George med Liemannen bakom axeln

Aktiv dag och en stolt son!

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 22, 2010

Idag har kroppen havererat totalt i smärtnivåer.
Det finns bara en enda sak att göra när jag har så pass ont.
Att låta hjärncellerna arbeta istället!
Tyvärr är jag ju en man, så de läsare som nu är kvinnor nickar instämmande att det måste vara EXTRA svårt för mig att låta hjärncellerna arbeta. Jag är ju som sagt en man!
Mina stackars fyra celler i skallen är som mest aktiva efter att de krockat med varandra och vinglar runt.

I alla fall, mycket strukturarbete har gått åt till den nya studieforskningssiten som håller på att utvecklas.
Hur själva driften skall fungera med både läkare/doktorer samt läkemedelsbolag som informationslämnare kommer bli en kul strukturfråga att hantera.
Men jag ser bara intressanta utmaningar i detta projektet, tack och lov kan jag ligga i soffan med lap-topen när kroppen är på ”grinigt smärthumör”.
Att ligga ner bevisade ju romarna att det var det bästa sättet att tillbringa livet!
Hade jag bara blivit matad med druvor och amforor med vin istället för kranvatten ur en PET-flaska så hade det varit en riktig fest….
Samt det verkar vara en annan fördel med att ligga ner, mina fyra hjärnceller krockar ju inte lika ofta då…

Idag är jag en extra stolt son!
Min far, gamla goa pappa är ju också engagerad i människor, men han är inte i cancersvängen.
Han jagar busar!
Inte vilka busar som helst utan riktiga mördare och monster.
Pappa har sedan sin pension undersökt och försökt identifera de som låg bakom många av morden, försvinnandena och tortyrfallen i pappas barndomslands diktatur.
Och ofta har min far lyckats hitta dessa gamla människor som var ansvariga för otaliga brott mot mänskligheten, ansvariga för diktaturers övergrepp mot länders befolkning.

Det finns idag organisationer som är skapade av sitt lands regering för att just dokumentera och få klarhet vilka som var ansvariga för tortyr och morden under diktaturen.
Tyvärr har många av registren och dokumenten förstörts av de ansvariga för övergeppen och enligt uppgifter från en Europeisk underrättelseorganisation är en stor del av de dokument som min far letar efter förstörda för alltid.

Men helt plötsligt idag så har pappa hittat en inspelning av en man som pappa identifierade som en dubbelagent och som var en fruktansvärt ond man!
Grattis till upptäckten pappa, att inspelningen existerar visar på att dokumenten sannolikt gömdes undan istället för att förstöras, det är kommer ju att göra att fler går att ställas till svar för sina brott!
Det kommer säkert att dyka upp fler dokument nu
Pappa, jag är stolt över dig!

Grattis till upptäckten!
Ja, jag är stolt över dig för att du aldrig gav upp, för att du alltid fortsatt kämpa för det som var rätt, för de svaga, för de som försvann, för de som hittades ihjältorterade!
George

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tessan said, on mars 23, 2010 at 07:42

    Verkar som om det finns mer än en hjälte i din familj…ingen dålig egenskap att ärva direkt.

  2. margreth fransson said, on mars 23, 2010 at 10:52

    Vilken härlig egenskap ni har i eran familj. Envishet fan den som ger sig. Skulle önska att man var likadan när man ligger o tycker synd om sig själv när det går på andra veckan o man ä så in i h…… förkyld. jag måste bara säga va skönt att du finns då. bara att få läsa det du skriver din otroliga styrka. får mej o säkert många andra med mej att sluta tycka synd om sig själv. Tack!!!!!! Tyvärr så är det inte alltid så lätt att veta vad man ska skriva, men jag har följt dej sen tv serien visades o tänker följa din blogg så länge det går, o det kommer att bli väldigt väldigt länge

    kramar i massor till dej o Sara o eftersom jag älskar hundar massor av kramar till dom med.
    från en fan maggan från gbg

  3. annika said, on mars 23, 2010 at 11:08

    Vilka härliga människor ni är i eran familj!! Heja både dig och din pappa!! Annika

  4. Gabriella said, on mars 23, 2010 at 12:36

    Kan inte annat än instämma i vad övriga har skrivit. Vilken underbar egenskap att ärva. Jag förstår att du är stolt över din far, det torde vara många som är det. Vilken underbar styrka ni har. Vilken skillnad ni gör. / Gabriella

  5. Erik said, on mars 23, 2010 at 14:43

    ”Hade jag bara blivit matad med druvor och amforor med vin istället för kranvatten ur en PET-flaska så hade det varit en riktig fest….” ahh, hahaha Njae… detta kan jag inte riktigt hålla med om…. men jag förstår din andemening. tycker vatten är väldigt underskattat, rent dricksvatten är något vi tar för givet i västvärlden? Förresten, inte ens överallt i den rika världen kan man dricka vattnet ur kranen… åk ner till frankrike etc… dessa eländes vattenflaskor. Tycker du kranvatten är tråkigt? Spetsa kranvattnet med lime eller citron så blir det ännu bättre! Förresten, ska det vara vin ska det vara bra vin (vilket kostar från ca hundralappen på systemet)! :—D
    Med förhoppning om att du får en trevlig tisdagskväll,Erik

  6. Helen said, on mars 23, 2010 at 23:09

    Sådan far sådan son heter det ju och vad väl det stämmer in på er.
    Jag visste ju redan innan att du är en fantastisk människa och en hjälte för mig och många andra nu vet jag vart det kommer ifrån och kan bara säga nu har jag en hjälte till :-).
    Din far är helt enastående!!! Det behövs människor som din far så att vi aldrig någonsin glömmer dessa hemska dåd som så många människor råkat ut för och att de skyldiga får sina straff!!!
    Tack för att ni finns och jag hoppas innerligt att vi får behålla er länge i denna värld!
    Kramar till er alla/ Helen

  7. sarasnaran said, on mars 24, 2010 at 21:39

    Wow, vilken bedrift din pappa genomför!
    Jag är starkt imponerad!


Kommentera

