George med Liemannen bakom axeln

Snön är vitare, molnen vackrare

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 5, 2010

Ja, rädslan, stressen och paniken är borta, istället är det en nästan fånig känsla över att allt är så mycket vackrare!
Snön är vitare, kylan är krispigare och vitare, den klarblå vinterhimlen blåare!
Tumören stod stilla!
Det enda som inte ändrat sig i betraktelsen är Sara, vad som än händer kan hon inte bli mycket varckrare i mina ögon!
Jag dristade mig idag efter att jag fått beskedet att min mät-tumör stod stilla att faktiskt titta lite närmare på de tumörer som finns i min högra lunga….så stora de är….!

Eftersom jag ingår i en studie så krävs det av studien att svaret kommer till patienten samma dag som röntgen utförs så därför slipper jag plågas i flera dagar innan svaret kommer.

Så nu kunde jag sitta på läkarkontoret och titta på min fiende, min hatade livspåverkande nemesis!
Mesoteliomet syntes tydligt på skärmen.
Först uppe på den övre tredjedelen av höger lunga sitter ett ”band” tillsammans med mitt revben, ca 10 cm.
Lite längre ner så sitter nästa ”band”, lite mindre, lite smalare och sedan absolut längst ner på lungans sydligaste spets sitter en stor klump.
Det är den översta av de tre tumörerna som är själva ”mät-tumören” Det är den som man mäter medicinens framgång på! Och framgången är enastående!
Detta är tre av alla mina fiender i min egen kropp, främmande skapelser som gör att man känner sig lite smutsig, invaderad, skändad!

Medan det som tidigare Meoteliompatienter upplevde bara var döden så har jag en framtid, jag har fått chansen til ett nytt liv. Jag har fått en ny möjlighet!
Hur skall jag ge tillbaka till samhället? Hur skall jag ge tillbaka till forskningen?
Min skuld till samhället är enorm!

Tack, ett jättemegaultrastort tack till Er alla för Era stödjande kommentarer och upplyftande hälsningar!
George

25 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nina said, on januari 5, 2010 at 20:42

    Åh, så underbart med positiva röntgenbesked! Är så glad för din skull! Och skönt att se att det finns behandlingar som faktiskt funkar på obotlig cancer.

  2. Madde/Umeå said, on januari 5, 2010 at 20:46

    Så F A N T A S T I S K T UNDERBAR nyhet George !!
    Så glad jag blir !
    Måste kännas jätte bra för er båda just nu !!!!

    Undrar bara en sak : du pratar om en mät tumör : även om man bara mäter en…. skulle det då inte betyda att de övriga tumörerna i kroppen oxå står stilla ?

    Eller har jag fel tankegång här ? Jag är ju ( tack o lov) inte cancerdrabbad så jag kan inte mkt om själva cancermedicineringen o framför allt inte hur den pilot studie du är med i, görs/funkar…. ( funkar gör den ju uppenbarligen :=)

    Huvudsaken att du mår bra, att du ännu en rond fick ge cancern på kulorna…

    HUr mkt står det nu i rond poäng ? Måste vara en ganska stor ledning för dig nu gentemot skitsjukdomen ???

    Njut nu av tretton dags aftonen : båda två !

    Kram Madde

  3. Marianne Ljungberg said, on januari 5, 2010 at 21:11

    Hej!!Så härliga nyheter!!Jag blev så glad när jag läste vad du skrev.Och visst är det så att snön är vitare och himlen är blåare än vanligt!!!Och du George,du ger tillbaka så mycket bara av att låta oss följa din resa.Tack för det!!

  4. Annelie said, on januari 5, 2010 at 21:21

    Åh vad GLAD jag blir!
    Grattis till dig och din vackra Sara!
    Underbart, underbart!
    Kram

  5. Maria said, on januari 5, 2010 at 21:40

    Jätte grattis till ett underbart resultat på röntgen. Det går inte att föreställa känslan du måste ha från att varit helt dömd och nu till detta. Din blogg är helt suverän att läsa, du skriver så bra och verkar vara en väldigt fantastiskt människa. Lycka till i fortsättningen och krama om din Sara och vovvarna från mig.

  6. annika said, on januari 5, 2010 at 21:55

    Ett jättegrattis från en läsare av din blogg, Du verkar vara en fantastisk människa, ger hopp till andra drabbade och skriver alltid bra inlägg i din blogg. Nu ska jag skänka en slant till cancerforskningen igen, är själv drabbad av bröstcancer. Lycka till i framtiden!!!

