George med Liemannen bakom axeln

Var tog sommaren vägen?

Posted in Uncategorized by georgeschottl on september 13, 2009

Liten bild på hur det känns just nu, synd bara att bilden är från förra hösten…. kallt, vinden blåser, älskar sådant väder. Ja jag äälskar alla sorters väder! Speciellt STORM, en härlig storm som rycker och sliter i husknutarna, man känner att vädrets makter är stora! Ser ni hur Daimis ena öra fladdrar i vinden…….
Det här får mig att känna mig vid liv!! Det här är något som gör att man uppskattar dagen! En härlig storm får mig att må superbra!
Bild 220

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. AnnetteT said, on september 13, 2009 at 09:38

    Underbar bild 🙂 Jag älskar också verkligen väder där man känner att man lever – att leva livet levandes ! Då många hellre kurar inomhus i hårda vindar, snöyra, kalla grader som biter i kinderna – DÅ är jag ute med jycken mer än gärna.

    Hoppas du och din familj får en fin-fin september dag !

  2. Kerstin said, on september 13, 2009 at 15:17

    Jag längtar hem!

  3. söndagsflickab said, on september 13, 2009 at 17:05

    För jävligt, rent ut sagt! Jag råkade ut för ett klanteri som också var förrödande! Efter en tuff behandling för Tungbascanser, blev jag friskförklarad! Av två läkare, som gratulerade till den lyckade behandlingen. ”Gå härifrån som en frisk människa!” Tack, ganska otroligt kändes det allt. Idag har jag efter en punktion (som jag tiggde mig till) fått veta, att cancern aldrig varit borta, utan spridit sig. Nu finns ingen bot, endast lindring… Skit, somliga läkare borde hålla käften… En stor tröst för mig har varit att blogga, och det gensvar människor lämnar. Tack för att du delar med dig, och jag önskar dig och din fru många fina år! Kram till er

  4. Madde said, on september 13, 2009 at 22:55

    Hej !

    Hinner inte skriva så mkt ikväll- har jobbat i trädgården i dag….
    Kikar bara in som hastigast !
    Skriver mer om bilden/platsen i morgon- den har liksom en ganska stor plats i mitt hjärta sedan sisådär 12 år tillbaka……

    MEN vill bara uppmärksamma att Vimmelmamman tagit upp tråden om Martin… nu ska vi se om det börjar röra på sig vad gäller hans respirator…..och vård i allmänhet o i synnerhet alla människor som drabbas….
    Det börjar ta hus i h-e nu…:=)

  5. Lina said, on september 14, 2009 at 08:30

    Hej,

    Hittade din blogg hos Vimmelmamman.
    Måste bara säga att du är fantastisk i din kamp.

    All lycka och kärlek till dig,
    Lina

  6. Carina said, on september 14, 2009 at 15:22

    Måste börja med att tala om att jag blir så himla glad över att du har börjat blogga,
    har ofta efter serien undrat hur det gått för dig och de andra deltagarna från Himlen kan vänta, jag följde serien slaviskt.
    Hade nyss gått igenom en jobbig period med en svärmor som gick bort i hjärntumörer som gjorde att detta blev någon slags bearbetning för min del!
    Hehe du verkar vara en envis jäkel och envishet kan räcka långt ibland……eller oftast kanske stämmer bättre!
    En sann fighter är vad du verkar vara!

    Också vill jag bara tala om att jag delar dina tankar och vädrets makter, väntar och hoppas varje dag att det ska bli lite rusk mend et kommer ju aldrig, solen envisas med att lysa vareviga dag numera!
    Håller tummar att detta går vägen, kram Carina

  7. Sophia said, on september 15, 2009 at 17:49

    Vilken liten goding till vovve!! 😀

  8. Madde said, on september 15, 2009 at 23:29

    Nu så : det har varit rent underbart varma o soliga höstdagar här, så jag har mestadels varit ute i trädgården o donat, därav min frånvaro ( kanske skönt för som är på bloggen!!)
    DÄR du sitter, eller rättare sagt rakt ner vid strandkanten/havsbandet ska man kanske säga… där förlovade jag mig juli 97 med en malmöpåg.
    Dessutom så var hans dåvarande hund med: en schabrador…LITE lik din vovvsa…..
    Jag blev så full i skratt o varm samtidigt. Det var liksom ett déja-vu !

