George med Liemannen bakom axeln

Gudfadern hade en bra dag!

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 17, 2009

Jag pratar inte med bomull stoppat i kinderna, jag skickar inte hitmen som lägger hästhuvuden i sängar och jag ger inte erbjudanden som man inte kan säga nej till.
Men jag är faktiskt en Gudfader!
Jessica, en av Saras vänner har numera utökat familjen med en liten Max, en liten påg som redan nu charmar allt!
Idag charmade lille Max tanterna på Bondens Marknad, en marknad på Drottningtorget i Malmö. Tanterna som nog kände igen Sara och mig där vi rullade barnvagn med tillhörande Max däri hade svårt att slita ögonen ifrån oss. De tänkte nog att nu har vi minsann gått ett steg till och skaffat barn…..Vi är alltså endast Gudfadern (jag) och självklart Gudmor (Sara) till lille Max!

Men dagen i övrigt var fantastiskt bra, kroppen blir allt bättre, idag har vi som sagt vandrat på Bondens marknad samt avnjutit en fantastisk Sushi-lunch på Restaurang HAI på Davidshallstorg! Det var nämligen Jessicas födelsedag idag.

Jessica nämner jag idag på grund av hennes civilkurage, Jessica med familj, Mor och Far råkade ut för en aggressiv förare som gick bärsärk och trängde bilen som Jessicas familj satt i, den aggresive föraren hoppade ut och misshandlade Jessicas pappa (lite över 60 år unge far) för att han hade kört för långsamt.
Jessica har tvingat sina föräldrar att polisanmäla och skall själv vittna i målet!

Jessica, du har min och Saras beundran och respekt! Du har civilkurage, du har moral, du gör Sverige som nation en tjänst genom att vara ett föredöme! Att stå upp och göra det du gör är fantastiskt!
Sverige behöver föredömen som dig!

Jag ber er, snälla, att lämna en stärkande kommentar till Jessica!

George

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lola said, on oktober 17, 2009 at 23:45

    Det var verkligen modigt gjort! Att vittna är tufft, men det blir säkert inga problem i det här fallet. Man blir ju så adrenalinladdad när man måste skydda sin familj.

  2. Madde said, on oktober 17, 2009 at 23:58

    Min största respekt Jessica: det är sådana som du som visar vägen för andra o framför allt för ditt barn: vad som är rätt o fel. Att man följer sitt samvete o gör vad som behövs göras.

    Max har en fantastiskt mamma !

    Jag applåderar !
    // Madde

  3. Carina said, on oktober 18, 2009 at 10:30

    Det är modigt gjort, du har min fulla respekt, jag tycker att fler borde stå upp och vittna. Vi måste visa att det är inte okej att bära sig åt hur som helst, men tyvärr är det en hel del som inte vågar vittna – så därför tycker jag att det är jättebra gjort.

    Hoppas att din pappa inte blev så svårt skadad så han inte skall behöva dras med några men, varken fysiska eller psykiska. Vilken hemsk upplevelse det måste ha varit, bara för att man kör försiktigt i trafiken så blir man misshandlad, alltså jag förstår mig inte på mänskligheten ibland, kanske föraren var påverkad?? För då vet man ju inte vad dom kan hitta på.

    Massor av styrkekramar till dig och din familj Jessica (och givetvis till George och Sara)
    Varma tankar från Carina

  4. petralin said, on oktober 18, 2009 at 13:35

    Fler borde vara som Jessica! Modiga och starka och veta vad som är rätt och fel, Jessica är en förebild!

  5. Gina said, on oktober 18, 2009 at 14:12

    En eloge till Jessica som visat stort civilkurage! Skönt att höra att det fortfarande finns rättskaffens människor. Har tyvärr sett för många som bara blundar och inte verkar vilja se hemskheter. Mitt fulla stöd får ni.

    Hälsningar Gina

  6. Eva Berglund said, on oktober 18, 2009 at 18:03

    Min respekt också till jessika.
    Man måste våga stå upp för sina ideal och för hur man vill ha det i samhället.
    Tystnar man, blir det brottslingarnas marknad och ett sådant samhälle vill ingen ha.
    Så BRAVO!!!

    Heja gudfadern också och lycka till med gudbarnet.

  7. Julia - Älska utmaningen! said, on oktober 18, 2009 at 21:36

    Riktigt modigt och jag ger dig all respekt Jessica för att du anmäler och vittnar. Jag vet hur det är när människor som faktiskt sett saker inte vittnar, hemskt helt enkelt när man vet att den skyldige kunde åkt fast.
    Många varma kramar och tankar till dig och din familj.

  8. Mamma-Nina said, on oktober 18, 2009 at 22:53

    Ville bara kolla att allt var ok, och det låter ju lysande! Grattis till ett bra besked på röntgen!
    Sköt om er, och bli inte kall och förkyld nu, hua vad kallt det brjar bli…

    Jag håller på er som alltid.

  9. Jessica said, on oktober 19, 2009 at 15:36

    Tack för alla positiva kommentarer. Det krävs nästan mer att övertala ens föräldrar att man måste tro på rättsamhället än att vittna. Jag hoppas på att det går bra och att han får vad han förtjänar. Min pappa mår bra, han blev inte fysiskt skadad. Mest skärrad och rädd, för min lille son, 6 veckor gammal, var ju också i bilen.

    Tack än en gång.

    Jessica.


Kommentera

