George med Liemannen bakom axeln

Glad, kvittrar, tacksam, förundrad och trött

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 30, 2010

Återigen undrar jag….hur är det möjligt?

Min rädsla för dagen är borta, mitt skräck-scenario uteblev!
Mät-tumören har inte rört sig, den står stilla!

Jag lovar att samma microsekund som beskedet kom över läkarens läppar blev alla färger mycket ljusare!
Otrolig känsla!
Samtidigt kommer känslan av skam blandat med tacksamhet, skammen är sammfattad i en mening: varför jag, varför lever jag,  med en så initialt urusel prognos medan så många människor i ”min cancervärld” dör runt omkring mig.

Min övertygelse att jag skall betala tillbaka min skuld till världen och samhället blir bara starkare!
Hur hjälper jag till bäst och mest?

Tröttheten och stressen från de senaste dygnens oro har satt sina spår, jag är så trött, så fruktansvärt trött,  lugn och tacksam!

Tack alla Ni för era uppmuntrande kommentarer och stöd.
Ni har min eviga tacksamhet och ni kan inte föreställa er hur mycket Era ord betyder för mig!
Ni ger mig kraft!
Ni har vår tacksamhet!

Sara och jag ger Er ett ENORMT tack för Ert stöd!

George

54 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Elisabeth said, on mars 30, 2010 at 22:44

    Trogen bloggläsare som är lika lycklig som Du och Sara över detta underbara besked! Vad skönt George! Stora kramar till Er båda!

  2. Tanten said, on mars 30, 2010 at 22:50

    Så nu kan jag gå och lägga mig!! 🙂 Jag har inte kommenterat innan men följer din blogg och varit orolig för dig idag och kollat in här med jämna mellanrum.

    Självklart kommer tröttheten efter denna enorma spänning. Sov så gott ni båda.
    Kram från en medmänniska

  3. majacaroline said, on mars 30, 2010 at 22:55

    UNDERBART!!!

  4. Mia said, on mars 30, 2010 at 23:07

    I just knew it! Kram Mia

  5. Marcus Sundman said, on mars 31, 2010 at 00:04

    Hej igen!

    Som vanligt måste jag kommentera en bra nyhet. Som jag tidigare nämn älskar jag bra nyheter, denna nyhet var väldigt bra. Och när det gäller hur du bäst kan ge tillbaka till samhället så gör du redan en oerhört viktig roll som bloggskribent eftersom du har väldigt många som faktiskt följer din blogg slaviskt. Tack vare hur du blivit (tvingas jag kanske säga?) som person så följer flera cancerbloggar på gott och ont trots att jag själv inte har cancer.. och tro mig, jag är väldigt glad att jag inte har cancer.

    Som jag skrev i ett mail tidigare så är du en förebild för mig, jag kommer fortsätta följa din blogg och då och då kommentera nyheter, de bästa nyheterna är det finaste för mig att kommentera.

    Tack för en otroligt bra blogg, tack för dina ord. Lycka till vidare.

    Mvh, Marcus Sundman i Oslo!

  6. Tuvan said, on mars 31, 2010 at 00:56

    Hurra, hurra….. härligt, underbart…… grattis till

  7. Tuvan said, on mars 31, 2010 at 01:04

    Hurra, hurra….. härligt, underbart…… grattis till detta otroligt glada besked…. jag ler ikapp med dig, Sara o alla som läser din blogg.
    Du är inte skyldig någon skuld….. det är meningen du ska njuta nu store man.
    Förstå att du med din blogg ger mera än du nånsin vill/kan inse…..
    Njut, vila, festa, sov gott (snarka), dansa, sjung livets gåva.

    Glädje-fnatt-kramar till dig o Sara………

  8. Mia said, on mars 31, 2010 at 01:38

    Vill börja med att säga att jag glädjs med er att du fick ett bra besked av undersökningen!
    Nu har jag inte cancer själv, men genom din blogg och medverkan i tv så har du förmodligen bidragit med massa hopp till dem som är sjuka, viktiga fakta för alla, förståelse osv osv för denna överjäkliga sjukdom, eftertanke,uppvaknande och omvärderingar till oss icke-drabbade..som jag förstått så finns du med och stöttar andra och genom anhörigförening å säkert massa mer! Å detta trots att du tampas med sviter av cancern/behandling.
    Skam och skuld, näe, det kan andra dras med som verkligen förtjänar det, du har nog med annat och förtjänar att få njuta av det faktum att det funkar för dig..vilket säkert också kan hjälpa andra att få liknande medicinering samt att du ju hjälper forskningen också!
    Så fortsätt med det du kan, vill och framförallt orkar göra!
    Kram!

