George med Liemannen bakom axeln

Enkel glädje blev dubbel glädje

Posted in survivaL by georgeschottl on november 8, 2009

Nu har ni beviset för att vissa män ( läs george) saknar hjärnceller!
Jag trodde jag var smart och riktigt slipad, men det bidde som tur riktigt bra ändå trots att det var fel!

Ni läste inlägget för någon dag sedan om att det fanns en kille som vi ” för enkelhetens skull döpte till Andreas”……..och som blev frisk från sin hodkins som var en leukemi som egentligen heter jesper som är 6 år istället för 16 år………

Just det, det blev helt fel och mina öron ligger bakåt som om en hund skäms….
Jag dubbelkollade nämligen att jag hittade rätt fakta och använde själva WordPress till att bara plocka fram inläggen från Carina (lite svårt att hitta bland 600 kommentarer)…men det visade sig att det FANNS TVÅ Carina…Min hjärna var för korkad att förställa mig att det fanns TVÅ Carina i området nära Lund, så det blev en mix av de båda istället, men här kommer rätt fakta. Njut av ”friskheten”

Carina och Mats är superlyckliga över att deras son Jesper nu är bekräftad fri från Leukemi, Jesper som är 6 år är nog ännu lyckligare över att slippa sin 2,5 år långa behandlingsperiod och att se Carinas lättade ansikte…Äntligen kan oron släppa. De som är de verkliga hjältarna är just som Jesper och sina föräldrar och som Andreas och hans föräldrar. Så mycket svårare, tuffare och så mycket starkare föräldrar måste vara för sina barn om de blir sjuka, NI är mina hjältar!  Ni är de som hedras bör!

16-åriga Andreas Mamma som också heter Carina är också lycklig eftersom hennes son också är fri från sin non-Hodgkins cancer som han blev diagnostiserad med sommaren 2007. Idag är Andreas frisk och tog studenten i Juni med fantastiska betyg….livet har återvänt! Så underbart att höra om de som blir friska, hela familjen helas…..

Med andra ord så blev det en historia som handlar om TVÅ familjer där mardrömmen nu är borta och livet kan gå framåt igen med stormsteg!
Jag är fortfarande tårögd över att det har blivit så bra och att mardrömsresan är över för dessa två barn och deras familjer!

Grattis till Er alla och alla lycka till Er i framtiden, NI har förtjänat den!

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lola said, on november 9, 2009 at 16:52

    Jamen det är väl inte så lätt alltid! Du har säkert ett skarpt falköga för andra saker…
    Och nästa gång du ska hänvisa till nån som har kommenterat så blir det säkert helt rätt.
    Skönt att höra att två så unga personer har blivit friskförklarade. Kan tänka mig att det finns en massa kul saker att ta igen nu!

  2. maria sedström said, on november 9, 2009 at 18:20

    Vad glad jag blir, och avundsjuk för den delen. Jag vill också kunna bli friskförklarad. Ser i tidigare inlägg att era vovvar funkar bra ihop nu. Jag har inga problem att se leendet på er rottis där hemma 🙂 I dag kör jag igång med min försöksmedicin, den har funkat bra på tidigare patienter så nu är det bara att hålla tummarna för att man har samma tur som dig i lotteriet. För man kan väl misstänka att du inte tillhör placebogruppen…
    Ha det så gott!
    Maria

  3. Nina said, on november 9, 2009 at 19:11

    Så skönt att läsa om folk som faktiskt blir friska från de här 200 helvetessjukdomarna!

    Ha det bra!

    /Nina

  4. Johan said, on november 9, 2009 at 18:22

    även den bästa kan göra misstag, det stora är att erkänna dem och sen rätta till dem.

    riktigt kul för ungarna att få dessa härliga besked ,ser en härlig vinter framför mig med massor av bus och skoj för deras del.

    Maria/
    vår tur kommer så småningom, de har bara lite mycket att göra just nu!


Kommentera

