George med Liemannen bakom axeln

Fest med Zlatans granne

Posted in Uncategorized by georgeschottl on september 16, 2009

Kontrasterna är stora, vi ser fram att träffa vänner och festa loss. Jeppe ….Ursäkta,  Jesper K ståtade med Bröllop för TIO år sedan då han äktade den fantastiska och underbara Diana. Det var ett fantastiskt bröllop, en otrolig fest, de bästa människorna i världen var där, jag menar våra Vänner och så självklart ljuvlig mat….jag tror maten kom från Atmosfär….
I alla fall, nu är det dags för ett Da Capo, Jesper och Diana firar sitt tio-års bröllopsdag! Vi ser fram emot detta och längtar till rätt datum….lite nyfikna är vi med tanke på att huset ligger granne med Zlatans omskrivna villa….kanske man kan se en fotboll ligga i trädgården? Vem vet?
Alla vänner kommer att njuta av varandras sällskap, det kommer bara vara kul! en kul grej var att då de båda gifte sig för tio år sedan så var det frackbröllop, vi var alla väldigt glada, ganska intoxikerade av all dricka (vi var snorpackade) och Douglas, Jag och två till skulle bada utanför Skanörs Badhytt där festen höll till. Av med fracken, i vattnet och plaska runt där till kylan knäckte oss totalt, upp igen. Hur FAAAn hittar man en svart frack mitt i natten på en strand??? Hur Faaan hittar man sig egen svarta frack mitt i den svarta natten? Tillråga på allt så är man ganska berusad!……(snorpackad)
Det slutade med att jag inte hade alla kläder på mig när vi gick tillbaka till Badhytten, tillbaka till baren. Dagen efter var vi ute och gick på stranden, Sara och jag tillsammans med vår gamla vovve, Schäfern Hero. Tror  ni inte att Hero lyckas gräva fram min svarta strumpa ur sanden, nedanför Restaurang Badhytten. Han hittade min strumpa…..Hundars luktsinne är otroligt!

Kontrasterna är stora! här kommer den andra vinkeln

Samtidigt är en av mina vänner dålig, Hans M har ont.
Han har samma typ av cancer som jag, och han har inte riktigt hittat rätt smärtstillandekombination. Han har precis genomgått samma cellgiftsbehandling som jag genomgick 2007. Smärta tröttar ut, smärta gör att man inte orkar, smärtan tar bort det goda humöret! Just det humöret vi så väl behöver! Det goda, det glada, det humöret man ser framemot, exempelvis som man ser fram emot en fest!
Det humöret behöver Hans så väl.
Så jag ber Er alla, jag rekommenderar Er alla att gå in på http://hansmbg.blogspot.com/
och skriv en kommentar till Hans, skriv något glatt så att han får upp det så otroligt viktiga humöret igen!
Klistra i en kul bild. Ja gör precis vad ni vill bara det lyfter Hans M´s humör!

För det får ni mitt tack!
George

Som bonus får Ni en bild på Sara´s syster Maria och Hero som hittade strumpan……..

PC2400041

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. sabine said, on september 16, 2009 at 11:03

    Hej george!
    Jag skrev till dig för någon dag sedan och frågade om du hade så att det blev donerat pengar när man var inne på din blogg, jag har hittat en sida som kanske kan hjälpa dig att ”tjäna pengar på bloggen” http://www.designadinblogg.se pröva där, annars kanske hon kan hjälpa dig.
    Förresten vilken fin hund, har själv en schäfer dock en vit långhårig.

  2. Hans M said, on september 16, 2009 at 18:55

    George,
    Tack för omtanke och den värme du sprider är fullt i klass med ett kärnkraftverk.
    Vilken energi…
    Jag blir solbränd när jag läser vad du skriver om det ena och det andra!
    Varma hälsningar,
    /Hans.

  3. pysan said, on september 17, 2009 at 11:25

    Vi behöver inte och SKA inte sluta leva för att vi har cancer…

    Kram Pys


Kommentera