  7. Ida said, on januari 5, 2010 at 22:33

    phu…

    Kramar

  8. Anette said, on januari 5, 2010 at 23:08

    Jisses så skönt att höra,det där med ”himlen kan vänta”är inte bara en titel utan i mina ögon är det DU.Du visar att himlen faktiskt kan vänta.Tack för att du delar med dig av din livskraft,det hjälper oss andra i svåra stunder Kram

  9. Karin said, on januari 5, 2010 at 23:54

    Så glad jag blev idag. Hur du ska kunna betala tillbaka? Knivig fråga:) Du gör ju det hela tiden, du ger andra framtidstro. Du låter andra följa din resa genom glädje och sorg. Du påpekar saker som är åt h…..e i vården.
    Tacksam för att jag hittade hit.
    Kram från en glad Karin

  10. Anita T said, on januari 6, 2010 at 09:45

    Det var ju det jag sa att 2010 kommer att bli ett bra år!! Du har redan betalat tillbaka med råge bla. genom din fantastiska blogg! Varje gång jag varit inne och läst dina in-
    lägg så hittar jag något som gör tillvaron rikare och jag blir nöjd med det jag har att
    leva för. Till och med vintern går att stå ut med, trots -19 grader. Jag är en värme och
    soldiggare. Vinterkramar till Er!

  11. Malin S said, on januari 6, 2010 at 10:49

    Det är underbart med sana här nyheter! Njut vidare av livet. Det är det allra bästa sättet att betala tillbaka 🙂

  12. Elli said, on januari 6, 2010 at 12:47

    Verkligen jättegrattis!!

    Jag önskar min mamma hade fått ingå i den studien. Hon fick endast medicin för att underlätta slutskedet. Det känns skönt att höra att andra får vara med i studier och tro inget annat än att du förtjänar. Dock kan jag inte låta bli att undra varför cancervården ser så totalt olika ut. Mamma fick sitt besked för exakt ett årsedan…hon dog fem månader efter… jag försöker fortfarande att andas.. Saknaden är total!!!

    LEV!!!!!

    Stor Kram

  13. Elisa said, on januari 6, 2010 at 13:41

    Underbart!
    /Elisa

  14. allice said, on januari 6, 2010 at 14:53

    Ett stort Grattis till er båda. Forskning är underbart när det fungerar.

  15. Gina said, on januari 6, 2010 at 15:02

    Det trillar en tår på min kind just nu. Fantastiska George, vad du ger mycket till andra cancerdrabbade. En sådan fin egenskap du besitter. Allt gott till dig och dina närmaste.
    Kram Gina

  16. Ingegerd said, on januari 6, 2010 at 15:28

    Fantastiskt!! Stort Grattis från en medmänniska!!

  17. Richard said, on januari 6, 2010 at 15:31

    Hej Det finns bara ett ord till dig. GRATTIS, julafton blev ju den 5 januari för dig istället för den 24. Lycka till. Vi hörs

  18. A K O said, on januari 6, 2010 at 16:51

    Hej Geoge o Sara !
    Vilken undebar början på det nya året ni fått.
    Glädjs med er.
    Ha en underbar afton

    Kram A K O ( du vet vem Geoge)

  19. Douglas said, on januari 6, 2010 at 18:01

    Hej vännen!
    Glädjande att höra! Underbart för er båda. Många kramar från oss.

  20. Lilette said, on januari 6, 2010 at 18:19

    Vad glad jag blir för din skull. Tänk om detta är något som i framtiden kan hjälpa andra i samma situation som dig.

    GRATTIS, GRATTIS och jättekram!!!!!

  21. Petra said, on januari 6, 2010 at 19:41

    Åh det är underbart att inte tumören växt!!!
    KRAM

  22. Erik said, on januari 6, 2010 at 20:15

    <Underbart o höra det positiva beskedet! hoppas du för övrigt njuter av det vackra och kylslagna vintervädret…

  23. Sara said, on januari 6, 2010 at 22:25

    Ett mycket glädjande besked George!

  24. Sophia said, on januari 7, 2010 at 09:22

    Hej!

    SÅÅÅÅ Skönt all läsa!!! Stort GRATTIS till er!! Helt underbart!!! Ni är helt fantastiska!!

    Kram!

  25. Farmor Ulla-Britt said, on januari 7, 2010 at 10:30

    Hej,

    verkligen God Fortsättning. Glädjs verkligen med er.

    Kram


Kommentera

