George med Liemannen bakom axeln

Kabeln är hämtad….

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 21, 2010

Ja, kabeln, den 4 meter långa jordade kabeln som jag glömde i kassan är hämtad, nu skall det grillas en fet bloggare!
Ja alltså om jag sätter skruvmejseln i fel kontakt så blir det en elgrill i stället…..
Men så kul ska vi inte ha!

Jag börjar bli ännu mer stolt över att vara Svensk, jag är redan från början en person som älskar Sverige och klassas som en klar nationalist (enbart de positiva delarna av det ordet, tack)
Men nu börjar jag bli förvånad, jag ser förändringar hela tiden på det nationella planet inom vården, intentionerna finns klart på plats, och avsikten är tydlig: Sverige skall ha en superbra sjukvård!
De tydliga problemen som jag ser är lokaliserade, ofta länsvis, men det betyder att de nationella kvalitetsregistren fungerar, problemvårdenheter identifieras.
Att Sverige har för avsikt att ge sig på de sjukhus som inte möter den standard som vi svenskar förtjänar är beundransvärt!
Vägen dit är lång och fylld av risker för avvikelser, men jag är stoltast över att man vågar påbörja förbättringar!

Stolt och tacksam för att jag tror fullt ut på att mitt barn kommer ha en ännu bättre sjukvård än vad pappa och mamma fick…..

Jag gillar ett land som eftersträvar förbättringar för sitt lands medborgare…..

Nu känner jag att den filosofiska ådran  skall hålla helg!

George out!

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lenas Värkstad said, on maj 21, 2010 at 20:39

    Hej!

    Efter moget övervägande har jag skickat en ”vänförfrågan” på Facebook till dig. Efter allt jag sett och läst om och av dig tycker jag mig känna dig lite.
    Hoppas du inte tar illa upp!
    Hälsningar Lena Maria Lundgren


Kommentera

