George med Liemannen bakom axeln

Världens bästa systerdotter….

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 3, 2010

Idag har vi haft en avskedsmiddag, god, kul och givande.
Ämnet till middagen är både lite trist men också roligt, jag är stolt över mimmi!

Denna kloka envisa och väldigt världsvana person flyttar till Berlin av alla ställen.
Där skall hon studera fram till Septemeber 2010…
På något (otroligt korkat) sätt är jag inte orolig för henne, Mimmi har en förmåga att hantera alla situationer på ett smart och effektivt sätt som leder till att man inser att man just sett bästa alternativet tillämpas!
Sådant gör mig oerhört stolt, likaså modern (min kära syster) och Sara är väääldigt stolta över denna likbilskrockande bilförare.
Så här glad är hon på en fika med Sara

Annars har dagen varit sööööömnig.
En av de bieffekter jaghar från min myskospecialforskningsmedicin som stoppar min cancer är total utmattning, fatigue!
Att uppmana energi och kraft när denna bieffekt drabbar mig är rent viljestyrkebaserad vilket ger resultatet att soffan blir väääldigt välbesökt….

Middagen i går blev väldigt lyckad, för oss som är carnevoarer så blev det en lätt kycklingfrikasse med spetskål.
Snabbt enkelt och gott.
Här kommer en snabbeskrivning för två personer…
Sätt en god kycklingbuljong, ca 4 dl, skär ner massor med spetskål och osannolika mängder vitlök i buljongen.
Toppa med två dl riktig vispgrädde och bara koka ihop i två minuter, släng ner två cm tjocka skivor av två hela färdigstekta kycklingbröst och låt bli varmt.
Blanda i 1 dl grovt skuren Cornichons samt inlagda gröna tomater.
Bra balans på syran, sältan och sötman med dessa ingredienser….

Smaklig Spis

Dagens meny berättar jag om en annan gång, den var ännu godare….
George

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. sabine said, on mars 4, 2010 at 12:47

    Tack för receptet, detta får jag prova på familjen på söndag tror jag.
    Hälsningar Snabbköpskassörskan i S. Sandby Ha ha ha


Kommentera

