George med Liemannen bakom axeln

Dreggel och stolthet (men ingen fördom)

Posted in survivaL by georgeschottl on november 17, 2009

Som en balans till gårdagens konstiga dag med alla små missöden som resulterade i en ”hopp i säng och gömma sig”-kväll. Som balans så har jag planerat lite för en eventuell tripp till julmarkanden i Lübeck, det skall visst vara den största julmarknaden som finns. Egentligen är en julmarknad för mig lika kul som en rotfyllning eller en tripp till IKEA. Men Sara älskar alla julmarknader, hon planerar och antecknar så att vi kan besöka så många julmarknader som möjligt!
Med andra ord så går jag mest omkring och muttrar om att varje IKEA borde ha en bar utanför entrén där vi män kan parkeras och ha lite riktigt kul i dessa 5-timmars besök!  Tänk Er en IKEA-bar med lite tidningar, biljardbord och air-hockey. Där hade vi män kunnat trivas!! En bar där man kan sjunka ner i en skön fåtölj med en bra bok och en öl! Denna tanken kan jag dregla över!

Det finns nog bara en enda Julmarknad som jag tyckt var bra och intressant, det är Vrams Gunnarstorps Julmarknad som också är den marknad som attraherar RIKTIGA konstnärer, riktiga hantverkare, den julmarknaden som går av stapeln den 1:e November….(ja, det står rätt datum) Vrams Gunnarstorps JUlmarknad har ca 80 utställare och de håller alla god kvalitet! Inte något turistkrams eller porslin tillverkat i Kina! Här är det riktiga grejer som verkligen ger Julkänsla!
Tyvärr har vi missat denna marknad för tredje året i rad, kan bero på en cancerrelaterad historia…..

Det finns en Anna, det finns många Annor, men just denna Anna är jag stolt över!
Ni kan läsa mer om denna smarta och tuffa kvinna som är ett föredöme, hon och hennes familj har min respekt och beundran! Jag har lagt in en länk om ni klickar på hennes namn och där hoppas jag att ni skriver en liten hälsning till henne, en glad och trevlig och artig hälsning.

Här kommer några av hennes ord som hon skrev till mig:

Och om ens tid nu skulle vara begränsad, varför slösa den korta tiden på att må dåligt och uppfyllas av negativitet? Det är klart att man ibland måste tillåta sig att känna sorg och vara ledsen. Men förmågan att varje dag ”låsa in de där jobbiga tankarna en stund” är ovärderlig. Du skriver jättebra om det som verkligen betyder något.

Anna, du är bäst

Hälsningar George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. anette said, on november 17, 2009 at 23:14

    Bra ide´om IKEA,min gubbe avskyr att åka dit har tusen ursäkter för att slippa följa med och jag bara älskar att åka dit.Kram

  2. Karin said, on november 19, 2009 at 22:03

    Hej!
    Visst finns det många Annor, men för mig är Anna, Musikfroken, Pettersson den Anna jag är mest stolt över…
    Min älskade lillasyster som var så stark, tuff och modig hela tiden.
    Jag beundrar hennes styrka ännu mer nu när hon inte längre finns kvar hos oss.

    Jag hoppas att DU mår bra…
    /Storasyster

  3. georgeschottl said, on november 19, 2009 at 23:14

    Det finns massor av Annor, även min älskade Sara heter Anna i första namn!
    Det verkar som det finns av underbara Annor óch jag håller med dig, din Anna, din syster var en av de vackraste Annorna som finns.
    En sådan själ, en sådan kraft, en sådan påverkan!
    Vi hade en dialog över mailen, både med Anna och Andreas. För mig var Anna en otrolig kraft, nästan som en naturkraft men samtidigt fick man känslan av allt var så fragilt!.
    För oss med döden i den omedelbara närheten får man på något sätt en respekt för varandra, en kontakt och en förståelse trots att vi i normal-situationer int skulle vara vänner
    Jag hoppas att du, andreas och alla i livets svallvågor tar er vidare och hittar tillbaka till livet, döden är bara en hållplats, men för er skall livet fortsätta, den MÅSTE fortsätta..
    Ja, verkligen, jag är stolt över Anna, hon visade hur livet kunde fortsätta trots alla hindren och jag är tacksam över att få ha läste hennes visdom i form av hennes blogg.
    Vem kunde ana att en blogg faktiskt kan betyda så mycket??

    Kramar och tacksamhet till dig och alla som hyllar livet.
    George

  4. Therese & Co said, on november 20, 2009 at 16:49

    Hej G! Vad bra att du delar ned dig genom bloggen! Jag hejar på dig!/Therese


Kommentera

