George med Liemannen bakom axeln

Nu börjar det bli löjligt…

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 26, 2010

Hej igen på er alla från en trött och slagen George.
Jag är ledsen att jag inte orkar uppdaterar oftare men den här virus-djäkeln har gett sig faan på att inte lämna mig….eller Sara.
Tröttheten är en klar vinnare!
Jag trodde att jag hade sluppit eländet, Sara likaså men idag är toaletten det rummet vi tillbringar längst tid i!
Otrolig tur att vi har två toaletter!
Att få virus-helvetet i retur är ganska irriterande, så fort man är bra en hel dag i magen tänker man..tjohooo, det är över, sedan kommer reprisen!
Jösses vilken repris det är!

Jag känner mig lite grann som Al Pacino i Gudfadern III när han blir ”pulled right back again”

Jag lovar att komma med mer upplyftande och visare tankar när väl toalocket är placerat på rätt sätt, i stängt läge!
Mest synd tycker jag om Sara som lovat jobbet att hon skall in och jobba på Onsdag….det är väl OK så länge hon har toaletten i sikte hela arbetsdagen…..Min fru är gjord av det rätta virket!

George

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Madde/Umeå said, on januari 26, 2010 at 22:01

    KRYA på er /dig !

    Kram Madde-Umeå

  2. Laila Falk said, on januari 26, 2010 at 22:29

    Ni har verkligen maximal otur. Hoppas det ger sig snart. Magsjuka är pest.

  3. Jenny said, on januari 27, 2010 at 08:19

    Men jösses skall hon ut om hon e så dålig:-( e ju varken bra för henne eller hennes kollegor Stanna inne o njuta varandras sällskap istället. Har ni fått kollat så ni inte har campylobacter eller salmonella eller nån sån skit, jag menar ni har ju varit dåliga såååå länge nu. Önksar er att ni frå bli friska snart o återfå kraft!

  4. Julia - Älska utmaningen! said, on januari 27, 2010 at 09:12

    Nej nu borde de vara nog!!! Massa styrkekramar till er!!

  5. Tuvan said, on januari 27, 2010 at 11:15

    USCH…… det var en envis djävul, rent ut sagt……….
    Ja, man har hört talas om denna äckliga ”lilla” maginfluensavirus, den som drabbas blir sjuk i minst en vecka o då talar vi friska folk o fä.
    Men nu tycker jag du uppfyllt din kvot av sjukdagar på dasset, du är väl uppe i minst tio dagar… usch.
    Hoppas du ser en ”viss” förbättring mitt i eländet?
    Kan bara försöka sända dig o Sara alla mina styrkestopp på ”viruset” (virus: är för snällt namn på en sådan odåga)
    Kramar o god bättring önskar jag dig ”stora George” o söta Sara

  6. sabine said, on januari 27, 2010 at 13:10

    Krya på er är väl det ända jag kan säga..tyvärr kan jag inte ta över er magsjuka.

    Du George när du är bättre kan du inte då fundera på en matblogg med dina goda recept och tips i? Fundra!

  7. Clara said, on januari 27, 2010 at 13:14

    Ni är bägge två vara att det rätta virket, vilka kämpar : )
    Krya på er nu
    Massa kramar till dig & din familj

  8. Clara said, on januari 27, 2010 at 13:15

    Bort med snön, spypåsar & virus
    Kom vår, kaffe på altan & hundarnas bad i sjön

    Krya på er

  9. Angela said, on januari 27, 2010 at 14:13

    Krya på er!
    Säg till Sara vitpepparkorn, för din del kanske inte om du annars har känslig mage?
    Baciluskerna dör av det starka
    Jag brukar häva i mig ca 20 st vitpepparkorn och det är flera år sedan jag vart dålig.
    När man blitt dålig så går det nog också för de dör av det starka
    Myt eller inte men för mig har det fungerat 🙂

    Kram från norrland

  10. JessicaN said, on januari 27, 2010 at 17:59

    Ne Nu får det väl räcka med elände för er! Hade ni bott lite närmare så hade jag kommit förbi med dunder tabletter åt er. ( Dom är hundarnas men de är super duper. Det var veterinären som tipsa att man kunde ta dom själv, han gjorde alltid det. )
    Hundarna blir bra på någon timme när dom fått tabletten.

    Krya på er!

  11. Carina said, on januari 27, 2010 at 21:15

    Hej
    Krya på er hoppas snart skiten är över. Känns som det bara finns ”en värre” sjukdom att få och nu har du fått båda- vilken orättvisa. Nåja här på Österlen är det full snöstorm och jag fick knappt upp dörren när jag skulle ut med hunden. Han hoppade dock glatt i drivorna.
    Nu längtar vi efter våren så bacillerna kan försvinna.
    Kram
    Carina (Jespers mamma)

  12. annika said, on januari 28, 2010 at 08:03

    Jag tycker det verkar som att ni båda är gjorda av det rätta virket!!! Hoppas ni snart mår bättre!


Kommentera

