George med Liemannen bakom axeln

Att leva

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 15, 2010

Vi är varandras mentorer, våra upplevelser som cancerpatienter, medmänniskor, anhöriga, oroliga, lyckliga, rädda, hoppfulla.

Alla har vi vår roll att fylla, alleftersom livet påverkar våra förutsättningar att leva livet, att leva livet fullt ut…

En som lever livet fullt ut är en vän, en vän som har samma typ av cancer som jag har, Mesotheliom.
Trots att han är mitt inne i en tredje variant av cellgifter så vill han ut och promenera, han verkar inte godkänna att cellgifter faktiskt gör att man bara sover, är trött och lever sitt för tillfället begränsade liv i soffan….
Han godkänner inte detta!
Han vill utforska sin ”spontana” sida, han vill leva så som alla människor borde leva!

Så vad gör denna cellgiftsförgiftade cancerhjältesuper-man med sin älskade fru Anita.
Jo, mitt mellan två behandlingar så bestämmer de sig för att åka med vänner till Malta!
Jag beundrar Hans & Anita för deras jakt på rätt till livet, på deras strävan att leva på ett sådant sätt att vi andra cancerpatienter stannar upp och förundras…..

Hans förundrar inte bara genom sina val, han förundrar även genom sina bilder.
Kameran svingas som en machete i djungeln och det karvas ut den ena bilden vackrare än den andra….

Här, se och njut vad Hans Malmberg presterar med en kamera!
George

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jenny said, on maj 15, 2010 at 17:42

    Sjukt snygg bild! 🙂 Hoppas du haft en bra dag i solen (?), här i Finspång har vi iaf haft 22 grader och sol, helt underbart! Kram!

  2. Kristina said, on maj 15, 2010 at 18:55

    Tack för dina tips om intressanta bloggar. Bloggar som skrivs av människor som har något att förmedla, både smått och stort. Människor som reflekterar över livet. Nu lägger jag till även denna blogg i favoriter.
    Ha en trevlig helg

  3. Tina said, on maj 15, 2010 at 20:20

    Hej George!

    Åhh, vilken fantastisk bild!

    Ja Hans, precis på samma sätt som du själv (!!!) ger så mycket inspiration och kämparanda till andra cancerpatienter, anhöriga och även till friska människor – jag kan iofs bara tala för mig själv, men att döma av andra kommentarer här på din sida, så är jag inte ensam om att känna så!

    Tack för den energi och styrka som DU ger – den är enorm för mig!!!

    Stor varm styrkekram
    Tina


Kommentera

