George med Liemannen bakom axeln

Grrrr och jättegrrrr (vilken lattjo liten pryl, sade Baloo)

Posted in survivaL by georgeschottl on april 3, 2010

Badrum…..
Badrum är rum som skall tåla vatten….
Vårt badrums golv knakar betänkligt och det verkar som om det är dags att renovera badrummet, speciellt skall vi se över golvet och fuktskyddet ner till grunden!

Det gäller att var snabbt framme om man får signaler (eller ljud) som säger …knak….

Så vad gör man som testosteronstinn man! (ja, jag menar mig själv…ingen annan )
Man förlitar sig till tekniken, självklart!
Man laddar ner ett hyperdyperskitsuperbra program som heter Room 328!

I detta CAD-liknande program kan man skapa sitt eget badrum med EXAKTA mått, lägga in olika leverantörers olika produkter såsom badkar, kakel & klinker, lampor och toaletter precis exakt som de ser ut i verkligheten!
Alla leverantörers produkter finns med i programvaran, Höganäs, Gustafsberg, Dekora….rubbet!
Jag lägger ner otrolig tid på att få exakta mått, rätt kakel och får se vårt nya vackra badrum i både 2-d samt 3-d!
Otroligt bra program!
Därefter skulle jag skicka denna ritning till tre olika företag som skall lämna en offert på badrummet!

Vad händer?
PROGRAMHELVETET kraschar!!

Mina fina ritningar, vårt fina badrum som man kunde beundra på skärmen och drömma om är borta….snyft!
Jag är måttligt irriterad! Riktigt skitförbannad! Ilsk! Muttrig….!
Jag som är total teknikbög var ju så nöjd med programmet och ritningarna det trollade fram, och så är allt borta!

Nu återgår jag till papper och penna!
Det blir inga fler ritningar med hjälp av snofsiga program som inte funkar!
Här skall det ritas i Excel…..(om ni inte har något annat förslag på ett snofsigt program som funkar….smile)

George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Madde/Umeå said, on april 3, 2010 at 22:16

    SKÖNT att det finns fler som tycker att datorer bara ska funka o därutöver är det skräp om de INTE funkar !
    ( Då ropar man på gubben !)

    Badrummet: höll på att säga : görsom jag : har en händig man: han ritar,mäter,inhandlar materialet, tänker , gör jobbet praktiskt- och betalar !
    JAG får komma med färg o design…. alldeles utmärkt fördelning ! Tycker jag !

    Hoppas det löser sig med badrummet !
    Du har ingen vän som du kan deala med: han/ hon gör jobbet i badrummet o du gör några superduper goda middagar till denne ?
    Tjänster o gentjänster….

    Må gott !

  2. Hans M said, on april 4, 2010 at 08:18

    Men George…
    Spara undan, spara undan och spara undan.
    Efter alla år med PC borde det vara en sjävklarhet.
    Jag förstår din frustration.
    Börja om från början, börja om på nytt…

    /Hans.

  3. Tina said, on april 4, 2010 at 08:29

    God morgon George och familj!

    Tack, du kära, helt för mig okända man, som ligger mig så varmt om hjärtat!

    Vilken underbar start på dagen att få läsa din blogg. Få skratta så tårarna rinner, mitt i allt elände. Det var t.o.m. så att Lillebror, min lille fox kom och skulle kolla så allt var bra med mamma 😀 Annars gråter jag ju inte av skratt så ofta den senaste tiden.

    Härligt att du finns i mitt liv, förgyller det, styrker mig, trots att du inte ens vet om det! Tack!

    Ha en underbar fortsatt Påsk, du, Sara o vovvarna 🙂

    Stor kram
    Tina

    P.S. Jag har f.ö. också testat Room 328 och samma sak hände mig, men det är nu tre år sedan, vilket lär betyda att dom har noll koll på sin programvara. Eller är det vi teknikbögar – lesbor i mitt fall – som gör något fel? Hmm – nä, eller hur ?! 😉 D.S.

  4. Hans M said, on april 4, 2010 at 08:36

    Nu kom jag på det:
    Börja om från börja, börja om på nytt.
    Varför skall man sörja, program som flytt?
    Förresten;
    Hur mycket finns kvar av de tio kilona?
    Äter vovvarna upp de…
    /Hans.

  5. Karin said, on april 4, 2010 at 10:35

    Hoppas du får ordning på tekniken. Jag blir så galen på tekniken som jag både älskar och blir tokig av.
    Har nytt badrum sedan 2 år. Älskar att gå in på det varma golvet varje morgon. Lycka till med ritningarna.
    God fortsättning på påsken. /Karin

  6. Karin S said, on april 4, 2010 at 10:48

    Programmet kraschade hos mig också … precis när jag var klar, låste sig
    allt och nu är inget kvar av allt det jag gjort. Ilsken som ett bi, tog
    jag fram rutat papper, penna och suddgummi … så nu är det på`t igen.

  7. Elin A said, on april 4, 2010 at 14:41

    Du kan ju annars åka till nåt ställe där dom ritar upp ert badrum efter ni valt inredning, typ Ballingslöv på Svågertorp:)
    Ha en bra fortsatt påsk!!

  8. Kajsa said, on april 6, 2010 at 14:03

    Men George… Man sparar ju för VARJE fiffig ändring man gör… ALLTID!!! Och inte förlitar sig helt på en programvara!!!

    Eftersom jag jobbar i branschen; anlita (för @#%>||#) en auktoriserad VVS-Installatör (Säker Vatten), annars täcker inte försäkringen. Försäkringsbolagen är benhårda. Händer det det minsta lilla, så får ni inte ett korvöre om inte installatören är auktoriserad.

    Men du… Excel? Fram med millimeterpapper och tuschpenna! Är du man eller mus?

    Kram
    K


Kommentera

