George med Liemannen bakom axeln

Rätten till ett liv

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 8, 2010

Idag har jag skrattat, asgarvat och flinat! Allt tack vare ett endaste telefonsamtal!
En av de män som till och med får mig att skratta högt enbart genom att prata i telefon har drabbat mina skrattmuskler!
Det är nästan så att skrattmusklerna har drabbats av kramp!

Henrik från TV-serien är skuld till att jag har en klar ömhet i magtrakten….och detta beror inte på någon sjukdom, det handlar om vanlig hederlig torr humor!

Henrik är en de mest snabbtänkta och visaste människor jag känner, killen är full av kloka tankar och vettiga åsikter.
Han har också lärt sig en av de viktigaste sakerna man måste veta!
Att han har skyldigheter, inte bara en skyldighet att fortsätta leva ett gott liv, det är hans rättighet!
Dessa rättigheter är en förutsättning för att livet på jorden skall fortsätta, dessa rättigheter är grunden till ett lyckligt liv, denna rättighet och skyldighet har nu otroligt nog, åter hamnat i famnen hos Henrik!

Jag och Sara är så glada för din skull, jag och Sara är så glada för Er skull!

Riv nu inte för mycket och tack för att du gav mig ömmande magmuskler på grund av det goda humöret som smittade av sig!

Ta det nu lugnt i Vilda Västern…..Det låter farligt att bo norr om Halmstad….

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tessan said, on januari 9, 2010 at 10:11

    Har han träffat någon? 🙂

  2. Anette said, on januari 9, 2010 at 11:41

    Är glad för Henriks skull,att han kan skratta,leva och njuta att njuta är inte samma sak som att glömma.Kram

  3. Ludmilla said, on januari 9, 2010 at 14:14

    Hej!
    Jag fick tips om din blogg nu när jag fick min diagnos. Den inger hopp och jag kommer att fortsätta följa den. Dessutom är den intressant även för mig som läkare – hur vården uppfattas inifrån.

    kram

    Ludmilla

  4. Kicki said, on januari 9, 2010 at 16:01

    Åh ! Vad härligt. Det är sååå underbart att skratta hårt och mycke 🙂 Sköt om dig och din kära.

  5. Catharina said, on januari 9, 2010 at 18:51

    Underbart att skratta!!!

  6. Madde/Umeå said, on januari 10, 2010 at 22:55

    Underbart i fall Henrik träffat någon.
    Tror inte för en sekund att Helena kommer att falla i glömska : alla våra ”änglar ”, får ju för alltid en alldeles speciell plats i ens hjärta. Den kan ingen ta ifrån ngn- men hjärtat rymmer mer än vad man kan tro:
    Man kan njuta av livet o ”ändå ” vårda minnet o kärleken till bortgångna.
    Folk som ev.tror ngt annat- vet jag inte vilka ”glasögon” de har till livets stig framför sig !

    Stor kram till mysiga Henrik + X ( H var så oerhört varm o innerlig i HKV serien.)


Kommentera

