George med Liemannen bakom axeln

Fel datum….

Posted in survivaL by georgeschottl on november 16, 2009

Det måste vara Fredagen den 13:e idag…Jag vet att det är en måndag egentligen men det här är en sådan dag som en massa småsaker går åt skogen.

Det här är en sådan dag man egentligen skulle spenderat i sängen och under täcket med en kudde över huvudet….Dum som jag är borde jag reagerat när jag började dagen med att tappa ALLT, kaffekopp, vattenglas,  en glasburk på stengolvet….Beställningen på tuggben till hundarna gick inte igenom vid betalningsläget….vid tredje misslyckade försöket så fick lap-topen vingar och flög igenom det stängda fönstret ( i min mordiska fantasi), det som brukar vara så lätt att beställa grejer via internetföretag…men inte idag. Sara satte sig vid datorn för fjärde gången, funkade inte…inga tuggben…

Skulle sätta på pooltäcket över den nu gröna sörjan som flyter i botten av poolen, skulle skruva fast en fäst-mojäng….skruvdragaren går sönder. 

Hundmaten till Daimi tog slut idag, var tvungen att åka till Malmö och handla på Nutram-butiken. Sätter mig i bilen och skall stänga bildörren, den knakar till och sedan smäller det till inne i dörrens mekanism. Nu hänger bildörren bara i gångjärnen och svänger….  Nutram som har det absolut bästa i hundmatsväg tar ej kort betalning, faktura eller kontanter…..de levererar mest till uppfödare och kennlar. Skulle ta ut pengar, båda uttagsautomaterna sönder…

Sara hade blivit kallad till vårdcentralen för att få sin nöff-nöff influensa-vaccin. Vi sätter oss i bilen (med den söndriga dörren som fladdrar i vinden) och kör två mil till vårdcentralen där vi skulle vara 16,00 idag. När vi går fram till ytterdörren på vårdcentralen börjar min misstanke ta form, mycket  riktigt! På dörren ståtar en stor inplastad lapp, VACCINET SLUT IDAG!
Vänder med lätta ryckningar i ansiktsmusklerna, sätter oss i bilen (just det, med den fladdrande dörren) och kör två mil hem, lägger oss i sängen, drar täcket över huvudet och trycker kuddarna över öronen!

Då går säkringen, två gånger!

Kramar och lätt fnittriga och hysteriska skratt till er alla
George

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frida said, on november 16, 2009 at 21:34

    Jag säger som katten Gustav; I hate mondays!
    Imorgon blir en bättre dag, sov gott önskar en ny bloggläsare

  2. Sara said, on november 16, 2009 at 22:04

    Men oj vilken hemsk måndag! Min dag har också varit i oturens tecken men du slår det med hästlängder du. Hoppas det går bättre imorgon med allt som då ska göras.
    och du… akta dig för måndagen den 16e nästa gång…

  3. Anna said, on november 16, 2009 at 22:13

    Ha,ha du skriver verkligen bra, vilken dag!
    Hoppas på bättre dagar framåt i veckan
    /Anna

  4. Lola said, on november 16, 2009 at 22:24

    Det var duktigt! Mycket kan gå snett men det är ju inte ofta det händer (mig iaf) så mycket skit på en dag.
    Verkar som man alltid får samma sorts ”spetsduk” framför sitt namn när man kommenterar här. Så glad över att jag fått min favvogröna färg =0)
    Hoppas de har vaccin inne imorron igen.

  5. Elin A said, on november 16, 2009 at 22:54

    Oj förlåt att jag skrattar lite åt vissa saker:) Hoppas morgondagen blir bättre, den verkar ju inte kunna bli sämre iaf.
    Imorgon ska jag ta ”grisasprutan” hoppas vaccinet inte är slut då.
    Ha det så bra! Mvh Elin

  6. Madde said, on november 16, 2009 at 23:26

    Men herregud: måste ha varit lättare att säga vad som gick RÄTT en sådan här dag !!!!

    Kanske gick allt som smort fred 13:e ,så ödet ville ge igen med råge ??

    (Man brukar ju säga när man köpt ngt som är fel :ett måndags exemplar : dvs ngn som är ur gängorna sedan helgens bravader monterade ihop det- o då belv det som det blev !)

    Jag hoppas resten av veckan blir desto bättre för er båda !

    Kram Madde Umeå

  7. Nina said, on november 17, 2009 at 06:26

    Hej!

    Men kära nån, vilken otursdag! Med all otur i går, måste det ju bli en kanondag i dag!

    Hoppas ni får tag på vaccin i dag i stället. Här har stortjejen svininfluensa, inte kul.

    Ha det gott!

    Mvh
    Nina

  8. anette said, on november 17, 2009 at 12:36

    Japp men sedan var det ju oxå en Måndag,vet inte varför men jag avskyr Måndagar.Kram

  9. sabine said, on november 18, 2009 at 08:30

    Ja då fick man sig ett glatt skratt igen som man brukar få när man läser din blogg.

    Jag var på julmarkanden i Lubeck för 3 år sedan, tyckte inte den var så speciell, liten och hoptryckt. har hört att Rostocks ska vara bra. Själv åker jag och maken till Göteborgs den 10/12 mesta för att lura in maken på Ullared hi hi hi.
    Håller med dig om IKEA det hade varit underbart med en bar där, vi får väll skicka en önskan till IKEAs ledning! Kan du fixa det?
    Må gott George och ta hand om dig och Sara


Kommentera