  9. Frida said, on mars 31, 2010 at 05:42

    Grattis, grattis, va skönt, underbart!!
    Håller helt med Tuvan – klart du ska njuta nu! 🙂

  10. Ingela said, on mars 31, 2010 at 06:02

    Härligt!!! Vi behöver verkligen dom goda nyheterna mitt bland alla dåliga. Och jag håller med om att du redan ger så mycket. Troligtvis mycket mer än du själv förstår. Och du får absolut inte glömma bort att ta hand om dig själv och dina närmaste. Njut nu fullt ut av ditt besked och vila dig pigg igen.
    Stora kramen från Busan

  11. Ulrica said, on mars 31, 2010 at 06:22

    Ååååh va härligt. Tänkte på dig igår. Sånt positivt besked. Förstår att du är trött. Det tar på en psykiskt. Oron och tankarna är jobbiga.

    Du skall inte känna dåligt samvete.. var glad att du får extra tid. 🙂 Du ger tillbaka så mycket redan. Så mycket positiva och tänkvärda funderingar här i bloggen som hjälper många. Vi är så många som följer bloggen och läser varje dag.

    Kram och njut nu av det positiva beskedet.

  12. Veronica said, on mars 31, 2010 at 06:31

    Tack och lov måste jag säga. Även om jag själv inte är patient så är det oron för makens lungröntgen idag som gör sig påmind. Det känns tryggt med dina ord och ditt positiva besked. Mår nästan illa av oro idag, men att inte veta är jobbigt det med.

    Säger som övriga, njut!

  13. Petra said, on mars 31, 2010 at 06:53

    Hej George!

    Jag har följt din blogg och dig ända sedan första omgången av Himlen kan vänta och jag vet inte vad det är men du berör ända in i själen. Den inställning du har till livet med de oddsen du hade från början är bara att beundra. Du starka possitiva människa, klart att du fixar detta. Du ska inte ha dåligt samvete för att du lever, ta vara på livet och njut av varje sekund, det är du värd.

    Sköt om dig

    Petra

  14. Jessika said, on mars 31, 2010 at 07:15

    SKÖNT :).

  15. Nina said, on mars 31, 2010 at 07:37

    Vilka underbara nyheter! Blir så glad för er skull!

    Stor kram
    Nina

  16. milo said, on mars 31, 2010 at 07:48

    Åh va underbart att höra! har nyligen hittat din blogg, men följde ”himlen kan vänta” och även uppföljaren, och lyckades sedan hitta hit via en annan blogg, så här har du en ny trogen läsare!

  17. Fredrik Hed said, on mars 31, 2010 at 07:56

    George

    Du behöver inte fundera över vad du ska göra för att hjälpa andra. Du gör det redan – genom den här bloggen, genom ditt engagemang i Stödet, genom att vara med i HKV och på andra olika sätt driva, diskutera och debattera cancerrelaterad frågor.

    BTW: Till alla andra som är anhöriga, liksom jag själv är, kan jag tipsa om Anna Lindvall Olssons bok Cancerkarusellen. Har bara läst 40 sidor än men så här långt verkar det lovande. Du hittar den här: http://www.123minsida.se/annalindvallolsson/28610737

    /Fredrik

    • Anna Lindvall Olsson said, on april 27, 2010 at 19:54

      Tack Fredrik,
      Hoppas att den kan hjälpa andra. Det är ju just därför den kom till – för att berätta hur det är och då också alla de där tankarna som man tänker men aldrig talar högt om.

      Jag finns på ny adress http://www.ordtextmening.se

      Boken, Cancerkarusellen går också att beställa via adlibris,bokus,bokia osv här på nätet.

