggs till för att göra det vitare i färgen.  Ett bättre alternativ är Bragg’s aminosyra eller havssalt. 

b)  Mjölk orsakar att kroppen producerar slem, speciellt i mag- och tarmområdet och cancer lever på slem.  Genom att minska mjölkintaget och ersätta det med osötad sojamjölk så svälter cancercellerna. 

c)  Cancerceller trivs i en sur miljö.  En köttbaserad diet är syrlig och det är bättre att äta fisk och lite kyckling hellre än biff och fläsk.  Kött innehåller också antibiotika från djuren, växande hormoner och parasiter, vilka är skadliga, speciellt för människor med cancer. 

d)  En diet gjord på 80 % färska grönsaker och juice, hela gryn, säd, nötter och lite frukt hjälper kroppen med en alkalisk miljö.  Omkring 20 % kan tas från kokt mat, inkl bönor. Färsk grönsaksjuice ger levande enzymer som är lätta att absorbera och når ner till cellulär nivå inom 15 minuter och ger näring och ökar tillväxten av friska celler. För att anskaffa levande enzymer för att bygga upp friska celler, försök att dricka färsk grönsaksjuice (från de flesta grönsaker inkl böngroddar) och ät råa grönsaker 2-3 gånger dagligen.  Enzymer förstörs vid en temperatur av +40° C. 

e)  Undvik kaffe, te och choklad, vilket innehåller höga halter av koffein.  Grönt te är ett bättre alternativ och har dessutom cancerbekämpande ingredienser.  När det gäller vatten så är det bäst att dricka renat vatten, eller filtrerat, för att undvika kända gifter och tungmetaller som finns i kranvatten.  Destillerat vatten är försurat – undvik det!

12  Köttprotein är svårt att smälta och fordrar en mängd matsmältningsbefrämjande enzymer. Osmält kött ligger kvar i tarmen och ruttnar och leder till ökande giftig uppbyggnad.

13  Cancercellernas väggar har ett starkt proteinhölje.  Genom att avstå från eller att äta mindre köttprodukter så frigörs mer enzymer som attackerar proteinväggarna hos cancercellerna och gör det möjligt för kroppens mördarceller att förstöra cancercellerna. 

14  En del supplement bygger upp immunsystemet  (antioxidanter, vitaminer, mineraler etc) och möjliggör för kroppens egna mördarceller att förstöra cancerceller.  Andra supplement, såsom vitamin E, är kända för att orsaka apoptosis eller programmerad celldöd, som är kroppens normala metod att göra sig av med skadade, oönskade eller ej nödvändiga celler. 

15  Cancer är en sjukdom som finns i sinnet, kroppen och själen.  En preventiv och positiv anda hjälper cancerkrigaren att bli en överlevare.   Ångest, oförmåga att förlåta och bitterhet försätter kroppen i en stressad och sur miljö.  Lär dig att ha ett kärleksfullt och förlåtande sinne. Lär dig att koppla av och att njuta av livet.  

16  Cancerceller kan inte trivas i en miljö som är full av syre.  Träna dagligen, djupandning hjälper till med att ge kroppen mer syre (oxygen) ner på cellnivå.  Oxygenterapi är ett annat sätt att förstöra cancerceller på

18 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia said, on maj 23, 2010 at 22:09

    Ja du, George. Man blir mållös av sådant drabbel. Och skitförbannad. Folk har försökt att tuta i mig allsköns teorier. Du har väl hört den om ”tapping” också? Man ska liksom slå lätt med fingertopparna på olika ”energiingångar” på kroppen och på så sätt släppa ut ”det onda” och öppna dörrarna för energiflödet. Lär funka finemang och bra mycket bättre än cellgifter. Om man sedan gör tapping i grupp är det som bäst. Jodå, kvinnan som talade om detta reser jorden runt från sitt hem i Kanada och predikar. Hon lever på det!!! Hon påstår sig ha botat en kvinna från cancer. Inga traditionella mediciner här inte! Man skulle på sin höjd kalla metoden ”avslappning” och hon kan gå omkring ostraffad och påstå sig kunna bota allvarliga sjukdomar. Bullshit!
    Jag hoppas att ironin är tydlig.
    Jag upplevde hennes påstående som en skymf mot mig som cancerpatient och mot all den behandling som idag finns.
    Mia

