George med Liemannen bakom axeln

Återvändande

Posted in survivaL by georgeschottl on april 27, 2010

Det är mycket som kan vara ett återvändande.

Livet kan vara ett återvändande i form av ett gott besked, att veta att det inte fanns några nya tumörer på en röntgen.
Den glädjen och de tankarna som kommer från ett sådant besked är ett återvändande tillbaka till livet.
Att se framåt med skratt är viktigt, att se framåt med hopp är en rättighet!
En av de bästa sagorna som finns är de som kommer från livet och från kärleken, här är en saga som bara måste läsas.
Denna sagan hoppas jag någon läser för min familj när min tid kommer
Ett återvändande kan vara hanteringen och förvandlingen av en speciell persons död, en förvandling av något som ingen kunde hindra till att lära sig, att utvecklas av händelsen.
Då måste man återvända till vad som verkligen hände.

Ett avslut kan innebära att man återvänder till livet, det är en rättighet som efterlevande har, att återvända till livet.
En process som är svår och jobbig, men också fylld av minnen av all den kärlek och glädje fanns tidigare.

Ett annat återvändande är att Sara åter är hemma från Milano, nu är lugnet i huset åter här, till och med huset saknade Sara, inte bara jag och vovvarna……

Nu skall jag bara se framåt och vara tacksam för varje dag, för varje regndroppe, för varje leende!

George

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lifesdesire said, on april 27, 2010 at 09:48

    Vackert skrivet! Vi har bara dagen, allt annat är något att hoppas på, drömma och längta till.
    njut av dagen med ett leende 🙂

  2. Maria said, on april 27, 2010 at 11:36

    Så sant så sant… mitt i prick…
    Vad skönt att Sara är hemma, fortsätt njut av livets både små och stora glädjestunder!

  3. Tina said, on april 27, 2010 at 13:58

    Hej George!

    Tack för länken till Henriks saga – helt obeskrivligt underbar – hoppas han orkar ge ut den i bokform, så att man kan köpa den!

    Du skriver så fint om återvändande och jag kan känna igen mig i varje ord. Jag försöker få mina närmaste och mig själv att känna glädje i varje liten sak som sker – nu att första vitsippan och tussilagon kom för en vecka sedan, etc. Saker som i vanliga fall går alla förbi.

    Också att återvända till livet om det nu blir så att jag inte klarar mig. Det är som du säger deras rättighet, men också skyldighet. Om inte annat så för min skull. Jag kommer alltid finnas i deras liv – vare sig dom vill eller inte 😉 Man måste leva här och nu. Det är ju så livet fungerar – man har det till låns utan garanti.

    Bara några små tankar till dig från mig.

    Stor varm styrkekram
    Tina

  4. Therese said, on april 27, 2010 at 14:09

    Hej George jag läser din blogg varje dag och Annas med. Får verkligen hålla med dig det är en helt underbar skildring som Henrik gjort till Thilda. Man blir så rörd av vilken kärlek de hade för varandra och Thilda.
    Vill skänka dig all min styrka så du håller får bli helt frisk. Håller mina tummar och tår för dig!!!
    Varma kramar från Therese

  5. Madde said, on april 27, 2010 at 18:00

    Jahapp: ordningen är återställd med andra ord : chefen är åter i huset och nu får du sista ordet igen :
    ”Ja, älskade Sara ” Hehehe

    Henriks saga är något av det mest underbaraste, gripande och med fantastiska bok jag läst. Hur kan Tilda bli annat än en varm o gå människa med så mkt o innerlig kärlek omkring sig ?

    Henrik är verbal, pedagogisk och en mkt mkt stark man som har kontakt med sina känslor , om nu folk förstår vad jag menar….

    Hoppas din dag o din Valborg blir fin George !
    Bra väder o inte så mkt kyla, underlättar ju trviselfaktorn:=)

    Kram till både två o fyrbeningarn i fam Schottl
    /Madde Umeå


Kommentera