      // Anna

  18. Anette said, on mars 31, 2010 at 07:59

    Jisses så skönt ! Njut av påskhelgen och ha det gott Kram

  19. Mia said, on mars 31, 2010 at 08:10

    Fantastiskt George, grattis till dig och din familj! Jag läste någonstans att den enda fråga Gud kommer att ställa till oss när vi kommer till dödens port är denna: ”Did you enjoy my creation?” Oavsett om vi är troende eller inte kanske bilden kan antyda hur vi ”betalar tillbaka” livets gåva – nämligen genom att glädjas åt stunden här. Tror jag. Än en gång, grattis!!

  20. Yvonne said, on mars 31, 2010 at 08:14

    Gjädjande!

    Glad Påsk!

  21. annika said, on mars 31, 2010 at 09:02

    Åh va skönt!! En riktigt glad påsk på Er!!!!

  22. Eva said, on mars 31, 2010 at 09:22

  23. eija said, on mars 31, 2010 at 09:29

    Härligt glädjebesked! Nu kan du fira påsk utan stress och fixa med mat och sätta upp påskris som hundarna sedan kan mumsa i sig. Vad glad jag blev. glöm en godis till påskkärringarna som kan ringa på imorgon. Alltid lika pinsamt att mata de med äpplen.

  24. Maria said, on mars 31, 2010 at 09:33

    Hej
    Vad glad jag blir. Jag önskar dig ett barn och få njuta av det. Jag är själv mamma och cancersjuk.
    Kram från mig

  25. Lilette said, on mars 31, 2010 at 09:36

    Vad glad jag blir för din skull George. Njut nu av påsken och våren som är på väg.
    Ha det gott!

    Ska själv på dator skalle, buk o thorax nu i april men innan dess ska jag till New York med dottern och verkligen leva livet o därefter kan jag nog tåla vilket svar som helst.

    Kramar

  26. Nonna said, on mars 31, 2010 at 09:43

    Underbart George! Ha nu en riktigt fin och mysig påskhelg med Sara.
    Fantastiskt bra!
    Kram Nonna

  27. Laila Falk said, on mars 31, 2010 at 10:07

    Toppen George! Önskar er en trevlig påskhelg!

  28. Anette said, on mars 31, 2010 at 10:20

    Klart att jag stöttar dig ochSara,i dag har miin tumör inte varit snäll mot mig,strenar,drar och värker,försöker avleda med att måla panelen i köket måste ju fixa det här.Känner mig loj och nedstämd men efter regn kommer solsken Kramiz

  29. Maria said, on mars 31, 2010 at 10:28

    Åh va skönt att höra! Kramar från en trogen bloggläsare

  30. Erik said, on mars 31, 2010 at 11:29

    Super! Underbart! Vad glad jag blev att läsa detta.

    Önskar dig, Sara och hundarna en trevlig påsk!

    Mvh,Erik

  31. Agneta said, on mars 31, 2010 at 11:46

    YES! Fantastiskt. Kram

  32. Marie said, on mars 31, 2010 at 12:53

    Härligt! Då kan ni njuta av våren i fulla drag!
    Allt gott till er och tack för en bra blogg!

    Glad Påsk önskar
    Marie i Linköping

  33. Agneta said, on mars 31, 2010 at 13:09

    saaa… glad att hora att allting ar bra.
    Ar ocksa glad att min man verkar tala chemon denna gangen (halva dosen).
    Ha en riktigt skon pask.

  34. Benita said, on mars 31, 2010 at 13:51

    Du hjälper till genom att du är du och du finns:)

  35. Ella said, on mars 31, 2010 at 14:41

    UNDERBARA rader att läsa, lyckokänslan kommer ända från min mage. 🙂
    Ha en underbar påsk du och din kärlek!
    Hälsningar från Norrland där ÄNTLIGEN solen kommit tillbaka. 🙂
    /Ella

  36. Johanna said, on mars 31, 2010 at 15:07

    Va skönt med positiva besked!! =) Hoppas Ni får en super bra påsk både två och fyrbenta. Kram.

  37. Snäckan said, on mars 31, 2010 at 15:33

    Hej!
    Har följt din blogg ett tag, men inte kommenterat. Nu vill jag bara skriva att jag är så glad för din skull. Så skönt!
    Påskkram!