  2. Veronica said, on maj 23, 2010 at 22:26

    Oj oj oj. Jag har inte läst så mycket om föreslagna kurer även om jag vet att de finns där ute. Vad tycker du om Q10 som Stödet rekommenderar? Jag köpte ett paket till maken under cellgiftsbehandlingen och det kostade ca 450 kr. Maken klarade hela behandlingen utan infektioner eller större besvär. Tabletterna är nu slut, men i fredags fick han en kraftig förkylning och äter nu antibiotika. Vad tror du, är det Q10 som gäller? Frågade läkare, men de gav så klart inga tydliga besked. Maken anser sig själv vara ”vetenskapsman” och litar inte alltid på hälsokostprodukter. Vet inte om jag ska köpa fler paket eller inte.

    Tack igen för ditt pepp. Har nu tagit steget till min egen lilla cancerblogg där jag som anhörig kommer att vara ärlig med alla mina funderingar och tankar om sjukdomen och hur den påverkar en barnfamilj mitt i livet.

  3. Jessika said, on maj 23, 2010 at 22:59

    Vad ska man bli om inte arg?
    Jag har föreslagits hur många livsstilsförändringar som helst. Det ska bota. Fort, på en vecka.

  4. Anne-Lie Bertilsson said, on maj 24, 2010 at 04:57

    Hejsan.
    man vet inte om man ska skratta eller gråta åt alla ”sätt att bota” canser. Varför frågar sig ingen varför denna sjukdom finns kvar, om det nu bara beror på vad vi tror eller stoppar i oss eller inte stoppar i oss? Dr E kanske kan använda sig av Anna Anka och hennes teorier om brosk.-”Hajar består till stor del av brosk och man har inte påvisat att hajar har någon form av canser”. Av denna enka anledning så äter hon kyckling brosk i massor.Ja ja var och en är väl sin egen lyckas smed och mår man bra av sina teorier kanske de hjälper på ett pyskologiska planet. Själv har jag varken canser eller någon teori om vad som hjälper mot denna sjukdom men en portion turkisk yoghurt med hallon i mängder kan göra både mig varm och kall på samma gång särskilt om hallonen varit frusna.
    Stort Grattis till nytillskottet hoppas det växer och mår bra. Kramar från Varberg

  5. gladmymlan said, on maj 24, 2010 at 06:24

    ja vad säger man..
    min ena sida säger mej att det är en skymf mot alla er som kämpar med näbbar och klor mot Mr c….

    men min andra sida ( den som är mer förlåtande och vill finna alternativ till ren dumhet) säger att av kommentarerna som du lagt ut, även inlägget om vitlökens botande egenskaper,
    ändå baseras på en människa som sitter och har känslor för dej ute i världen och vill ge dej ett alternativ till alla hemska mediciner…alltå, hur ”oförskämt” det än låter, kanske ande-meningen är god?

    att dom bara vill du ska bli frisk och ger dej förslag på naturliga botemedel?

    så bli inte arg o ledsen, det är bara en hoper som försöker på sitt ( lite märkliga sätt kan tyckas) att hjälpa dej så du blir frisk…

    visst hör tanke kropp och ande ihop, annars hade du inte suttit här o skrivit på bloggen, är jag övertygad om..underskatta inte dina tankars helande förmåga, du har raderat ut din ”bestämda tid du har kvar”
    och bestämt dej för att DU bestämmer hur lång tid du har kvar….och nu sitter läkarna där och är som fågelholkar i ansiktena…Du lever! än! du ska bli pappa! ditt liv fortsätter trots att det trotsar deras kunskap om hur cancer arbetar i kroppen.

