George med Liemannen bakom axeln

monstermördarmassakermuskler…

Posted in survivaL by georgeschottl on april 12, 2010

Utredningen har fortsatt idag.
Alltså utredningen om vad som gjorde att jag drabbades av en total allergi-shock för en månad sedan….
För Er som inte vet vad som hände så var jag tvungen att ringa ambulans mitt i natten eftersom min allergiska reaktion påverkade läppar, ögon samt vitkigast av allt, andningen!
Min underläpp var ca två gånger större än normalt…jag såg inte riktigt klok ut! (varför tog vi inga bilder?)
Utöver beskrivningen så hade jag tusentals små vita kliande upphöjningar på en totalt röd varm kliande kropp.
Och då menar jag tomteröd!

Så till nästa års julafton är det ganska enkelt, jag klär av mig naken, färgar mitt skägg och hår vitt och så ser jag till att jag får samma allergiska reaktion igen.
Jag kommer att se ut som en direkt kopia utav tomten….med tillhörande flåsande Ho ho…

Resultatet av undersökningen är att ämnet jag är allergisk mot INTE tillhör de vanliga allergiämnena.
Vi vet alltså fortfarande inte vilket ämnet är
Så tills nästa gång då testerna fortsätter skall jag fortsätta bära omkring på min andrenalinspruta om jag får samma reaktion igen…

Sara har städat!
Sara har städat  en vägg????

Jo det stämmer, på trädäcket så har vi en vedbod (som är nästan tom) samt bakre  ingången tillgarage och verkstad, denna vägg har bytt färg under höst och vinter till vackert sammetsgrön skit….

Så Sara laddade upp med vattenslang, och algborttagningsmedel samt en rejäl borste, tjoho, väggen är åter strålande vit!
När jag kom hem från sjukhuset så bländades jag av den vita fräsha väggen…

För att återgå till titeln på dagens inlägg så fick jag en reaktion på dagens allergitest som inte var normal!
Jag har förbannat ont i musklerna, så ont att jag ligger på 6-7 på smärtskalan.
Jag döpte om mina muskler till monstermördarmassakermuskler med tanke på att jag inte gillade dem för tillfället!
Jag fick ont vid 19-tiden och det har börjat släppa lite nu vid halv-elva..

Så idag har Sara lagat middag medan jag legat i soffan och gnäll och gnytt som bara sjuka karlar kan göra….
Ni kan föreställa er, eller hur…gnyende machokarl….löjligt!
Middagen var superb, Sara är fantastiskt duktig på att göra Korv Stroganoff!
Så förbannat god!

Nu skall min kropp förflyttas från arbetsrummet till sovrummet för en välförtjänt natts sömn!

Godnatt på Er

George

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. magnus said, on april 12, 2010 at 21:45

    vilket team du och sara är. tur att du har sara som finns vid din sida.när man drabbas av sjukdom så är nätverket viktigt. jag har själv arbetat inom sjukvården och varit i kontakt med sjuka människor som saknar socialt nätverk. närmsta anhörig svar hemtjänsten.

    det är tragiskt när människor blir ensamma, detta gäller både yngre och äldre.
    jag föreslår att du lagar en god middag till sara när du mår bättre, ni kanske kan byta roller sara i soffan och du vid spisen. hoppas eran vecka blir bra.mvh magnus…

  2. Jessika said, on april 13, 2010 at 05:02

    Smärta är för jävligt!! Helst av allt vill man ta semester från sin egen kropp men ptja, det är ju inte direkt möjligt.
    Det går helt okej att överleva med att gå omkring med epipen. Är svårt allergisk mot bl a bistick. Var mer allergisk när jag var yngre, mot fler saker och även svårare men genomgick hyposensibilisering. Det värsta som har visat sig just nu är läkemedelsallergier, bl a ett antibiotika som lätt botar lunginflammation men det kan ju vara jobbigt att inte riktigt veta vad som orsakade det. Å andra sidan har man uteslutit det vanligaste.
    Hoppas det känns bättre nu iaf. Allt gott till er båda.

  3. Christel said, on april 13, 2010 at 06:13

    Oj det lät inte roligt det där med allergi o inte veta vad det beror på. Lider med dig o håller alla tummarna för att du snart får reda på vad det är. Du e e n kämpe o Sara med dig. Lycka Till i veckan o kram till er båda/christel

  4. Nina said, on april 13, 2010 at 08:38

    Ni är helt underbara, du och Sara – beundrar er enormt.
    Kramar från
    Nina

  5. margreth fransson said, on april 13, 2010 at 08:57

    Vilken kämpe du är. Det är så ledsamt att läsa att du har så ont. Men efter regn så kommer solsken. Varje gång jag läser din blogg så tänker jag , jag skall aldrig mer gnälla på lite ont. Hoppas dom kommer underfund med vad som orsakar allergin.
    En stor bamse kram till er båda för ni är så fantastiska.

    hälsn maggan frå götet

  6. Tina said, on april 13, 2010 at 11:48

    Hej George!

    Visst är det fantastiskt att – speciellt i de ondaste och jobbigaste stunderna, när monstermördarmassakermusklerna djävlas – ha någon som finns där. Bara är, älskar villkorslöst och tar hand om ruljansen som en självklarhet. Jag är glad för din skull att du har Sara – tänk vilken pärla. Lika vacker som din själ 🙂

    Hoppas du mår bättre idag och att mmm-musklerna 😉 tar lite paus 🙂

    Stor varm styrkekram
    Tina

  7. Tina said, on april 13, 2010 at 11:50

    P.S. Får jag hyra dig som tomte till jul då 😉 D.S.

  8. Malin said, on april 13, 2010 at 12:29

    Hej George!
    Vill bara säga att jag finns, att jag läser och inspireras av dig. Tycker du skriver förbannat bra!

    Allt gott!

    Kram Malin

  9. Maria said, on april 13, 2010 at 20:00

    Allergitest kan verkligen vara som att leta efter en nål i en höstack… Fortsätt ha med dig adrenalinsprutan. Till dig Sara – fortsätt ta initiativ snabbt och kontakta sjukvården om det blir fler reaktioner (även om han har sprutan)…

    Hoppas på bättre dagar för dig…

  10. nhan said, on april 14, 2010 at 08:30

    Så otäckt att behöva genomlida denna pina av diverse reaktioner, uscha meja !!!

    Jag tror jag väljer en tomtefri jul, bara du få må bra så blir jag Glad, hihhihihihii men du kan skoja hihhiii.

    Såååå gott att Sara kunde gå lös på väggen efter denna fasa du fick gå igenom, och fint blev det också. Härligt !


Kommentera

