George med Liemannen bakom axeln

Bambi on ice ”The Rerun”

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 24, 2010

Hej igen alla!

Ledsen att jag varit borta, för ”borta” är ett perfekt ord att beskriva situationen.

Jag har alltså legat inlagd på Lunds Universitetssjukhus, man fick till slut ner febern och upp blodtrycket, men eftersom det verkade vara ett virus så väntade ( tack och lov) man med att skriva hem mig tills i fredags eftersmiddag.

Jag skulle hem, jag var så överlycklig….slippa att vara inlagd och isolerad. utskrivningspapperna  kom och de klippte det så alltid hatade armbandet med personuppgifter, Sara satt i bilen utanför….livet var roligt igen!
Jag visste att jag var svag för att mina värden var inte superbra, speciellt vita blodkroppar var på tok för lågt, men jag skulle hem!

Hemmet välkomnade mig hem, jösses vad jag njöt ….. sedan…….hände ……något………

Så situationen är alltså att jag  har alltså åter legat med antingen toalettstolen eller spypåsen som bästa vän IGEN.
Oron har gnagt i mig eftersom det är ganska enkel matematik, organen behöver vätska! Vätskan kommer upp igen! (och från andra hållet också) vilket betyder att snart så måste jag få intravenös vätska och det får jag på, ja just det! Sjukhuset!

Nu tog Sara kontrollen över vätskeinförseln!
Det kokades kycklingbuljong som serverades i små koppar med sugrör, var 10:e minut så hördes en kärleksfull men bestämd röst: ta en slurp! Och Smart som jag är så lydde jag!

Det är nu Söndag morgon, kycklingbuljongsgrytan står kall på spisen och jag har inte spytt inatt!
Tjoohoooo!

Svagheten är bara att acceptera, jag känner mig som Bambi på isen, stapplande, halkande och otroligt svag.
Men faan vad lycklig jag är!
Jag är hemma där jag skall vara och spypåsen ser oanvänd ut!

George

29 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mia said, on januari 24, 2010 at 09:24

    Jippie!!!!!! Du är otrolig!!!!!! Mia

  2. Emma said, on januari 24, 2010 at 09:27

    Hej!
    Köp apotekets vätskeersättning. Ersätter olika elektrolyter, samt ger vätska. Väldigt bra!

  3. Cia said, on januari 24, 2010 at 09:34

    Åh, va skönt att läsa att du mår bättre igen! Hemmagjord kycklingbuljong och att du får vara med din Sara igen gjorde susen.
    Kram,
    Cia

  4. allice said, on januari 24, 2010 at 11:16

    välkommen hem eller? som sagt ”ont krut förgås ej så lätt”. Hoppas ni rer ut detta utan fler sjukhusbesök. Kram till er båda.

  5. Jenny said, on januari 24, 2010 at 11:24

    Oh härligt du fått komma hem, hoppas att du får hålla dig frisk piggna till igen:-) Hur e det med stackars frun då? e hon frisk igen? ta de nu lugnt o njut varandras sällskap:-)

  6. Clara said, on januari 24, 2010 at 11:38

    Åhh, så glad för er skull att du är hemma, lyd nu Sara så blir allt bra.
    Kramar till ER

  7. Lilette said, on januari 24, 2010 at 11:52

    Hoppas nu att magen lugnar ned sig med kycklingsoppa och att du slipper krama toastolen något mer och jag hoppas du och Sara får återhämta er i lugn och ro.

    Kramar i massor

  8. Madde/Umeå said, on januari 24, 2010 at 13:03

    I stället för att krama toa stolen hoppas jag att du framöver får krama Sara i stället.

    SKÖNT att höra att du är på bättringsvägen o HEMMA igen !
    Hoppas även Sara är kry nu .

    Om du nu bara lyder Sara så ska du se att det här fixar sig.

    Krya på dig /er !

    Kram Madde- Umeå

  9. mia said, on januari 24, 2010 at 13:14

    Hej George!
    Hoppas att allt är bra med dig.
    Även med din fru Sara.
    Jag undrar en fråga om hur du hurvida det har gått för dom andra som var med i himlen kan vänta?
    Med vänliga hälsningar Mia.
    Ps. Min son har sett dig på bild och han sa att du var som en riktigt go man. man vill kunna krama dig.
    Så en kram från 4 åriga edvin till dig.