    det där projeket du är med i, VET du med säkerhet det inte är placebo du får, har dom ”avslutat” testet och givit er de rätta svaren, vilka som fick placebo eller inte? och sagt att du får köra vidare på denna ”icke-ute på marknaden än-medicin?

    jag har hört att lök visst har en ”viss skyddande effekt mot cancer” ,men som JAG uppfattat det , är det ju i förebyggande…inte när man redan är under attack av mr c…

    jag har hört att om kolloidalt sliver, som jag testade en gång ( inte för att jag är cancersjuk utan mot annan åkomma) och herrejösses vad det funkade! kanon!
    men om det beror på silvret eller på min TRO på att det var silvret må jag låta vara osagt.
    men samma där,
    läser man av djup engagerade ”forskare” om silvrets läkande egenskaper så ska det kunna bota både Hiv och cancer…slå det kära lök, om du kan:)

    var o en blir ju salig på sin tro, det jag tror är i varje fall, att dessa människor som kommenterat/ kontaktat dej, för just DOM tror sig ha lösningen, är sådana som tror på det själva!

    inget ont i bakhuvudet alltså? för om dom hade sagt, -ge mej tiotusen ska du bli frisk…
    då hade du nog tjurat ihop.
    men en vitlök typ? det kan du ju köpa nere på ica o gnaga idej hur mycket du vill av , det får ju inte dej sjukare i varje fall…

    eller har dessa rent ut sagt att du ska kasta cellgifter o annat i väggen o BARA köra på ex vitlöken? för då är det ju rent av farligt…

    cellgifter är i mtt tycke ett väldigt föråldrat behandlings sätt, vilket jag tror om 80 år kommer dom att säga samma sak om cellgifter som när vi snackar om att dom på 1800 körde åderlåtning typ…

    det är ju fan att dom inte kommit på nåt bättre än ett gift som ska ta dö på allt i kroppen, både goda som dåliga celler o sen hoppas på att dom goda återhämtar sig snabbare än dom elaka cancercellerna typ..

    Sabina var ju med i ett projekt som verkade väldigt intressant där dom tog ur en bit av tumören och preparerade den i sex veckor, meningen var väl sen att den skulle injiceras i henne ( om hon överleft att stå helt utan immunförsvar sista veckorna)
    och så skulle ”lika ta dö på lika”
    den insprutade tumörcellen skulle glufsa i sig den kvarvarande tumören ….hög botnings-procent läste jag att det var, hade varit intressant att följa…

    target therapy har dom ju kört med, men vad JAG vet bara på bröstcancer? ( eller kör du någon form av target therapy där medicinen/ celllgiftet är ett målsökande gift, som söker upp just cancercellerna och dödar dom….

    hur som haver,

    försök att håll huvudet högt och ta inte så illa vid dej av alla ”goda råd” ,dom är ju där för att dom vill hjälpa i alla fall tror jag det ( lite naivt kanske?)

    tusen kramar på dej o kämpa på!!

  6. Jessika said, on maj 24, 2010 at 06:32

    Jag har hört många råd om raw food/levande föda där maten inte får hettas upp över kokpunkten. Det sparar på kroppens egna enzymer som då kan användas till annat viktigare. Oklart vad detta viktigare är.

  7. Maria said, on maj 24, 2010 at 07:39

    Hur mycket man än hoppas på att lösningen skulle vara så enkel som dina ovanstående exempel, så ser verkligheten annorlunda ut… Det finns inga enkla svar, eller någon form av rättvisa i detta. Cancer är en sjukdom som kan drabba vem som helst, när som helst…

    T.ex. se på mina föräldrar:

    pappa (5 år äldre än mamma) – rökt cigg i 40 år, snusar nu, har tidigare haft ganska högt alkoholintag… överviktig, äter osund kost, motionerar inte…

    mamma – hälsosam på alla sätt, motionerar, måttligt med alkohol, normalvikt, sund kost, rök och snusfri…

    Vem har obotlig cancer av dem? Jo mamma! Läser man dessutom råd om vad som kan vara bra för att undvika hennes cancerform (t.ex. kost) så har hon alltid ätit ”rätt”…

  8. annika said, on maj 24, 2010 at 09:48

    Herregu! Allt för att tjäna pengar! Lätt att lura folk som är rädda, många gör allt som en sista utväg, det är för djävligt minst sagt! usch va arg jag blev!! Tacka vet jag läkarvetenskapen och forskningen som är seriosa!!

