George med Liemannen bakom axeln

The ugly truth…

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 17, 2010

Titeln på dagens inlägg är nästan som om den skulle komma från en riktig rättshaverist eller någon med ett verkligen illa riktat sinne..
Titeln hade nästan kunnat fortsätta i en riktig harang om orättvisor och annat…

Men ser ni, det handlar om en film….Det är titeln på en film….

Det finns chick-flicks….filmer för tjejer…oftast en film som handlar om Jane Austen-inspirerad tankegång i vackra miljöer med något gott skratt ibland…Oftast är en Chickflick direkt skadlig för oss män och vi flyr skrikande in i garaget eller dator-rummet där vi gömmer oss skakande av rädsla  under ett bord.
En chick-flick används ofta av fruar, fästmöer och andra av samma skrot och korn om de vill att mannen i huset skall ”försvinna” när det är tjejkväll eller hon är allmänt trött på karl-kräket.

Sedan finns det riktig manliga filmer av goood kvalitet, Star Wars, Death-race samt alla skräckfilmer
samt ALL Science Fiction.
Dessa exempel på filmer är utav enastående manlig kvalitet och har en tendens att locka fram antydningar till dålig smak hos kvinnor….för det är ju självklart att ALLA älskar Science Fiction, det är ju odiskutabelt!
Resultat är att ibland så händer det att det täcka könet helt plötsligt är spårlöst borta när Babylon 5 visas på skärmen..

(Sara är en inbiten fantast av Vampyrfilmer, Sci-Fi och Angel….varför tror ni att jag gifte mig med henne)

Nu över till titeln på dagens inlägg!
Har Ni en tuff dag och skrattet är lite för långt borta så kommer här ett bra förslag!
Det är nämligen titeln på en film som är så kul att jag och Sara har legat och skrattat så pass mycket att magmusklerna har fått kramp!
Ni kan inte ana hur jobbigt det är att gapflabba om höger lunga är ca 50% tumörmassa…..
Jösses vilken bra film, fruktanvärt enkel men också rakt på sak och brutalt ärlig!
En superkomedi som faktiskt är både en Chick-flick och en Man-flick….
Vill ni ha Årets skratt och se en film som passar båda, då är ”The Ugly Truth” filmen för Er!

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. magnus said, on februari 17, 2010 at 15:26

    tack för filmtipset. du skrev igår att när man är sjukskriven så är värdet lågt, man ska vara frisk till 100% och vara arbetsför till 150% så är dagens norm. är man sjuksriven så är man en börda för samhället tycker många människor.

    jag är själv långtidssjuksriven och jag har märkt att synen på sjukskrivna har ändrats till det sämre tyvärr. jag tror att man själv får arbeta på synen på sig själv. när man är på fester så är ofta första frågan vad man arbetar med. i början berättade jag inte att jag var långtidssjukriven, jag kanske skämdes över att vara en börda.

    nu har jag lärt mig att mitt värde inte sitter i mitt arbete och att alla människor kan drabbas av sjukdom. nu står jag för att jag är sjukskriven. jag hoppas att även att normen och synen på sjuksrivna ändras. nästan alla människor vill arbeta om dom har möjlighet. tack för en underbar blogg.mvh magnus

  2. Eva Berglund said, on februari 17, 2010 at 16:18

    Jag tackar, gapskrattandes åt ditt inklägg för filmtipset.
    Känner att jag behöver skratta lite just nu…
    Eva B

  3. Åse said, on februari 17, 2010 at 22:08

    Hej Georg,
    Kan inte annat än hålla med dig…såg denna film för ett tag sen o skrattade oxå hejdlöst…speciellt då åt middagsscenen….Härligt med ett gott skratt när man känner sig låg…

    Kram

  4. finaste said, on februari 18, 2010 at 20:08

    Äntligen en film som passade mig och sambon. Så fort jag läst din blogg var jag tvungen att hyra den här filmen. Nu är den sedd. Haha!

    Önskar dig all lycka o framgång när du sparkar cancern på kulorna!


Kommentera