    Vi träffades när jag var nere på min socionompraktik i Malmö……

    för att göra historien kort: jag importerade således ” nytt blod” till Umeå ( där jag kommer ifrån, även om jag bott lite här o var i landet i ”yngre fria dagar…”) o han trivs bra ska ni veta !!!

    Gift,villa, vi bor i ett samhälle, beläget vid havet, 10 km norr om Umeå C, vovve ( 2 st) ingen volvo , men väl bil o två hottentottar på 11 o 8 år…..

    Jaaaa, du ser George: vilken magi ni skåningar besitter !!!

    Numera är det sommar resor till Malmö/ Höllviken samt Bjärred där svägerskan bor……

    Så kan det gå !

    Så nu väntar jag på att ni kommer på norrlands resa o upptäcker den klara luften, renarna o isbjörnarna som går på gatorna…….:o)

  9. georgeschottl said, on september 16, 2009 at 08:49

    Va?? (säger jag med klart klingande amerikansk dialekt, exempelvis Texasdialekt) Isbjörnar OCH renar på gatorna, jag trodde det bara fanns isbjörnar, de åt väl upp renarna…(slut på amerikansk texadialekt) Ironi/Slut

    Ja det är vackert här på sydkusten, vi är ofta här med Sara´s familj, speciellt Andy, min svåger (Sara´s syster Maria träffade en italienare på en Areosmithkonsert i Köpenhamn) så numera är hon gift och boende i Milano)
    de båda kommer hem till Sverige med jämna mellanrum och då käkar vi här på rökeriet i Smyge och går med vovven längs vattnet. Andy, min svåger, han har en IQ som ligger någonstans mellan Einstein, Da Vinci och Stephen Hawking och han älskar Ystad, han har lärt sig svenska bara för att bättre kunna njuta av Wallander-böckerna…..otrolig kille. Bara på något år så slänger han ihop ett av Italiens ledande IT-företag och föreläser för folket på Microsoft….
    Och så är han riktigt ”down to earth” han är lugn och trevlig och Älskar Smygehuk!
    Bättre ställe att förlova sig i Sverige är svårt att hitta!

    Ja du, historier om Isbjörnar är väl sin sak, men mygg har ju mer trovärdighet att de finns hos er, jag har hört att myggen är stora som katter och att de har en omisskänlig tysk stridspilotdialekt, är det sant???
    ”I zill sykk jor Bluuut” är deras attack-ljud??

    Ja vi skåningar är ju ett kapitel för oss själva, alla är födda med talfel, (gröt i halsen) dubbel nationalitet svensk/dansk och vi alla gillar en av malmös förorter, köpenhamn heter den förorten. Andra förorter såsom Hamburg och Paris är väl Ok men eftersom devisen ”Haur du sett Malmö har du sett Världen” fortfarande gäller så är det inte så ofta vi rör oss i de förorterna

    Ha det bäst
    George

    • Madde said, on september 16, 2009 at 12:56

      MYGGEN är stora som elefanter här….njaeee… kanske vissa år… vissa år ser man knappt av dem.. o mitt blod verkar de inte gilla, så jag klarar mig rätt bra !:=)

      Men visst- Skåne är vackert- men faktum är att det är i alla fall än så länge- bättre luft här än söderut…
      Hur länge det får vara så vet man ju inte…..

      Det ”roliga” är att när svägerskan ringer o kvittar i typ februari över allt som börjar komma upp i rabatterna kring huset ” o i Umeå då ???”

      Man tittar ut genom fönstret o konstaterat krasst att i fall jag SER rabatten i april- så är jag glad… växter- det kan komma i april/maj sisådär om man har jäkligt tur o det är typ påsklliljor…

      Sverige ÄR ett avlångt land !!


Kommentera

