George med Liemannen bakom axeln

På benen igen, glädje och sorg på samma gång!

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 28, 2010

Nu är magen ”pluggad”, det kommer inte från något hål”l” längre, inga kräkningar och inga raketlyft, nu skall jag bara få tillbaka krafterna och orken igen.
Sara är tillbaka på jobbet och hon är också lika bra.
Eftersom mitt immunförsvar slåss mot så många tumörer som 25-till 30 st i min kropp så blir jag ganska sänkt av något så enkelt som vinterkräksjuka. Kroppen balanserar på max-gränsen redan från början och när det väl kommer något annat utöver det vanliga som inte skall finnas i kroppen så beteer jag mig ungefär som en lerduva på en hagelgevärsbana, det blir bara flis…..

Men som vanligt så gäller devisen, INGET får ner mig på knä!
INGET!
Även om det var misstänkt likt knäliggande när toalettstolen skulle användas oralt så räknas inte detta som att gå ner på knä!
Basta!

En situation som däremot får tårar att rinna nerför mina kinder är hur svårt Anna och Henrik har det just nu.
Att jag som man erkänner mina tårar bekräftar bara att jag förstår helvetet som de befinner sig i nu!
All min kraft och styrka går till Er, låt chansen komma att det vänder, snälla låt vändningen komma när det är så svårt.
Mina önskningar är att Doktor Tildas magi verkar på Anna och att det nu vänder!
Anna, du är en riktig viking!

George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tuvan said, on januari 28, 2010 at 13:06

    OOOOOOOhhhhh, vad glad jag blev att läsa att det vänt, jeeeeeeeee.
    Oralt besök av toastol i krypställning ingår inte i att gå ner på knä… absolut inte… det har med endast med vår ”uppfostran” o göra, he he…. vilken mossa (i barndomen) eller fru blir glad om man står upp vid kräkning, hö hö… nä så det så…
    Ha det nu gott o samla dina krafter ”store man”
    Kram till dig o Sara

  2. Carina Jönsson said, on januari 28, 2010 at 14:43

    Hej på er, det var verkligen en målande beskrivning av vinterkräksjuka (hihi), det gläder mig oändligt att du och din Sara är på bättringsvägen. Skönt att läsa. Samla krafter och fortsätt att roa oss med ditt bloggande (sitter och småler).
    Mina tankar går givetvis till Anna och hennes lilla familj, jag följde länken och läste delar av hennes blogg. Håller alla tummar och tår att hon kämpar sig igenom detta.
    Det är heller inte lätt för hennes man (och hennes andra nära och kära) att se sin älskade drabbas av svår sjukdom och allt vad det innebär. Jag vet hur det är att se sitt älskade barn/tonåring drabbas av cancer. På ren svenska, det är fördärvligt. (ursäkta ordspråket)… Denna förbannade sjukdom drabbar hela familjen.
    Snacka om vinter i Skåne, jag hörde på radion att det skall komma ännu mer snö, pust.
    Önskar dig och din Sara och era fina vovvar en trevlig helg.
    P.S. Idag fyller vår hund, Nellie, 3 år så vi skall ha hundkalas.

  3. Musikfrokens man said, on januari 28, 2010 at 15:28

    Tjenare george.

    Anna hade varit stolt över dig….. Trots bussratten i hand så ger du dig inte:)

    Som min nya fästmö säger om mig och jag om henne, ”jag är envis,men du, du är tjurskallig” 🙂 Ring any bells?

    Nåväl, ta hand om er och krama på Sara från oss.

    Mvh
    Andreas

  4. Ulrica said, on januari 28, 2010 at 16:10

    Skönt att höra att ni mår bättre båda två. 🙂

    Jag tänker på Anna och hennes familj nästan hela tiden. Jag hittade hennes blogg för någon vecka sedan och är fast. Så fruktansvärt att behöva gå igenom det som de gör just nu. Jag hoppas också att en vändning kommer, Dr Tilda verkar vara en suverän doktor.

    Min lilla dotter på fem år älskar att vara med när de tar prover och kopplar cellgifter m.m. En sköterska frågade henne i somras om hon ville jobba med sånt.. ja säger hon eftertänksamt.. antingen sköterska eller doktor… och efter lång tystnad säger hon. Eller köra taxi!! ❤

    Kramar från en nybliven skåning 😉 Hoppas ni får en härlig helg när ni slipper att krama toalettstolar m.m. Annars tillverkar de ju såna här om du behöver en ny. 😉

  5. Helen said, on januari 28, 2010 at 16:55

    Äntligen…..

    Vad jag hoppas, önskat och förbannat denna olycka som drabbade er (kändes som ni hade tillräckligt) men, men ni har klarat det med bravur. Tänk bara att i det skick ni var skriva i bloggen, helt fantastiskt.

    Och att ligga på knä och kräkas räknas absolut inte som att gå ner på knä.
    Trots att du säger att inget,inget får ner dig på knä undrar jag du inte faktiskt gått ner på knä frivilligt i alla fall en gång……autsch mitt i planeten, FÖRLÅT men du bjöd allt på den. (fniss)

    Lider med Anna och hennes familj också. Heja doktor Tilda!!!

    Tror (och hoppas så innerligt) att med kärlek och sol i hjärtat kommer vi långt.

    Kämpa långsamt George (ta inte ut dig totalt) tanka styrka genom att krama Sara och gosa med vovsingarna så är du snart tillbaks med full styrka.

    Kramar till er båda!!

  6. Maria said, on januari 28, 2010 at 18:35

    Vilka underbara nyheter och vilken inspirerande inställning du har till allt du drabbas av! Ta nu och samla krafter och det kanske är dags för små skedar buljong igen?!

  7. Mia said, on januari 28, 2010 at 23:01

    Skönt att denna perioden är över för er.:-)
    För första gången följde jag länken till Annas blogg. Starka känslor tog tag i mig. Måtte doktor Tilda med sin kärlek hjälpa henne att besegra monstret. En mor borde ha rätt att se sin dotter växa upp och bli kvinna. En dotter borde ha rätt att se sin mor åldras.

  8. Jag fick ett tips om din blogg i min blogg igår och kikar in för att säga hej!

    Har inte sett ”Himlen kan vänta” och vet inte vem du är, men jag kan säga att jag tycker att det är fruktansvärt det som du behöver genomlida och jag önskar att alla kunde slippa att gå igenom något sånt. Jag hoppas att du snart mår mycket bättre än just nu!

    Styrketankar till dig!


Kommentera

