George med Liemannen bakom axeln

10 Kg godis inhandlat!!

Posted in survivaL by georgeschottl on april 1, 2010

Feber och varma kläder inomhus går hand i hand!
Tanken idag var att åka iväg till Hököpinge godisfabrik och inhandla deras nyttiga påskgodis.

Men eftersom jag var klart febrig och rasslig imorse så föll dessa planer pladask.
Det enda alternativet jag hade var Echinaforce, Te och att bädda ner mig i soffan med pillerburken i högsta hugg!
Men jag måste lösa påsk-godisproblemet!
Svärmor är en bra lösning!

Så vad gör jag som den smarta och kloka skåning som vissa av Er tycker att jag är…jag ringer svärmor i Skanör, bara några ”kilonmeter” från Hököpinge godisfabrik….
Världens misstag!
De absolut klokaste människorna jag träffat det är de som är ”kloka” i efterhand….vad var det jag sade, brukar vara en mening som kommer ur dessa människors orerande.

En annan goding är : hur tänkte du?
Det är nog den svåraste mening en människa kan svara på….

Just nu undrar jag själv, vad tänkte jag på när jag inte gav instruktioner till svärmor….
Men jag tänkte att nu skall här handlas nyttigt godis, sockerfritt och bra…..svärmor handlar 10 Kg……Jösses

10 Kg godis skall alltså förpackas i påskägg, sedan skall påskharen gömma dem i trädgården så min 80 åriga far och Saras 65 åriga föräldrar skall gå på påskäggsjakt ….

10 Kg!!! Icke nyttigt godis……Jaja, det kommer vara sockerstinna aktiva föräldrar som kommer att springa omkring här hela påskhelgen!
Jag får balansera dem med dubbla espresso!!!!

Sara & jag önskar Er alla en lugn skön och avslappnad påskhelg!

George

22 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Elin A said, on april 1, 2010 at 22:10

    TACK för kvällens skratt när jag tittar på era fina målade påskägg!
    Hoppas du blir fri från din feber snart. Ha en skön påsk!
    Kram till dig och Sara och hälsa dom kommande sockerspeedade gästerna, ge inget godis till hundarna:)

  2. Jessika said, on april 1, 2010 at 22:24

    Så fina påskägg!!
    Särskilt de förälskade äggen :), men alla är kul.
    Under påsken får man leva farligt med godis, ta det varligt med febern och dina lungor.

  3. kattis said, on april 1, 2010 at 22:25

    Du är fantastisk 🙂 Och det verkar ju inte vara ett aprilskämt heller…eller?
    Glad påsk till dig och Sara
    Kram kattis

  4. Lii said, on april 2, 2010 at 06:13

    Ha ha ha!
    Oj vad jag skrattade! Jag kan se bilden framför mig.. Vilken syn!
    Tack för att du fick mig att skratta och le så här pass tidigt en morgon!
    Kramar till er båda och hoppas att ni får njuta av en härlig och mysig påsk!

  5. sabine said, on april 2, 2010 at 06:45

    Glad påsk på dig och Sara.
    Hoppas du orkar vara påskhare idag.
    Ännu ett skratt fick man när man läser om din dag som man ju oftast får.

    Ät nu inte för många ägg, man vet aldrig var det slutar….
    Påskkramar från Snabbköpskassörskan

  6. Mia said, on april 2, 2010 at 08:11

    Hahahaha, underbara påskäggsgubbar. Glad påsk!

  7. annika said, on april 2, 2010 at 09:53

    Vilka sköna ägg!! Ha en härlig påsk!!

  8. Helen said, on april 2, 2010 at 10:16

    Vilka underbara ägg :-)!!!!
    Synd att du är krasslig, hoppas du snart blir bättre så du kan få njuta av den goda påskamaten!!!
    Många glad påsk kramar till dig och Sara

  9. Ella said, on april 2, 2010 at 10:30

    Men oooo så fina ägg du har! 🙂 Hoppas du är piggare idag och kan njuta av någon godis bit eller två, det verkar ju finnas att ta av… 😉 😉 Kram/Ella

  10. Ingela said, on april 2, 2010 at 10:38

    Vilka bilder! Det känns nästan grymt att äta ägg i morgon efter detta. Fast bara nästan. 🙂 Hoppas du mår bättre och att ni får en underbar äggjakt. Och påskhelg.
    Kram Busan

  11. magnus said, on april 2, 2010 at 10:59

    att läsa din blogg är som vitaminpiller. hoppas att ni får en jättefin påskhelg och att febern försvinner. roliga ägg. ätt nu 10 kg godis det är ok det är påsk.
    mvh magnus…

  12. Louise said, on april 2, 2010 at 11:13

    haha vilka härliga bilder 🙂

    Ha en trevlig påsk George.

    // Louise

  13. Gunnar Hellström said, on april 2, 2010 at 12:28

    Låååångfredag

    Dimmoln rullar in från havet, ingen tidning till frukost, oratorium om Jesu död och pina på radion, läser bloggen Georg med liemannen bakom axeln, skrattar så magen skuttar

    Skrattfredag!!!

  14. Tina said, on april 2, 2010 at 16:20

    Kära George,

    tråkigt att du inte mår bra. Hoppas det hjälpte med lite soffläge och pillerburken 🙂

    Tack för dina underbara inspirerande inlägg – har själv GIST och mår väl inte heller bäst mitt i behandling som jag är, men att läsa din blogg ger mig styrkan att inte ge upp. Tack också för många goda skratt!

    Hoppas du kan parera dina ”äldre” nu då när dom får sockerkick efter sockerkick 😉

    Önskar dig, Sara och hundarna en underbar, lugn och smärtfri, men framför allt glad påsk!

    Stor kram
    Tina

  15. Tina said, on april 2, 2010 at 16:36

    Vilka Coola ägg!!!!
    ☆GLAD PÅSK☆

  16. S said, on april 2, 2010 at 17:52

    Asgarv – tack för inspiration till roliga ägg 🙂 Glad påsk!

  17. Annelie said, on april 2, 2010 at 18:40

    Hej!
    Detta blir min första kommentar hos dig då jag bara måste säga att jag garvar så tårarna rinner.
    Måste rita mina egna ägg så att ungarna också får sig ett gott skratt.
    Ha en bra och god påsk!

  18. eija said, on april 2, 2010 at 20:11

    Du är kul. helt klart. glad påsk.

  19. Sara said, on april 2, 2010 at 21:14

    Mmmmmycket godis blir det….OJ… 🙂

    Åååå vilka härliga påskägg…inte lika färgranna som min 4-åriga sons mästerliga konstverk…..men underbara… haha…..

    Krya på dig!!!

    /Sara

  20. Ännelaij said, on april 3, 2010 at 09:07

    10 kilogram godis?!?!?!?!
    Ojsanhoppsan.
    Antar att sötisvovvsingarna får maka lite av det också.

    Och bilderna..hehe..jag fick skrattkramp så nu ‘lånar’ jag några av dig givetvis med en länkning.

    Ha det gott..godisgott.
    /Annelie

  21. Cyberpiska said, on april 3, 2010 at 13:45

    Gosh (!) vilka härliga påskägg! Hatten av!

  22. carin said, on april 3, 2010 at 21:30

    george! du är en person som utan omväg går rakt in i hjärtat, du frågar inte om lov, du bara trampar rätt in och bosätter dig där, trots att jag inte känner dig och du inte mig så finns du i mina tankar, märkligt!
    du och din fru förgyller mitt liv med eran fantastiska kärlek till varandra och andra människor!
    din humor är oslagbar, underbara bilder1
    kram carin


Kommentera

