George med Liemannen bakom axeln

Uppmaning till att tänka själv och vara försiktig, väldigt försiktig

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 15, 2010

Jag har fått ett inlägg som fått mig att fundera.
Jag är av den åsikten att ALLA skall få lov att uttrycka sin åsikt, att demokrati och mänskliga rättigheter är helt beroende av det fria ordet. All begränsning, alla försök till att förhindra en åsikt är ett hinder i den demokratiska processen. Hot och föraktfulla uttalanden om folkgrupper anser jag inte vara en respekterad åsikt!

Inlägget påverkar mig som cancersjuk och den kan ge hopp men även en snabbare död till de som lever sina sista dagar. Därför är det extra viktigt att alla vinklar i detta inlägget betraktas, livsavgörande viktigt!

hej George
jag undrar om du har kollat upp Redox-behandlingen än. Det finns hjälp att få. Du kan ta det parallelt med din vanliga behandling. Har själv sett hur många som blivit bra eller mycket bättre med behandlingen, även de som har blivit färdigbehandlade på rikshospitalet och fått besked på att det kan inte göras mer har blivit bra, cancern har försvunnit eller tumörerna blivit mindre. om du orkar ring mig.

Redox-behandlingen har jag nu kollat upp, likaså de bakomliggande personerna och organisationerna.
Redox-behandling är något som kan även beskrivas som Ortomolykelär medicin, det handlar om i grunden att ge vitaminer och mineraler i stor mängd som behandlingsmetod. Det finns även ett Ortomolykelärt sällskap i Sverige.
Vi som är cancerpatienter vet ju om att vi får B12 vitaminer eller exempelvis Folsyra vid våra cellgiftsbehandlingar, så tanken är inte speciellt ny. Att ge vitaminer och andra tillskott i samband med behandling är en vedertagen av behandling.

Dock så handlar Ortomolykelär medicin om att ge stora doser av C-vitamin intravenöst (injecera) eller oralt (dricka)
Även kan nässelextrakt vara inblandat i kombination med C-vitamin (även känt som askorbinsyra)
Vi vet ju att för stora doser av C-vitamin inste skadar kroppen utan den kommer ut den ena vägen, den våta vägen!
Man kan alltså inte överdosera med C-vitamin/askorbinsyra.

Det finns en förespråkare för Ortomolykelär medicin, en Dr Erik Enby. (han är inte Dr längre då HSAN drog in Enbys legitimation efter två dödsfall)
Här kommer fall 1

Läkaren Erik Enby avrådde Charlotte Theorin, 39, från att operera sin bröstcancer – hon skulle botas med nässlor.Ett år senare var trebarnsmamman död.
– Det får inte bli en ny Charlotte, säger pappa Jan Theorin.
Våren 2003 fick Charlotte Theorin beskedet att hon hade en tumör i bröstet. Läkarna på Helsingborgs lasarett ville operera men Charlotte sökte sig till Erik Enbys mottagning i Göteborg.
– Han sa att det är farligt att operera sig för då sprids cancern i kroppen, säger Jan Theorin.
Erik Enby skrev ut naturläkemedel som vitaminer och nässelextrakt. Det skulle få tumören att sluta växa. Men cancern spred sig i Charlottes kropp.
– Enby höll henne från att operera sig i fem månader. Om han inte gjort det hade min dotter med stor sannolikhet överlevt.
Jan Theorin har anmält Erik Enby till Socialstyrelsen.
– Det finns fem anmälningar mot Enby som gått vidare till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, en från 80-talet. Men det har inte varit tillräckligt för att ta läkarlegitimationen från honom.

Fall 2
 Siv Nyman, 58, satte sitt sista hopp till Erik Enby. Levercancern hade spridit sig.
Då sålde Enby vitaminer och mineraler till henne för 9 000 kronor. Några veckor senare dog Siv.
Efter tre dagar med Enbys behandling mådde hon fruktansvärt dåligt. Inte nog med att han lurade henne på pengar, jag tror att han påskyndade mammas död. Efteråt sa han till mig att han visste att det inte skulle gå, säger dottern Linda Nilsson, som har anmält Enby till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd
.

