George med Liemannen bakom axeln

Nu är det vår, nu xxxxxxx alla djuren

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 24, 2010

Äntligen, nu kommer de värmande strålarna som kroppen längtat efter.
De värmande strålarna som torkar upp gyttjan (det som numera är vår trädgård)
Kroppen verkar vara genetisk betingad att älska våren, varje solstråle som ramlar in genom fönstret skvallrar om en ny början.

Och återigen är det bekräftat, Undertecknad och Sara är enastående idioter!
Vi planterade för två år sedan tre Pileträd på uppfarten, planterade oerhört avancerat genom att sticka ner sticklingar i ett hål i marken gjort av en skruv…så avancerade var vi!
Vi hade köpt sticklingarna som rena pilesträdsskott, en hel bunt!
I år  när våren kommer så ser vi att vi INTE har fina skånska pileträd på uppfarten, vi har Videträd!
Utav de tre små pinnarna vi har i marken har ett utvecklats till ett maffigt gigantiskt snabbväxande Vide-träd, de andra två är små och sitter förskrämda i den skånska myllan.

Cancerfonden har släppt sin årliga rapport, cancerfondsrapporten 2010,  120 sidor som jag skall läsa imorgon.
Där finns statistik, information om situationen kring cancer och de viktigare angreppspunkterna för cancerfonden.
Här har ni Cancerfondsrapporten i PDF-format
Har har ni statistik i korthet i PDF-format
Här har ni antal döda i Cancer 2007 i PDF-format

Läsning för de som vill sätta sig in i ämnet lite mer fördjupat.

Det finns fler som är envist positiva, nästan så positiv så det känns bekant på något sätt!
C är kille som slåss mot sin cancer tillsammans med sin kärlek sedan 12 år tillbaka.
Hmmmm, jag gillar den killens djävlaranamma, plus att C gillar Kalvschnitzel och goa ostar, den killen kan man ju bara gilla!
C:s älskade  skriver om livet på ett vackert och inspirerande sätt.
Jag ber Er att Ni klickar in på den siten här och ger dem båda en uppmuntrande kommentar, det är alltid bra att få en uppmuntrande kommentar, eller hur?

Nu är det nattedags i ett solvarmt hus.
Våren är på väg, nu pippar alla djuren!
George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. margreth fransson said, on mars 25, 2010 at 00:12

    Tack för detta inlägget!!! jag fick mej ett gott skratt innan jag skall lägga mej.
    Gud va du ä rolig. Det blir nog många glada skratt i eran boning underbart.

    Stora kramar till dej o din underbara familj

    Maggan från götet

  2. robertsdotter said, on mars 25, 2010 at 02:27

    Hej George!

    Har följt dig ett bra tag men inte känt mig stark nog att kommentera – dumt nog, eller hur! Men nu kunde jag inte hålla mig längre och jag vill bara skicka en stor varm styrkekram till dig och din fru. Du är ett föredöme för mig, och många andra cancersjuka eller bara ”friska och vanliga” människor 🙂

    Kram Tina

  3. majacaroline said, on mars 25, 2010 at 06:56

    God morgon George!

    Jag sitter och skrattar för fullt i denna tidiga ljuvliga vårmorgon, jag ser träden framför mig hahaha.

    Jag förbereder mig för påskpysseldag med min klass….och en massa föräldrar….jag hämtar styrka för hur jag ska styra upp detta påskkaos som kommer att uppstå 🙂 :)Fast jag kommer att få många goa skratt och det första bjöd ni på med er trädgårdskonst!

    Tack för länken på din sida. Ha en underbar dag!

    Kramar från påskiga Maya (om jag sätter några fjädrar i huvudet ser jag kanske lite påskinspirerande ut för mina kära barn i klassen)

  4. Gabriella said, on mars 25, 2010 at 07:14

    Hej, visst beskriver Maya deras liv på ett fantatiskt sätt. Deras livsglädje, djävlaranamma (som du uttryckte) och kärlek är otroligt inspirerande att läsa om. Dessutom så måste jag säga att den kvinnan verkar vara en otrolig själ ur många olika perspektiv. Hon kontaktade mig genom bloggen och skickade lite skratt terapi under en av de där dagarna då sinnet tyvärr är lite tungt . Mycket tacksamt och uppskattat för det blev ytterligare några goda skratt i vardagen genom den filen. Jag kan inte annat än stämma in i det du skriver. Titta in där och lämna lite goa kommentarer till de fina två.

    Önskar dig, Sara och hundarna allt det bästa och hoppas på att våren snart gör sitt intåg även lite längre upp i landet. Vi inväntar jyttjefasen än men med den takten snön smälter så är den nog snart här


Kommentera

