George med Liemannen bakom axeln

Så formas tankar, ord och händelser….

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 31, 2010

Jag vill idag förutom att tacka Er alla läsare för det enorma stöd jag får från er!
Från djupet av mitt hjärta tackar jag Er!

Jag vill idag jämföra tankar med ett skarpt intellekt med Ewok!
Först kommer Ewok:s tankar….husse…husse borta idag…hmm sova en stund…HUSSES FAVORITSKOR…sova hårt..!!!
TUGGA ….sova en stund…TUGGA PÅ HUSSES FAVORITSKOR…snarka….lukta på resterna av husses skor, kul!
HUSSE KOMMER HEM, JÄTTEKUL!!! LEKA….kela…just det KELA EXTRA MYCKET
Sova en stund…..husse hittade skorna…..sova i trädgården en stund? kissa på Syrén-trädet!
Husse röd om kinderna..Matte skrattar?…..Matte ligger på golvet och asgarvar….kela?   tjohoooo Kela med husse!

Så fungerar Ewoks tankar idag!
Mina tankar om Ewok var lite annorlunda och klart ovänliga i ca 20 sekunder, därefter så hade Ewok pussat bort alla tankar om att förvandla lilla Ewok till ett pälsklätt bälte.

Vi går över till det knivskarpa intellektet!

Det finns bloggare och sedan finns det skribenter som skriver på bloggar.
Sedan har vi Hans!
Det är så förbannat synd att Hans skriver så sällan för när han väl skriver så är det bland de bästa, roligaste och mest hjärtevärmande bloggar jag någonsin läst.
Om jag skulle rekommenderar någon blogg idag så är det att slå en titt på Hans blogg samt skriva en trevlig och stärkande kommentar för Hans behöver lite hjälp just nu.

Nu skall jag slå mig ner i soffan med en bra bok och vänta tills att Ewok hoppar upp och snor mina strumpor, det är väl nästa steg för den däringa sabotören förklädd till charmig valp…

Idag ser jag tillbaka på gårdagen med tacksamhet för resultatet av röntgen…

George

Så här trött är Ewok efter att hon tuggat mina favoritskor till flis….

trött sko-tuggare

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Elisa said, on mars 31, 2010 at 20:32

    Men vilket underbart röntgenbesked. Jag gläds innerligt med er båda.
    /Elisa

  2. Kristina G Andersson said, on mars 31, 2010 at 20:46

    Mmmmmm, gott att höra att det är vardag igen.

  3. Ulrica said, on mars 31, 2010 at 20:54

    Hundar är underbara och ger oss många skratt. 🙂
    Tur vi har dem.. de finns alltid där antingen vi har det jobbigt eller bra.

  4. Helena said, on mars 31, 2010 at 21:37

    Hej!
    Tittade in på datorn igår kväll innan sovdags men då fann jag ingen rapport efter din undersökning. Då blev det så att jag tänkte mycket på er innan sömnen kom. Tänkte också på den märkliga känslan av att längta till cytostaticabehandlingen… Har inte känt det så tidigare men efter att mina vita blodkroppar inte var som de skulle förra veckan o behandl blev uppskjuten i väntan på nya prover igår så… Jag bara ropade Hurra när provsvaren kom o jag kunde få behandling idag o i morgon! Tänk vad mycket som händer på den här resan..mycket ändras snabbt både vad gäller tankar o handlingar..
    I morgon är det en till omgång. OM mina prover är ok om 14 dagar så blir det behandlingar igen o sen blir det DAGEN den 28 april då jag ska få veta om behandlingen haft någon effekt. Fel, då vi får veta! Min man o mina 2 barn är givetvis mycket oroliga.
    Jag försöker tänka positivt men jag är så RÄDD!!!!
    Nu vill jag bara glädja mej åt att du o ni fick ett fint besked och med det också säga att
    du ger så otroligt mycket styrka med din blogg!!!
    Tänk på det och vila dej nu lite!
    Kram
    Helena

  5. Maria said, on april 1, 2010 at 07:06

    Tjohooo, det är bra med tankekraft ibland 🙂 Om Hans… har tittat in på hans blogg innan… Sjukdomar är inte rättvist….

    Vill också passa på att önska er alla GLAD PÅSK!!!

  6. eija said, on april 1, 2010 at 09:02

    Underbar bild. och skönt att höra att du är pigg och glad.

  7. Bittan said, on april 1, 2010 at 18:18

    Gött med rtg besked.
    Hoppas ni får en Glad Påsk trots en sko mindre.
    Här e de vårregn å det är gott att vara inne med ett glas rött och mysa med maken

  8. Maria said, on april 1, 2010 at 21:21

    Önskar dig en inte alltför strumplös påsk! Minns en av min storasysters golden som gladeligen smaskade i sig min ena strumpa då jag duschade. Den kom ut igen, men inte i det skick som gjorde återänvändning användbar. Tänker på dig & har skrivit till Hans…..Hoppas du och dina närmaste får en fantstisk påsk!


Kommentera