TV3 undersökte Enbys metoder:
TV 3:s Insider avslöjar att Enby under tiden fortsätter att lura patienter. Framför dolda kameror försöker han sälja vitaminer och mineraler till en reporter som säger sig ha cancer.
Samma naturpreparat går att köpa i en hälsokostbutik några kvarter bort för halva priset.
– Det Enby gör är djupt oetiskt. Han tar orimligt betalt för värdelösa behandlingar,
säger Dan Larhammar, professor vid enheten för farmakologi på Uppsala universitet.
Att inkomster är viktiga märks i marknadsföringen av de olika metoderna, det finns en tidskrift som
heter 2000-talets Vetenskap.
Tidskriften har ungefär samma folk i styrelserna och som redaktörer som Svenska Sällskapet Ortomolekylär Medicin förkortat SSOM.
Tidningen ger reklam åt Enby och åt SSOM samt bekräftar varandras existens, tidskriften ger exempel på botade människor för att ge legitimitet år Enby.
I styrelsen för SSOM sitter också Bo Zackrisson som ger ut KAM-tidskriften 2000-Talets Vetenskap. I tidningen förs ännu mer kontroversiella personer fram som trovärdiga ortomolekylärmedicinare: vitaminförsäljaren Matthias Rath och deslegitimerade och återigen självklara Erik Enby.

Det går alltså runt!

Jag vill bara poängtera, om Ni vill chansa på en alternativ medicin så finns det massor med mediciner ni kan pröva, skulle det vara en mirakelmedicin så garanterar jag att just den finns i vården. Finns det bevis för att det överlever fler patienter än det dör av ett ämne eller behandling så blir det en medicin av det!
Det kanske hjälper just dig, men ta ALLTID kontakt med din läkare och berätta att du också prövar något annat än den ordinerade medicinen!
Ta ALLTID och kontrollera folket bakom medicinen, vem de är och försök hitta människor som blivit botade,  begär läkar-utlåtande från de personer som blivit botade med hjälp av en alternativ medicin.
Det finns många fifflare där ute som skor sig på oss som MÅSTE hitta det där sista hamlstrået, tänk själv och ställ obekväma frågor! Det är DITT liv det handlar om!
Mailet jag fick säger ordagrant ”Har själv sett hur många som blivit bra eller mycket bättre med behandlingen”. Jag har letat efter de personer som skall ha blivit botade och det jag hittat är två personer som haft godartade tumörer som skulle försvunnit av sig själva!

ANVÄND INTE MIG SOM REDSKAP FÖR ATT LURA MÄNNISKOR!! Detta är min åsikt!

George

Som bonus får ni lite utdrag från tidningen som berättar om alla underbara botemedel mot cancer, aids och als:

Aids ursprung och dess medicinska lösning, referat från Växjökonferensen

 

Geopatisk stress – jordstrålning och samband med sjukdomar

 

Samband mineral och cancer

 

Svensken med aids som blev HIV-negativ med hjälp av örter

 

Besegra cancern med metabolisk terapi

 

Slagrutan-Jordstrålningen

 

Etniska vapen – rasismens högsta stadium

 

Kemisk kirurgi – salvorna som drar ut tumörer ur kroppen

 

Läkemedelverkets utredare är grundlurade

 

TFT- Tankefältsterapi; Min teori korrigerar orsakerna till problemet

 

Jordstrålningen vetenskapligt bestämd – om Birger Stenmarks upptäckt

 

Tro, hopp och kristaller

 

Dellenit i potentierad form

 

GUA-metoden en svensk modifiering av indisk och hawaiiansk tarmrening

 

Lufterianer – att leva på ljus

 

Pulsor, mikrokristallerna – som återbalanserar kroppen i elsmogens tidevarv

 

Tarmsköljning

26 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. JessicaN said, on februari 15, 2010 at 15:38

    Tragiskt att det finns människor som försöker lura andra!
    Jag kan också ge ett tips. Det botar inget men är bra för kroppen och det är bären i skogen och blåbär tror jag starkt på, så när den underbara sommaren är här så är det bara hoppa i joggingskorna och ta en skogs promenad i skogen. Sen är det bara plocka och äta.

    George hur gick det med bordsbenet?

    Kram

    • georgeschottl said, on februari 15, 2010 at 15:44

      Bordsbenet kom det servicevnliga superbra fretaget Nilssons Mbler och bytte inom ngra arbetsdagar. Jttebra service! det r ju drfr Sara och jag handlat dr de senaste ren! George

      PS, jag gillar ditt tips jttemycket! Frisk luft och frska blrbrfulla med nyttigheter!

  2. Tuvan said, on februari 15, 2010 at 15:58

    Hejsan

    Blev själv nyfiken på inlägget, du fick … särskilt de du oxå fetade:
    —-Har själv sett hur många som blivit bra eller mycket bättre med behandlingen……detta låter ju väldigt lovande?

