George med Liemannen bakom axeln

vitaminer har gett mig en ”moment 22-känsla”

Posted in survivaL by georgeschottl on april 10, 2010

Rubrikerna om cancer, botemedel och risker har i dagarna förvirrat mig som stackars bloggare.

Jag har blivit så förvirrad att jag mot mina egna regler somnade igår UTAN att ha uppdaterat bloggen….
Jag känner mig skamsen och står med mina hundöron inför Er läsare och ber om ursäkt……
(egentligen så körde jag slut på mig själv igår, jag trodde jag hade energi att klara av vissa saker, men korkad som jag är så blir uppdateringen nu på morgonen)

Åter till vitaminerna!

Här kommer rubrikerna som ställt min tillvara på ända!

Vanliga vitaminer misstänks ge cancer!  (länk till artikeln)
Kost, vitaminer och tomater mot cancer ? (länk till artikeln)
C-vitamin kan ge cancer! (länk till artikeln)

Det som är det mest skrämmande är artikeln om multivitaminer, det har visat sig i studien att risken för bröstcancer ökar med 19% om man äter multivitaminer dagligen.
Detta kommer ju att bringa katastrof i hälsokostbutikerna då vitaminhandeln ligger på ca 1 miljard kronor, bara i Sverige.
Kommer vitaminproducenterna att vara ansvariga mot vitaminköparna precis som tobaksindustrin har blivit ersättnigsskyldig gentemot rökarna som grupp?
19% är ju en rejäl procentsats!

Förstår ni att jag har blivit förvirrad?
Att något man räknar med är garanterat nyttigt för kroppen orsakar cancer?

Läs artiklarna och bilda Er en egen uppfattning, den sista artikeln om C-vitamin beskriver i detalj hur vitaminerna skapar oordning i cellerna och skapar cancerceller.

Nu över till något vettigt istället !
Hans Malmberg har uppdaterat sin blogg igen! Återigen är den enastående vettig och givande!
Att den mannen kan skriva så gudabenådat är otroligt!
Vill ni få tankarna att snurra i en riktning som är givande så läs Hans ord!

Ja, nu sitter jag här och skriver på morgonen till Er alla istället!
Det känns ovanligt, ljust, fåglarna kvittrar och hade ni sett mig sitta här i min stol framför datorn hade ni nog undrat?
Varför har du bara en sko på foten??
Jo för att den förbannade valpen EWOK har käkat upp min andra sko över natten!
När jag vaknade på morgonen och satte ner fötterna på golvet för att finna mina morgontofflor så vandrade mina högra tår över mattan och letade förtvivlat efter maken till den morgonsko som redan sitter på min vänstra fot…

Spåren efter läder och gummi på golvet hade kanske kunnat vara en ledtråd men min hjärna är inte superskarp på mogonkvisten…
Så i alla fall, god morgon på Er alla, nu skall jag  jaga hund!

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gitte said, on april 10, 2010 at 08:02

    Undan Ewok husse är på krigsstigen (fast det där tror jag inte är så allvarligt)
    Läste också artiklar i går om multivitamin och hoppade till Vad i himmelens namn ska man tro på.

  2. majacaroline said, on april 10, 2010 at 11:47

    Å jag som aldrig ätit vitaminer men precis börjat äta vitaminer för kvinnor i min ålder. Jag har alltid varit skeptisk till sådana saker men lät mig övertalas för ett tag sedan, hmm….

    Vad ska hunden få till middag idag? 🙂

    Ha en underbar helg!
    Maya

  3. Monica said, on april 10, 2010 at 23:50

    Vist luras vi på våran energi .tror alltid att vi orkar mer än vi trodde/kram Monica

  4. Tina said, on april 11, 2010 at 00:26

    Hejsan George
    Jag tror att risk för cancer i samband med C-vitamin inte kunnat styrkas.
    Jag har läst medicin sedan 2007 och vi har aldrig hört något om det. Artikeln är från 2001 och det finns en del nyare material som visar att c-vitamin verkar påverka kroppen på ett positivt sätt snarare än ett negativt.

    Multivitaminerna tror jag precis som någon sa att det är folsyran som ställer till det, och framför allt hos damer som passerat klimakteriet.

    Man ska ta allt med en nypa salt, men pillervitaminer är nog inte det allra bästa för vår kropp iallafall.
    Rejält med vitlök tomater ,blåbär och äpplen (obesprutade såklart) gör susen tror jag
    ha det gott.

  5. Agneta F said, on april 11, 2010 at 14:59

    Läste just att det nu är bevisat att hunden gör medicinska underverk med sina ägare. Det får du betala med en eller annan toffel, tänk på att du blir sundare, får lägre blodtryck och kolesterol.

  6. nhan said, on april 14, 2010 at 09:03

    Bättre sent än aldrig !

    Denna information fick vi på Lydiagården, och vad kusligt för de som har tagit dessa preparat i god tro att må gott inför framtiden. HUUUUAAAA !

    Ja så var det nattamålet, du må tro den va god och hussig !
    Hihihihiii vad tokigt det kan bli !

    Även den bäste måste ta en tupplur ibland !


Kommentera