  9. Charlie said, on maj 24, 2010 at 10:10

    Hej George

    Ja, jag håller med..

    Måste bara berätta för dig.. när jag var i tonåren(nu är jag 40 år)så blev min farbror sjuk i Pankreas Cancer.. läkarna sa till honom, du har bara några månader kvar att leva.. då sa han.. SÅ FAN heller, ni bestämmer inte när jag ska gå bort!
    Han låg på Huddinge sjukhus, varje dag så gick han ut och gick runt sjukhuset så gott han kunde.. och det är ju ett stooort sjukhus..
    Han lever än i dag!!!!!
    Jag minns vi hälsade på honom då på hans lantställe, och han satt där som en fågelunge med bara några fjun på huvudet.. men han besegrade cancern.. med råge!
    Det är fruktansvärt att ta bort hoppet från människan.. det har INGEN rätt att göra.. eftersom det också uppenbarligen kan gå hur som helst.. finns många, många exempel på det..
    Om någon säger att allt är kört så tror jag antingen man blir arg och vägrar ge upp.. men tyvärr så finns det nog många som förlorar mot cancern just för att nån idiot-läkare tog bort ens krafter att kämpa mot den.. och bara ge upp av sorg och rädsla..

    Hoppas att du och din vackra fru får en härlig sommar! 🙂

    Tänker på dig/er!

    Kram//
    Charlotte

  10. margrerth fransson said, on maj 24, 2010 at 11:22

    jösses människor kan göra vad som helst för pengar. Min bästa väninna dog i cancer o för henne va det så att exakt som de du skriver sista halmstrået. Hon såg det inte men jag såg det. Jag försökte övertyga henne om att det ä hokus pokus men hon trodde verkligen på det.Detta skulle bota henne. Alla hennes sparade pengar gick till denna alternativa behandlingsmetoden. det finns bara en sak att säga fy fan. Det är underbart att höra att du sett rakt igenom dessa människor. Dom borde få långa straff.
    jätte bra att du skriver o informerar alla. .Det kan aldrig skrivas för mycke om detta.
    Det som jag tycker ä väldigt hemskt är att det finns cancer patienter som väljer den alternativa metoden istället för den traditionella vården. Och dom har ingen chans.

    kram till dej o Sara från ett underbart soligt gbg.

  11. Elisabeth said, on maj 24, 2010 at 12:44

    Förstår dig precis. Man blir så j-la trött på alla råd och teorier. Att åka till tyskland och värma cancercellerna kan jag bekräta fungerade inte på min väns mamma. Jag själv håller mig till vad läkarna säger och jag har nu överlevt snart 2 år i alla fall. Det gäller bara att hålla skiten i sig i schack.
    George, skulle du kunna vidareberfordra min kontakt till Susanne (Himlen kan vänta) Jag skulle gärna vilja ha lite kontakt med henne då jag tror vi sitter i samma båt med småbarn och obotlig cancer.
    (Om hon undrar vad jag är för filur så kan hon ju kolla min blogg innan hon för hoppningsvis skickar ett mail till mig) Eller om du vidarebefordrar hennes mail till mig?
    mvh,
    Elisabeth

  12. Johanna said, on maj 24, 2010 at 17:45

    Jadu, man upphör aldrig att förvånas eller för den delen förfäras över vissa människors dumhet…

  13. Tina said, on maj 24, 2010 at 18:15

    Hej George!