    Svenska Sällskapet Ortomolekylär Medicin förkortat SSOM, lät så väldigt seriöst ”på namnet”??
    Kollade, granskade, funderade, drog slutsatser……
    Du fick fram ännu mer än mig… och detta stärker bara mina slutsatser…..

    OCH Vilken lista du även producerade… puh…

    Usch… vad det finns många ”som med vilje” skor sig på andras förtvivlan!

    Hoppas din ”värkdag” är en av de bättre?

    Kram från lilla mig

  3. Jessika said, on februari 15, 2010 at 16:39

    Jag får också såna mejl, de kan bota allt, från dåliga knän till kromosomrubbningar till autoimmuna sjukdomar till cancer. Jag får främst tips om dietbyte och alternativmedicinska behandlingar, NATURmedicin. Och POSITIVT tänkande. Jag hade en vän som tippade alla pengar h*n hade i alternativa behandlingar. Allt annat hade uttömts. Man föreslog lindrande behandling och att njuta av tiden som fanns kvar. Människans livslust är enorm, så kanske hade jag gjort samma sak men jag hatade verkligen att se personen bli så utnyttjad. När pengarna var slut så var det slut med medkänslan också. Även om den alternativa behandlingen hade hjälpt så hade den bara hållits tillgänglig så länge som pengar tillhandahållits. Med c-vitaminer såg jag en studie någonstans att överintag av vitaminer inte bara är onödigt (och sköljs ut) så kan överkonsumtion vara lite slitsamt för kroppen. Man behöver inte pula kroppen full med mer än den behöver.

    Jag hoppas att du känner dig bättre idag! Värk sliter på den mänskliga väven, sedan finns det ”smärta” och ”smärta” men det är än dock så verkligt.
    Stod på fentanyl en tid i höstas för att stå ut.
    Kanske har hunden lugnat sig lite!

  4. Carina Jönsson said, on februari 15, 2010 at 17:17

    Jag blir förtvivlad när jag läser ditt inlägg, inte klokt att det finns människor som själv skapar sig stor ekonomisk vinning på att lura andra människor, människor som har en svår sjukdom, som kanske hade gått att bota om inte det vore för sådana idioter. Fruktansvärt!! Blir så ledsen när jag läser sånt, att inge människor falska förhoppningar, man blir förbannad!
    Läste också om Gustav, fina Gustav, han hade också lymfom precis som Andreas, världen är så himla grym.

    Hoppas att du känner dig bättre idag.
    Vi har också en tik hemma som löper… förstår er.
    Ha en trevlig kväll
    Varma hälsningar (kan behövas för nu snöar det igen)
    Carina Jönsson (Andreas mamma)

  5. Eva Berglund said, on februari 15, 2010 at 17:24

    Tack för ditt kloka inlägg och för att du är stark nog, att stå emot.

    Tänk att man kan göra vad som helst för att käna pengar på andras olycka.
    Kramar till er alla.
    Eva B

  6. Anne-Lie Bertilsson said, on februari 15, 2010 at 17:42

    Tänk om alla dessa KVACKSALVARE hade haft rätt då hade det inte funnits någon/några sjukdommar att slåss emot! Våra forskare gör ett enormt jobb även om man ibland önskar att det gått fortare. Kram från Varberg

  7. Maria said, on februari 15, 2010 at 19:08

    Ja även om vården har vissa brister i form av väntetider, felaktiga bedömningar osv, så finns det en hel del de är bäst på, som t.ex. vilka behandlingar som kan fungera när man har cancer….

    Respektlöst att göra reklam för något som inte verkar fungera 😦

  8. Josef Boberg said, on februari 15, 2010 at 19:37

    Hmmm… = läst och begrundat – och konstaterar bara att det väldigt sällan blir några rabalder när skolmedicinen ”tar död på patienterna”.