  38. Madde/Umeå said, on mars 31, 2010 at 15:33

    HURRAAAA !
    UNDERBART !!!
    JAG VISST DET !
    GRATTIS !

    NJUUUUT – båda två !
    GLAD påsk blir det ju :=)

    Kram Madde

  39. Caroline said, on mars 31, 2010 at 16:37

    Ååååå helt UNDERBART!!!!!!!!!!

  40. Linda said, on mars 31, 2010 at 16:38

    Grymt!!! Ni är värda alla positiva besked!

  41. Therése said, on mars 31, 2010 at 17:34

    Grattis George! Det är så otroligt skönt att få läsa om dessa goda besked. Du och din fru kan fira påsken i lugn och ro och bara njuta av varandra. Fortsätt i samma anda som nu George, det är ett enastående arbete du lägger ner och du må tro att det uppskattas av många. 🙂

    Kramar och vänliga hälsningar till dig och din kära fru Sara. 🙂

  42. Christel said, on mars 31, 2010 at 18:58

    Du är värd vartenda positiva svar som finns.

  43. sarasnaran said, on mars 31, 2010 at 19:05

    Härliga nyheter!!
    Kramar till er!

  44. Allice said, on mars 31, 2010 at 19:11

    GRATTIS till er båda och en goo o glaaa påsk.

  45. Lillan said, on mars 31, 2010 at 19:18

    Vilket toppenbesked YEEEEEEEEES
    Kram

  46. Sara said, on mars 31, 2010 at 20:51

    HÄRLIGT!! UNDERBART!!!

    Å vad glad jag blir, för Din skull, Saras skull och för Framtiden. Detta visar ju att vi är på rätt väg, forskningen går framåt och ger resultat… tack och lov…

    Ha nu en riktigt trevlig påsk!!

    //Sara

  47. Misse said, on mars 31, 2010 at 21:25

    Vilken underbar läsning!
    Sitter med tårar i ögonen.

    Grattis

  48. Maria A said, on mars 31, 2010 at 22:26

    Härligt att höra att du fick goda nyheter av läkaren. Ha inte dåligt samvete för att du får ett bra besked njut av det istället. Du ger så mycket till andra via din blogg och allt annat du engagerar dig i. Det är underbart att höra att någon får positiva besked av sin läkare jag gläds med dig och din familj.

    Ha en härlig påsk.

    Kram Maria A

  49. Karin said, on mars 31, 2010 at 23:23

    Är så glad för ditt underbara besked. Ha en härlig Påskhelg tillsammans med din fru. Detta med bloggar är en ganska ny erfarenhet för mig. Någon tipsade om din blogg som jag nu följt sedan dess. En märklig upplevelse att för mig följa en okänd människas liv . Hade sett Tv programmet som berörde mig mycket. Så många fantastiska personer.
    Du skriver så bra, det är en fröjd att läsa dina ord. Älskar din humor, livsglädje och visdom som du sprider här på bloggen.
    Tack för det.
    Kramar till er båda från Karin

  50. S said, on april 1, 2010 at 09:41

    Så otroligt lycklig för din skull – och färgerna blev klarare även här 🙂 Men se det inte som en ”skuld” till samhället – jag tror att jag talar för många när jag skriver att den ”skulden” är betald sedan länge! Din medverkan i TV och genom denna blogg hjälper så många. Men om du behöver känna att du har en ”skuld” för att fortsätta dela med dig av ditt liv så visst, kör hårt 😉

    Glad påsk!

  51. Lenas Värkstad said, on april 1, 2010 at 21:17

    Verkligen underbara nyheter!!

    Njut av Påsken, våren, varandra och även av skotuggande vänner!!

    Kram/Lena

  52. Ova said, on april 5, 2010 at 17:40

    Åh vad bra för dig! Glad för din skull.

  53. VidSidanAvCancer said, on april 10, 2010 at 00:09

    FANTASTISKA beskek! Stort Grattis!

    Gläds något alldeles oerhört både med dig din kämpe och din fina Sara som finns vid din sida!
    Ni är enastående – båda Två, fortsätt med det!


Kommentera

