George med Liemannen bakom axeln

Jösses…så mycket

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 12, 2010

Det händer så mycket att jag knappt hinner med att tänka……

Web-siten för kliniska studier, telefonsamtalen om denna site avlöser varandra, lungcancerläkare är väldigt intresserade i att jag fortsätter att utveckla siten…

Patienter och anhöriga hör av sig konstant och vill ha hjälp, oftast handlar det om att hitta den där sista grejen att sätta sitt hopp till

Stödets medlemmar är i kontakt med mig nästan dagligen.

Media hör av sig och vill att Sara och jag skall delta i CENCUR

Vården hör av sig och vill att Sara och jag skall delta i vårdkonferenser, läkarkonferenser, utbildningar…

Livet som växer i Saras mage, jag håller på att lära mig mer, pluggar om barnets utveckling och hur mamman skall må bäst…..(för min egen skull…lol)

Jag förbereder mig inför en föreläsning som jag anordnar, den  skall ske för allmänheten den 18:e Maj på Blocket i Lund.
Vården i form av forskningsköterskor och Thoraxonkolog kommer att föreläsa…..samt lilla jag…
PS (ni är alla välkomna till Lund, den 18:e maj klockan 18.00 till föreläsningssal 4, bakom aulan i Blocket)

Lisen Lindahl, producenten bakom Himlen kan Vänta ringde idag, vi pratade om hur livet har ändrats och alla saker som händer runt omkring mig och Sara.
Alla olika aktiviteter vi är inkopplade i, alla åtaganden.
Diskussionen kom in på  ansvar, att kunna påverka och förbättra för andra patienter i framtiden är ansvar.
Vissa personer skulle kunna misstolka det som makt, men makt är inte ens tillämpligt här.
Det handlar om ansvar.
Har man hamnat i en situation där man kan påverka beslutsfattare så är detta det största ansvaret av alla.
För det påverkar fler människor än bara dig och din familj, det påverkar okända människor. Okända människor som förtjänar att rätt beslut fattas.
Det ansvaret är viktigt att man är medveten om, det ansvaret måste mötas med eftertanke och ödmjukhet!

Jag hoppas att mina åtaganden är resultat av eftertanke och ansvarsfullhet, samt att jag agerar med ödmjukhet!
Det är min skyldighet….

George

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tina said, on maj 12, 2010 at 21:34

    Hej George!

    F..n, rent ut sagt, vad synd att jag bor så långt ifrån dig att jag inte kan delta mer aktivt i ditt liv och din kamp, som samtidigt är min kamp. Men jag är säker på att du är du och det du gör är guld värt för oss andra, vad än du gör, som kämpar mot cancern precis som du!

    Du ger mig den kraft jag behöver för att orka kämpa vidare!

    Stor bamse styrkekram
    Tina

  2. Kristina said, on maj 12, 2010 at 22:12

    Det gör mig så gott att du verkar så tillfreds med din tillvaro. Carpe diem

  3. Erika said, on maj 13, 2010 at 07:49

    George, det sista du skriver behöver du inte fundera över. Du är helt fantastisk!! Stort grattis till dig och Sara fför bebisen som växer. Ni båda verkar vara något utöver det vanliga!! Heja rop från en bloggläsare!

  4. Elisabeth said, on maj 13, 2010 at 11:11

    Jag har liksom du också kronisk cancer. Bröstcancer som spritt sig till lever och skelett. Blott på mitt 37e år och har 3 fina söner och en man. Minsta sonen har en cp-skada.
    Jag trodde jag blivit tillräckligt straffad i livet men kan bara inse att livet är inte rättvist. Min lycka ligger i mina barn och mitt liv kommer att gå vidare genom dem. Det låter underbart att ett frö håller på att gro i er familj.
    Håller alla tummar för ett så lyckligt och långt liv som möjligt!
    En bamsekram till dig från mig.
    Elisabeth

  5. Elisabeth said, on maj 13, 2010 at 11:13

    ha ha ha. En bamsekram från mig till dig ska det vara……..
    Lite snurrig i huvudet för tillfället. Är på rehab i Alfta med många tunga samtal.

  6. Tuvan said, on maj 13, 2010 at 11:17

    Säger bara om o om igen:

    Store mannen, du ÄR en stor man 🙂
    Vilken fantastisk medmänniska du är, trots en svår sjukdom pockar på din uppmärksamhet hela dygnet….

    Var rädd om dig…. var rädd om er alla fem…
    Positiv stress är av godo… fortsätt så länge allt känns bra för er…..

    Varma-beundrar-kramar till er

  7. Beatrice Hallin said, on maj 13, 2010 at 11:51

    ALL lycka i världen åt dig och Sara och det lilla underverket som växer och frodas i Saras mage!!! Du är en hjälte George! En kämpe för andra kämpar!
    Många kramar
    Bea


Kommentera