    Apropå att sko sig på andras bekostnad – så kolla HÄR (video ca 10 min) – tipsar Josef B. 😉

  9. Marika said, on februari 15, 2010 at 22:32

    Hej George

    Vilken kille alltså! Vilken människa med en så utstrålande optimism! Det är bara och ta av den lite! Fortsätt med din inställning så är jag säker på att din kropp mår bara såå bra av det! Inställningen är väldigt viktigt! Dr Olle är en väldigt klok man. Man skall aldrig titta på statistikerna. Vi är väldigt olika allihoppa och man kan inte generalisera. Jag själv är snart ssk och jobbar på lungmedicinen och dessutom så har min älskade mormor fått Adenocarcionom ikcke småcellig som sitter på gränsen mellan brionkier och lungorna. Och tro mig den positiva stödet gjort att hom mycket bättre! Jag tyckte det var väldigt dåligt av personalen att sprida negativa info. på UMAS. Som ssk skall man stötta patienten och inte tvärtom. Blev inspirerat av din inlägg ”Fighting Spirit!” där du beskriver personalen på avd. på USIL och tycker det låter väldigt intressant och så klokt. Dt är precis så skall personalen vara. Patienterna skall känna trygghet och bra energi och inte tvärtom.
    P.S.

    Limhamns läkargrupp är även för mig ett stort besvikelse, särskilt när man ser att det finns kolleger i professionen som har så enorm brist på kopetenser omkring bemötandet av patienter. Själv så bytte jag tillbaka till Södervärns vårdcentral där jag mötte alltid lika trevligt och kompetens personal. Vill inte es nämna att läkaren på Limhamns Läkargrupp inte ens berättat om min rtg. svar.

    Kram på dig!!!

    Marika

  10. inger said, on februari 15, 2010 at 23:01

    Du är klok Geroge, och underbart bra på att tala klarspråk, det är ett äckligt svineri av dom som skor sig på människors ångest och förtvivlan. ha de gott

  11. Karin said, on februari 16, 2010 at 00:00

    Blir så ……. . Visst är det lite konstigt att inte dessa upptäkter ger Nobelpriset i Medicin? Tack för att du säger ifrån. Var en gång på ett hälsohem där ägaren höll föredrag. Jag var inte med och lyssnade men han visste att all cancer gick att bota med stora doser B.vitamin. Det var en kostnadsfråga att man inte gav det till patienter med cancer. Min mamma som var med och lyssnade var alldeles förtvivlad efteråt när hon berättade detta för mig. Min morfar hade just avlidit i matstrupscancer.
    Hade hon inte stoppat mig så hade jag gjort mig olycklig på denna man.
    Han har varit på ”tapeten” vid ett flertal gånger.
    Hoppas du har mindre ont.
    Kram till dig och din fru från Karin

  12. Helen said, on februari 16, 2010 at 00:24

    Hej!

    Det är helt otroligt vad folk kan med att hitta på på bekostnad av sjuka människor och deras vilja att få leva kvar. Tack för att du visar på fakta bakom detta elände.
    Hoppas att de flesta inser att det som du säger är sjukvården som faktiskt står för miraklen i cancervärlden.
    En eloge till alla dessa forskare som jobbar för att knäcka cancern, och till dig George som så enträget kämpar att förgylla med dina finurliga inlägg.
    Hoppas det onda lagt sig och att du snart har en ”bra” dag igen. De är guld värda även om det svider hårt efter.
    Kramar till er bägge!!!

  13. Kaktusblomman said, on februari 16, 2010 at 00:37

    Hej!

    Tack för din medverkan i ”Himlen kan vänta”! Du och de andra i programmet gav mig kraft och hopp att kämpa vidare trots långvarig smärta och att det hela tiden kommer nya symtom. Men det är en baggis i jämförelse med den smärta och oro som du måste ha upplevt. Jag förstår att även du har mörka stunder. Det vore helt naturligt.

    Din positiva inställning och kämpaglöd är nog viktigare än hälsokost och alternativ medicin, även om jag själv använder vissa preparat ( tex omega 3 och D-vitamin) och tror att de kan stötta immunförsvaret.Tyvärr är det många som vill tjäna pengar på andras lidande. Man får använda sig av sunt förnuft och en kritisk inställning.

    Kramar till både dig och din fru!

  14. Gun said, on februari 16, 2010 at 07:37

    Hej Georg.
    Så klok du är jag är full av beundran över din mentala styrka.
    Många lycka till kramar till er båda.
    Klapp till hundarna har själv haft en Ridgebacktjej.
    Gunni

  15. Josef Boberg said, on februari 16, 2010 at 09:04

    Mirakel inträffar ju också – ”vet” Josef B.

    • bitchtrollet said, on februari 16, 2010 at 17:27

      <jo du josef det skrivs mycket om det nu, det är bara att slå upp första bästa tidning eller så på första bästa tv kanal med nyhetssändning.
      Senast så var det ännu ett barn som man misstänker har blivit felbehandlad, det står mycket om felbehandling i äldrevården. så även denna typ av vård begårs det misstag i. det som är vidrigt i detta fall är det det är någon som lever på att lura människor som är i en väldigt sårbar situvation och utnyttjar detta för att kunna tjäna pengar på det.
      självklart finns det liknande fall i sjukvården med men förhoppningsvis finns det större chans att de upptäcks och stängs av.

