George med Liemannen bakom axeln

Bättre och faktiskt riktigt bra!

Posted in survivaL by georgeschottl on april 7, 2010

Nu har det vänt igen, jag är bättre och har parkerat de oanvända små påsarna i sin låda igen!
Recycling av spypåsar är inget jag rekommenderar och som jag ALDRIG kommer att göra!!!

Jag har blivit glad idag!
Jag har blivit glad av en problemartikel!!
Här är länken till tidningen Dagens Medicin och inlägget som gjort mig glad!
http://www.dagensmedicin.se//nyheter/2010/04/06/lakarforening-anmaler-skan/index.xml

Problem är en del av vårt liv!
Om man inte för upp problemen till den medvetna ytan och struntar i att ”se” problemet kommer man aldrig att finna vägar som förintar problemet.

Nu äntligen har modiga starka människor i Malmö gjort rätt sak, de har uppmärksammat ett problem som vi patienter varit medvetna om sedan 2006!
Detta problemet har inte undgått NÅGON som varit inlagd på Umas.
Läkarföreningen i Malmö har uppmärksammat att vårdplatsbristen gör det sämre för patienterna och det gör att patienterna utsätts för risker!
Att Läkarföreningen är tvingad att vända sig till Arbetsmiljöverket gör mig ännu stoltare över Läkarföreningen!
Jag kan mycket väl gissa hur många gånger de har vänt sig till sjukhusledningen och begärt fler vårdplatser men antagligen fått avslag….
Dessa modiga individer som vågar stå upp för patienten har min beundran och respekt!

Bra jobbat, Er insats med denna anmälan har antagligen räddat liv, men även undvikit mängder av lidande i framtiden!

Ni har min respekt!

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Catharina said, on april 7, 2010 at 21:39

    Håller med! Fler borde stå upp för patienterna…

  2. Kia said, on april 7, 2010 at 22:00

    Läser din blogg varje dag. Hade precis fått min cancer då
    ”Himlen kan vänta” gick första omgången.
    Läser många andra ”cancer-bloggar” också,
    detta är den senaste:

    http://bambinidolce.blogg.se/

    Styrka till Dej & Sara

  3. Ewa Larsson said, on april 8, 2010 at 06:06

    vad glad jag blir att motsatsen dök upp,hoppas det blir en fin dag för dig,ska nu till jobbet.

  4. Maria said, on april 8, 2010 at 09:17

    Härligt! Ut och njut av vårvädret 🙂

  5. Agneta said, on april 8, 2010 at 15:46

    Önskar att Karolinska gjorde detsamma. Min erfarenhet av vård under påsken var väl inte den bästa, för egen del ok så länge jag var så sjuk att jag inte märkte bristerna. Jag håller verkligen med att de är modiga läkarna i Malmö och även du. Underbart att det har vänt för dig. Glad vår till dig.

  6. nhan said, on april 14, 2010 at 09:13

    Tänk så bra den där bilden av tre apor stämmer in här :

    Apa 1 Kan inte se !
    Apa 2 Kan inte tala !
    Apa 3 Kan inte höra !


Kommentera