    Man blir fullständigt mållös när man läser all skit, rent ut sagt, som du berättar om. Så barockt och fullständigt helvetes elakt att tuta i cancersjuka och deras anhöriga att sådana kurer och ”mediciner” skulle ha någon som helst verkan. Hur kan människan sjunka så lågt för att tjäna pengar. Fy Fan, det är det enda jag kan säga.

    Jag har aldrig ätit så mycket godis, så god mat, druckit så goda viner och unnat mig små guldkanter i tillvaron som nu, när jag fick tillbaka cancern i vintras. Inte fasiken har det någonting att göra med hur cancern försvinner, sprider sig eller inte.

    Har man en dödlig cancer och själv känner att det är slut, så är det ju det. Till syvende och sist är ju cancer i många fall dödlig. Men, som så många andra i den här bloggkretsen, så tänker jag leva livet fullt ut, NU, tills jag själv känner att det är över. Hoppet kommer alltid att finnas där!

    Och, käraste George, det är du som givit mig den livsgnistan och orken att kämpa emot djävulen! Inte att förglömma mina nära och kära, men du är en stor del av min kamp – det ska du veta! Och jag tror att du betyder oerhört mycket för många fler än du tror.

    Stor varm styrkekram
    Tina

  14. christel said, on maj 24, 2010 at 21:19

    Hej! Visst visste jag att det fanns en massa kvacksalvare men icke att det var så allvarligt..Måtte folk tänka själv o lägga i hop 2+2 innan dom går på sånt dravel…/cm

  15. Den hemska tvillingen said, on maj 24, 2010 at 21:23

    Mot dumhet kämpar även gudarna förgäves sägs det.
    Man får väl anta att de här människorna i grund och botten vill väl men nog funderar man på deras avsikter.
    Mitt enkla råd är att du gör rätt som skriver om det men jag hoppas att du inte lägger för mycket av din egen energi, den lär du behöva för att motstå smärtorna.

  16. Sophia H said, on maj 25, 2010 at 10:32

    Hej George,

    Förstår din frustration och ilska så väl. Det är otrolig att det finns sådana som föröker uttnyttja andras elände för att sälja en massa skräp. Att de dessutom får adepter, som på fullast allvar tror på detta är ännu sorgligare. Jag vet inte vad jag ska säga.

    När jag blev sjuk undrade jag direkt vad jag hade gjort för fel. Ingenting sa läkaren, det är bara otur… Visst, sunt förnuft är bra i alla lägen, att äta varierat och bra, att motionera är bra för alla. Men det betyder inte att du undviker cancer…

    Om det fanns en sådan enkel lösning, skulle den väl ha uppfunnits för länge sedan!

    Usch, så förbannade man kan bli…Men tänk på dig och Sara, och lilla pyret som växer, och försök att inte förlora för mycket energi på allt detta.

    Mvh,

  17. Ulrika said, on maj 31, 2010 at 13:43

    Tack för en fantastisk blogg. Jag har precis hittat den och läser nu från början till slut. Tårarna sprutar och skratten ekar här i huset – i en enda salig blandning. Detta inlägg fick mig att skratta.
    Arg har jag varit så att det räcker över mat-tips jag fått.
    Även om personer som kommer med dessa tips bara vill väl, så blir det så fel, så fel, så fel, så fel. Man skriver väl inte dessa saker till en svårt sjuk person (som gör allt han/hon kan för att överleva), det enda det leder till är att man börjar må dåligt för att man inte kan följa alla de råd och tips man får… Tänk om något av dem skulle kunna rädda just MIG?
    Nej, sådana tips till en svårt sjuk person kan bara visa en enda sak hos den sóm ger dem; HÅL I HUVUDET!

    Nej, släng dem i papperskorgen, kämpa vidare och njut av det liv du lever!

  18. Vardag igen | Keeping on an even keel said, on juni 3, 2010 at 16:08

    […] tal om oseriösa cancer-helare och mirakelmediciner? Som George skrivit en hel del om det senaste. (Tog bara ett […]


Kommentera