  16. bitchtrollet said, on februari 16, 2010 at 17:13

    Det är vidrigt hur folk kan leva på andras missöden. Hoppas att de inte kan sova på natten, det kan nog säkert vara så att viss allternativ medecin funkar men man kan inte bota cancer med c- vitamin.
    /E

  17. Elin E said, on februari 16, 2010 at 18:18

    ”Och ät BROCCOLI tills du spyr” Alla dessa ”bra” tips om hur man ska leva och hur man ska äta .
    Visste inte att det fanns så många förhållningsregler förrän jag fick cancer 🙂
    Nu vet jag 😉
    Kramen till dig, frun och vovvarna
    Elin

  18. Josef Boberg said, on februari 16, 2010 at 18:38

    Jo… – BitchTrollet – men likväl är det ju så att PyramidMaktHavarnas massmedia = trattmedia (video 2,5 min) ”silar mygg och sväljer elefanter” – tycker Josef B. 8)

    • bitchtrollet said, on februari 16, 2010 at 21:45

      Det finns dock ett problem med ditt resonemang, även om inte allt kommer fram. gör det lilla som kommer fram via media att man synar sjukvården i sömmarna. Även om mycket kanske missas.

      • Josef Boberg said, on februari 16, 2010 at 23:01

        Nja… – utifrån mina egna gjorda erfarenheter – så är det nog så att förhållandvis VÄLDIGT lite ”synas i sömmarna” – avsende den traditionella sjukvården, tyvärr tyvärr… 😥

        By the way – varför heter det SjukVård och SjukHus ❓

        Borde det ej istället heta HälsoVård, FriskVård eller dylikt ❓ – eller är tanken i orden SjukVård och SjukHus – att man skall vårda SjukDomarna i SjukVården så att patienterna avlider ❓

        Det finns ett talesätt som lyder: ”Man måste vara frisk för att överleva en SjukHusVistelse !”

      • Jessika said, on februari 20, 2010 at 01:50

        Du Josef, utan sjukhus och sjukhusvård för att inte säga moderna mediciner så hade jag varit död för länge sen.
        Jag har f n legat på sjukhus i över fem månader.
        Och nej, det ska inte överlag heta hälsovård och några varianter på det. Jag vårdar inte min hälsa, jag försöker med hjälp av en bunt läkare att överleva en mycket komplicerat syndrom. Det är sjukliga processer som pågår i min kropp, varken mer eller mindre. Däremot görs allt för att uppmuntra sånt som gör att man mår bra. Baka kakor, gå promenader, vad det nu än må vara.
        Fel görs, människor dör utan att det för den delen behöver vara någons fel. Döden är en del av livet. Jag vill leva så länge som det går men exakt hur länge, det är inte upp till mig. Man kan till syvende och sist inte avgöra hur, var och när man ska dö om man inte nu tar livet av sig själv. Några månader innan jag fyllde trettio fick jag en lunginflammation som ledde till blosförgiftning och organsvikt. Det gick på några timmar. 25 procents chans att överleva. Hade det inte varit för alla de mediciner och all den teknik som ryms på en intensivvårdsavdelning så hade jag dött. Det tog mig 6 veckor innan jag kunde gå igen.

        Och det är inte att man måste vara frisk för att överleva en sjukhusvistelse. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Och då är det inte sjukdomen som så som är det jobbigaste utan sånt som försäkringskassan etc.

  19. Josef Boberg said, on februari 20, 2010 at 10:54

    Om det där med Försäkringskassan är jag helt överens med Dig – för det har jag själv drabbats av ca ett år före min folkpensionering. Det var i mitt fall då det största helvetet 😈 av ALLT, vekligen… 😥

  20. […] person endorsed by the journal is an ex doctor  named Erik Enby. According to a blog post (in Swedish) by a Swedish cancer patient, Enby was delicenced following deaths of two cancer patients. One of them was a 39 years old mother […]

  21. Helena said, on november 10, 2014 at 23:22

    Jag vill säga att du skriver som jag tänker. Jag har delat ditt inlägg på Facebook för jag tycker du uttrycker dig på ett så klokt och fint sätt.


Kommentera

