George med Liemannen bakom axeln

Ännu en påsk

Posted in survivaL by georgeschottl on april 2, 2010

Ett av de vackraste orden som finns imorgon.
Jag har fått ännu ett imorgon, ännu en påsk!

Ännu en dag som jag inte räknade med, att nu se livet börja få form igen och att en framtid väntar gör mig ibland mållös.
Ännu en dag, en högtid som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva igen, nu verkar det som om det kommer bli en hel del påskar i framtiden!

Så konstigt som livet utvecklas, så många vägar som jag trodde förvägrades mig men som nu åter är ett alternativ att välja, imorgon kommer med stormsteg.

Det finns andra stackare som man kan tycka synd om, de som tatueras….fel…..
En tatuering är evig, den följer med dig från första nålsticket till graven, se då till att hitta en nykter tatuerare!
Jag har inga tatueringar, min kropp är ingen duk att målas på, ålderns tecken är tillräckligt vackra ändå!

Här har vi ett felstavat alternativ!

tragedy eller tradgey tatto

Förresten så vill jag ha en ny dator, en dator som ser ut som skxt men som är vass. här kommer en möjlig design!

 och en sista Påskbild!

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jessika said, on april 3, 2010 at 02:51

    du borde blåsa ut nåt egg och spara!! ge ett fint till hustrun! 🙂

  2. Mia said, on april 3, 2010 at 06:38

    Önskar Er en riktigt Glad Påsk!
    Mia

  3. Hans M said, on april 3, 2010 at 09:38

    citat:
    ”ålderns tecken är tillräckligt vackra ändå!”
    :slut citat

    Synd bara att min spegel har blivit så skrynklig.

    Ha en solig eggande påskafton!

    /Hans.

    • Madde/Umeå said, on april 3, 2010 at 11:00

      Ha ha- DEN var bra: ska hädanefter säga att det är spegeln som är skrynklig :=)

      Ha det bra Hans – är inne o kikar efter dina finurliga o tankeväckande blogg ord allt som oftast- hittade dit via George !

  4. Hans M said, on april 3, 2010 at 09:42

    Oj oj oj, jag ser nu att min adress var felstavad, man hamnar i Bibelbältet om
    man trycker på det förra inlägget.

    Nu skall det vara justerat (hoppas jag)

    Solen lyser, parasollen är ute!

    /Hans.

    • georgeschottl said, on april 3, 2010 at 09:53

      jajsses vad konstig sida….inget handlade om de goda sakerna i livet, att hjlpa, att stdja, krlek. Det var bara judgement, sin, obey som gllde. Att sdana personer kan lgga s mycket av sin tid p hat r obegripligt, att hata verkar vara s enkelt…

      ….glad psk??? med tanke p vad psken handlar om s…..

      • Madde/Umeå said, on april 3, 2010 at 11:12

        vet vad påsken handlar om… men varför säger då alla Glad påsk ?

        Nu ni : fick en fråga av min 9 åriga dotter i onsdags morse vid frukosten:
        ” Mamma. varför säger man påskharen ? Det borde ju vara påskhöna eller nåt sånt ?

        Hmmm-svarslös ! Löser det hela med att säga : fråga din fröken !

        Frågar sedan vid fikabordet på jobbet : ingen vet- men alla börjar grunna- det VAR en bra fråga.

        Sedan kommer dottern hem o har SVAR på sin undran :
        NGn äldre lärare hade svarat/berättat vid det gemensamma påskpysslet som klass 1-3 har mixat blandat gruppvis )

        Påsken handlar ju om Jesu död ( död o elände i viss mån alltså.)
        Äggen har uppkommit ( varifrån hade hon glömt i den associationen att det är LIV- det föds ngt ur dem ( ja, om man inte gör mat av äggen ). Så äggen är symbolen för liv.

        Påskharen är oxå liv : den föder ju multum med paltar på ett år….. det är ngt som kommer frän Tyskland. Sedag har det någonstans på vägen genom åren
        ” smälts samman ” till en gemensam sak : påsk/ ägg/hare osv….

        Så detta ska bli roligt att berätta vid fika bordet till veckan :=)
        (Kul att ungen är så vetgirig att hon tar reda på saker o ting o inte bara låter det bli hängande i luften….)

        Så nu blev vi klokare ? Då återstår bara att bli mättare ( på t ex ägg) vid påskbordet denna afton.
        GLAD påsk ( jag kör på det George !)

    • Madde/Umeå said, on april 3, 2010 at 11:02

      Madde/Umeå said, on april 3, 2010 at 11:00 00Rate This
      Ha ha- DEN var bra: ska hädanefter säga att det är spegeln som är skrynklig :=)

      Ha det bra Hans – är inne o kikar efter dina finurliga o tankeväckande blogg ord allt som oftast- hittade dit via George !

      ( Hjälp ! Vart farao hamnade då mitt förra svarsinlägg ????
      Mysterier så här mitt på blanka påskafton…;?/

    • Madde/Umeå said, on april 3, 2010 at 11:19

      Ha ha- DEN var bra: ska hädanefter säga att det är spegeln som är skrynklig :=)

      Ha det bra Hans – är inne o kikar efter dina finurliga o tankeväckande blogg ord allt som oftast- hittade dit via George !

  5. Carina Jönsson said, on april 3, 2010 at 10:47

    Önskar dig och din Sara och era fina vovvar en Glad Påsk, vilka härliga nyheter från röntgen, underbart att läsa, jag blir såå glad för er skull.
    Kram från Carina (Andreas mamma)

  6. KvinnaFruMamma said, on april 3, 2010 at 12:38

    Vilken häftig dator*gillar*. Läckert ni har målat äggen=D

    Ha en riktigt trevlig påskhelg!

  7. Clara said, on april 3, 2010 at 19:49

    Glad Påsk på ER från MIG & Far min som smyläser din blogg, ha e gammal, har själv cancer & följer dig, får styrka av DIG, så en påsk-kram från OSS till DIG & de andra oxå förstås ❤

  8. Christel said, on april 3, 2010 at 20:46

    Vill önska dig o familjen en riktigt go Påsk, blev så jätteglad när jag läste ditt inlägg. Klart att det blir många många påskar till. Går själv i ”väntans” tider och som vanlig tror man det värsta tills man vet. Kram till er båda från Christel


Kommentera

