George med Liemannen bakom axeln

Enligt Önskemål

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 23, 2009

Jag har böjt mig för Era önskemål och här kommer två små foton på St Ewok.
Jag träffade en Läkare i Onsdags som även var patient, han är världens MESTA överlevare med
4 olika cancerdiagnoser, Tre st var lungcancer. Han (Stefan) hävdade bestämt att den bästa boten mot cancer är en hund, den ger kärlek, den ger motion, den ger glädje!
Stefan, du är en väldigt vis man!

REDIGERING!!!2009-10-25

Nu har vovvarna börjat finna varandra, de leker, de skuttar, de bråkar om benen (Daimi vinner ALLTID) Daimi jagar denna lilla virvelvind så att vaser går i kras, möbler flyger i luften och valpen ser rummet från ett helikopterperspektiv…….
Äntligen glädje i blicken från Daimi igen efter två dagars surande….
Kan man special-valp-försäkra möbler och hem?
Det behövs!

Lillvovven

Lillvovven

 

Stor vovve vs Liten vovve

Stor vovve vs Liten vovve

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Susanne hkv said, on oktober 23, 2009 at 21:26

    Så söta!

  2. Madde said, on oktober 23, 2009 at 21:51

    Coolt !

    Men jag måste säga-valpdyrkare som jag är- att RR kommer mest till sin rätt när de har vuxit färdigt: de är enormt vackra igång o sättet då….
    Majestätiska på ngt vis !

    Så hon är döpt efter konstens alla regler till St Ewok ?
    Eller är det ditt försök att få namnet legitimt över bloggen, så att frugan inte kan säga så mkt ?? Ha ha..

    Men allvarligt : vad ska vovvan heta till vardags ? Tjoa St Ewok låter lite krystat ?!
    Eller ???

  3. Anette said, on oktober 23, 2009 at 23:28

    Men så söt! Ja hundar är bra för oss människor,både psykiskt och fysiskt,det är ju faktiskt bevisat.Och Stefan han måste ha en envishet och livsglädje som heter duga.Kram

  4. Clara said, on oktober 23, 2009 at 23:34

    St Ewok, så underbart vacker, helst tillsammans med sin ”vuxna” kompis.
    Visst är det härligt med ytterligare en familjemedlemm, så GRATTIS till tillskottet.
    Kramar till ER all

  5. Lola said, on oktober 24, 2009 at 02:32

    En liten ny söting! Och vad fin hon är, eran rottis.

  6. Carina said, on oktober 24, 2009 at 09:26

    Grattis till den nya familjemedlemmen!
    Vilka sötnosar, håller med dig till fullo, någon månad innan Andreas blev sjuk så hade vi skaffat valp, vilken villkorslös kärlek, många och långa promenader i skogen har jag gått med hunden i förtvivlan. Det är oerhört läkande….
    Önskar er en trevlig helg!
    Kram från Carina

  7. maria sedström said, on oktober 24, 2009 at 09:54

    Vilken sötnos, valpar är helt underbara. Den stora lunsen ser söt ut han också men jag är nog part i målet – alla rottisar faller mig i smaken 🙂
    Hälsningar Maria

  8. Madde said, on oktober 24, 2009 at 11:09

    Hundarna kommer säkert att bli bästa vänner o hitta på mkt bus för sin husse o matte.
    Har ni tänkt på att hundar kan se väääääldigt oskyldoga ut när de gjort ngt..” vaddå ? jag ? nähä hur kan ni tro att JAG bitit sönder kudden ???? ”

    Men kan man annat än må gott i hundars sällskap : alltid glada, alltid trofasta, ligger gärna nära o vaktar / värmer när man ligger däckad i flunsan tex….

    :=)

  9. georgeschottl said, on oktober 24, 2009 at 11:52

    Just nu är det lite rörigt, det går inte jättebra i kontakten mellan Daimi och den lilla söta valpen.
    Daimi vägrara gå in i huset om valpen är inne och Daimi gnydde och skrek i morse vid ytterdörren så att hon kunde bli utsläppt, ett ljud jag aldrig hört innan.
    Jag blir osäker om detta…..det här var ju inte reaktionen jag trodde på.
    Valpen själv har hightime, hon har skitkul och leker i hela huset och har partaj, en riktig tuffingvalp…..men daimi är inte alls glad, hon undviker valpen som om valpen skull eha pesten….

    Jag hoppas att detta löser sig snart….

    Jag vill ju ha två glada och lyckliga hundar, hoppas att detta löser sig….jag orkar inte se Daimi vara ledsen!

    • maria sedström said, on oktober 25, 2009 at 10:40

      Det kan vara svårt för er äldre hund att veta hur den ska bete sig mot sin nya flockmedlem. En valp är ett ”det” i hundsammanhang, varken tik eller hane och någon en ”mamma” normalt sätt tar hand om. Ge det lite tid och var noga med att er äldre hund får vara ifred ibland, tex när den ligger på sin plats.

  10. Kajsa said, on oktober 24, 2009 at 20:04

    Aaaaww! Lilla tussen! Jättesöt valp. Daimi har säkert en liten identitetskris. Osäker på sin plats i flocken, försöker mobba lilla skruttet, som inte ens märker det… Tja, det blir lite jobb, men det grejar ni! Kram Kajsa

  11. petralin said, on oktober 24, 2009 at 20:42

    Så underbart söta, båda två!
    kram

  12. Anita T said, on oktober 25, 2009 at 10:30

    Vill bara berätta hur bra en hund kan fungera även som tröst när allt inte går som önskat. När min bror gick bort för ca en månad sedan så väntade familjen på att få
    hem en liten valp. För en vecka sedan kom den lilla godingen och vi gläds alla åt ny-
    tillskottet i familjen. Bilder skickas runt och vi har åter något positivt att glädjas åt.
    Kram

  13. Karin said, on oktober 25, 2009 at 20:55

    Jag håller med Stefan, en mycket klok man. Det var en väldigt söt liten dam som flyttat in hoppas att även den stora och den lilla får mycket glädje av varandra.
    Kram och lycka till
    Karin

  14. Madde said, on oktober 25, 2009 at 23:24

    JÄTTEROLIGT att de funnit varandra !!!!!n
    Blir så glad när de verkar ha hittat ” syskonkärleken” till varandra :?)

    Det blir inga lugna stunder hos er hör jag:=)
    Rätt var det är så är det kanske race över er säng om nätterna också..lagomt till valpen är rumsren om natten, så börjar de leka i stället om nätterna ://

    Men vá tusan…. vad är väl en krossad vas, slutkörd husse/matte, emot lyckliga hundar??? *

    Har vi ngn försäkrings tjm här på bloggen, som kan upplysa om det finns valp försäkring för möbler ?? ( fniss)

    * det påminner mig om när 8 åriga dottern kommer hem fr skolan o är lerig o skitig om kläderna. Och man undrar lätt uppgivet /bistert ( beroende på dagsformen :=)
    om hon måste mer eller mindre rulla sig i lera/ smuts o gud vet vad…
    SVAR : ” Men mamma, jag är ett lyckligt barn: för jag har LEKT ! ”

    Ridå ! För VAD ska man svara på DET ?


Kommentera

