George med Liemannen bakom axeln

Att få se en dröm gå i uppfyllelse

Posted in survivaL by georgeschottl on november 1, 2009

Hemma igen, Sara och jag har hälsat på svärföräldrarna idag. De var ju och hälsade på Saras syster och hennes familj i Milano. Förra gången vi var i Milano hade gammelpappan lagat mat, otroligt god mat! Tänk er denna man, företagsdoktor som bland annat räddade Benetton från undergång och lade grunden för deras expansion, ägde varumärket i Europa för chiquita och deras drycker. En fattig påg som arbetat sig fram för att han har en kristallklar hjärna och en vänlig själ! Denna man har lyckats även prestera den mest fantastiska lasagna jag någonsin smakat, Han gjorde en ren Champinjonlasagne, de tunnaste pastabladen jag någonsin sett, hyvlade champinjoner, så tunna att man nästan kan se genom dem, färsk-riven parmesanost reggiano, och grädde, grädde som nästan ALDRIG används i det Milanesiska köket! Lasagnan var tunn, centimetertunn, men ändå hade den otroliga 16 lager, dessa papperstunna lasagneblad var som vänner till champinjonerna! Denna Lasagne som antagligen piskat skiten ur vilken Michelinkrog som helst, hade de lagat åt MIG, svärföräldrarna tvingades att lasta bilen med en champinjonlasagne….för transport till Sverige. Denna Ljuvliga Lasagna har vi avnjutit idag!
Jag ryser fortfarande av välbehag!

Imorgon skall jag vara utan mina små hundar och Sara, Imorgon åker jag till Stockholm till Lungcancerdagen! Inga vovsingar, ingen Sara…..! Hjälp! HUR skall jag klara mig?
Träffa vänner samt göra rätt sak! En bra kombination! Förhoppningsvis träffar jag Lotta Grey vid två-snåret på Tisdagen. Kanske till och med träffa en tjej….en tjej som heter Leia, Julie Leia Johanna och är nybliven dotter till de Underbara föräldrarna Calle & Sunniva. Leia föddes samma natt som vi fick priset på scenen i Stockholm för ”Himlen kan Vänta”, 28 Augusti! Sedan har vi förhoppningen att se Douglas & Kajsa med sina små illbattingar….Dessa två föräldrar är riktiga hjältar!

Men i alla fall! En dröm har gått i uppfyllelse för Johan S. Killen som har Ratty-bloggen  , idag har han sett AIK vinna GULD efter 12 års väntan! Ett grattis till Dig Johan, du hade visst till och med haft en förhandling med ”högre makter” om att AIK skulle vinna. Grattis till dig!
Nu har du ett föredöme att ta efter, kan AIK vinna en fotbollsmatch kan du vinna din kamp mot din pancreascancer! Sparka på en boll eller sparka på cancerns kulor är väl samma sak, eller hur?

Vi hörs från 08-land….jag skall försöka blogga från min Sonyericsson W995!

Ni är alla bäst
George

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva Berglund said, on november 1, 2009 at 23:38

    Man får inte beskriva god mat så målande…
    Nu blev jag jättehungrig och det är inte bra, så¨här sent.
    Jag är ju en älskare av det italienska köket och det gör inte saken bättre…

    AIK…Hm… Får väl bjuda på den segern då och håller med att kan dom ta guld vilket i mina ögon borde vara helt omöjligt, så håller vi tummarna för, att kan Johan besegra sin sjukdom.
    Ha det så bra i storstaden…
    Kramar
    Eva B

  2. Kajsa said, on november 2, 2009 at 10:42

    Vi och illbattingarna håller ALLTID dörren öppen för dig! Och för sara och vovvarna, så klart. Bara ring, om du får en liten stund över.

    Kram
    Kajsa

  3. Lola said, on november 2, 2009 at 14:40

    Det lät verkligen som en lasagne av himmelska mått!
    Blir lasagne här idag med, men antagligen en mycket taffligare variant om inget oförutsett händer. Ha’re så bra i norrland!

  4. Caroline said, on november 2, 2009 at 17:19

    Låter fantastiskt gott, o snålvattnet rinner till!

    Hittade din blogg först idag o blir så lycklig av att läsa att du mår så ”bra”. Min mamma, 59 år, fick diagnosen obotlig cancer aug -08 o då började familjens vidriga kamp mot denna pest. Vi orkade tyvärr inte riktigt följa alla era Tv-avsnitt, men såg tillräckligt för att känna starkt för er alla – skulle gärna se repris idag. Mammas kamp slutade på Malmö hospice i mitten av juli i år tyvärr.

    Såd din länk till stödet oo vill tipsa om ett forum jag använt mkt:
    http://cancertjejer.forum24.se
    o sen en bra blogg:
    http://david-gottlieb.blogspot.com/

    Hatten av för att ditt starka engagemang o din blogg!
    /Caroline

  5. Mamma-Nina said, on november 2, 2009 at 19:56

    Välkommen till Stockholm!
    Hade jag inte varit sjuk så skulle jag åkt in till stan i morgon bara för att ge dig en kraaaam!

    Jag håller på dig George!

  6. Johan said, on november 3, 2009 at 00:33

    Är inget fan av championer men med den där beskrivningen av maten så blir man ju hungrig hur som!
    Det fick bli Hamburgare med Pommes och en burk Lomanders beasås till lunch idag, helt ok men Pasta….italiensk mat….måste fixa barnvakt så man kan ta med frugan på krogen.

  7. petralin said, on november 3, 2009 at 14:31

    Lycka till och hälsa Lotta!

  8. Berit said, on november 3, 2009 at 17:38

    Lasagne är en favorit! Den du beskrev lät något aldeles extra. Champinjoner är gott. Äter vi ofta här hemma (oftast färska). Har alltid varit nyfiken på hur riktig tryffel smakar d.v.s. den man ibland ser serverad strödd över färsk pastai lövtunna skivor i ”Solens mat”. Nu vattnas det i munnen! Så länge det finns aptit finns det hopp!

    Ser fram emot en liten rapport från Stockholm.

  9. Ulla said, on november 3, 2009 at 18:00

    Är det snart dags för säsong 2 av ”Himlen kan vänta” Här har du en som väntar. Jag bara blev helt såld på den serien och den kämparvilja och hopp-om-livet som ni visade.
    /Ulla


Kommentera