  10. Tuvan said, on januari 24, 2010 at 13:46

    HÄRLIGT George……. jeee

    Hur är det nu man säger….. kärleken till mannen går genom magen?
    Härligt du fått behålla Saras buljong (kokt av kärlek)
    Till en så ”sjukhus/sjukdomsvan person som dig är det väl onödigt att berätta (gör det ändå om i fall, du missat) att avslagen Coca Cola innehåller alla mineraler, salter, sockerarter som man förlorar, när man som du backar ut allt ”fram o baklänges”.
    Tänk att jag gör reklam för något annars så ohälsosamt o sötsliskigt??
    Men som gammal Lunda-sjukhusarbetare på infektionen/Barn, så talar jag av ”visdom” ha ha…
    Massa kramar, kärlek o blöta pussar från de dina (sista från vovvarna) är nog halva hälso”buljongen” för dig.
    NJUT nu store man 🙂 o pigga på dig.
    Kram till dig o Sara

  11. Maria said, on januari 24, 2010 at 14:13

    Vad skönt att du är hemma igen, även om det är en balansgång mellan att fixa det hemma och att tvingas in igen… Lite och ofta är viktigt vid magsjuka, särskilt om man redan är så nedsatt som du är. Hoppas att du njuter av den härliga buljongen och det är bra att Sara är envis med att vätska upp dig 🙂

  12. Lena said, on januari 24, 2010 at 15:26

    Härligt att du är hemma igen. Tur att ni har varandra och tur att Sara tar hand om dig. KRYA PÅ DIG!!
    Stor styrkekram genom etern

  13. allice said, on januari 24, 2010 at 16:04

    kan bara hålla med Tuvan ang. tips på drycken.

  14. Maria said, on januari 24, 2010 at 16:25

    Härligt att se att ni är tillsammans igen på hemmaplan!
    Antar att det finns några fyrbenta vänner som saknat dig väldigt mkt också!!

  15. Ewa Larsson said, on januari 24, 2010 at 17:05

    Det verkar något riktigt hemskt du råkat utför.Hoppas det nu ger sig, det måste ta enormt på krafterna.Bra att Sara kan sköta om dig.Många kramar Ewa

  16. Richard said, on januari 24, 2010 at 17:25

    HEJ VÄLKOMMEN HEM OCH STANNA NU HEMMA.TÄNK VAD FÅGLAR KAN GÖRA NYTTA IBLAND. VI HÖRS

  17. Ännelaij said, on januari 24, 2010 at 17:50

    Vad glad jag blir över att du är hemma hos din älskade Sara igen!
    Hon är fantastisk!
    Vad skönt att du har henne hos dig och jag vet att hon är glad att hon har dig hos sig.
    (jag känner ju inte er men jag förstår ändå)
    Ha det bra!

  18. annika said, on januari 24, 2010 at 19:18

    Heja George!!!! Så skönt att komma hem efter en sjukhusvistelse!

  19. Kerstin said, on januari 24, 2010 at 19:24

    Som jag har tänkt på dig sen du var med i Himlen kan vänta! Av en slump hittade jag dig här. Så skönt att se att du ännu hänger med!

  20. S said, on januari 24, 2010 at 20:22

    heja heja och du…fortsätt lyd din kloka fru 😉

  21. Helen said, on januari 24, 2010 at 20:49

    Vad skönt att du är hemma igen!!!

    Jag hoppas innerligt du slipper allt var taokramnig och spypåsar heter. Och att du kan ägna dig åt Sarakramning och matlagning, det verkar du vara en höjdare på som så mycket annat.
    Jag älskar att du och Sara väljer att leva fullt ut (i med och motgångar). En sann inspiration för alla.
    Kämpa på, och gör som din kloka fru säger så är du snart på benen igen.
    En massa kramar till er båda

  22. Karin said, on januari 25, 2010 at 00:32

    Så skönt att du är hemma hos din Sara igen. Ta nu en dag i taget och återhämta dig innan du kör på.
    Krya på er båda två och hoppas att krafterna snart är åter.

  23. ulrika krokryd said, on januari 25, 2010 at 08:55

    Hej vill bara säga ett ord HÄÄrligt

  24. Douglas said, on januari 25, 2010 at 18:15

    Va skönt att höra att du är hemma igen! Jag blev skitskraj när K berättade att du låg inne. Det känns tryggt att veta att din underbara tar hand om dig de få gånger du knäar. Som sagt det är du och Rocky, det är du och Silversurfaren…
    Ciao bello!

  25. Erik said, on januari 25, 2010 at 20:44

    Skönt att det går åt rätt håll, hoppas du orkar ta en liten skön vinterpromenad snart, sånt piggar alltid upp en!

  26. Ayla said, on januari 25, 2010 at 22:25

    Den vätskeersättningen lagade Sara till med kärlek minsann. Du behåller vätskan nu. Stor seger och skönt för er att vara tillsammans igen! Fortsätt så!
    Hjärtliga hälsningar Ayla som hoppas på att ni kan städa undan spypåsarna snart.

  27. Catharina said, on januari 26, 2010 at 10:48

    Håller tummarna att kräkningarna fortsätter hålla sig borta!!

  28. M said, on januari 26, 2010 at 18:36

    Hej George,

    Hoppas att du mår bättre och att sara är uppe på benen igen. Jag skulle bli väldigt glad för tips ifrån dig angående lungcancer behandling, en närstående har nyligen drabbats och vi behöver alla tips och hjälp som vi kan få .

    kram kram…

  29. Jessica said, on januari 26, 2010 at 21:37

    Hej vännen. Jessica här. Välkommen hem och vi blir så glada att du är hemma igen och mår bra. Max längtar efter sin gudfar. Vi får ses snart. Många varma kramar från Jessica & Max.


Kommentera

