George med Liemannen bakom axeln

En av de bra, en av de fantastiska!

Posted in Uncategorized by georgeschottl on september 8, 2009

En av de fantastiska, en av hjältarna i vårt samhälle, en av de med ” the right stuff” skall nu hedras!
Anders Bjartell som arbetar i Malmö på Mas fyller 50 år 090909. Anders är ett föredöme för för många och han borde vara en klart lysande stjärna som föreläsare på läkarlinjen.
Anders Bjartell, Ronny Öhman, Lars Ek, Olle Sjöland alla dessa är exceptionella personer som har kunskap och empati, de som har social förmåga och de brinner för sitt yrke!
Anders Bjartell är en av de som man önskar sig som läkare om något skulle gå snett och man skulle behöva hjälp! Han är en av de som verkar i det fördolda och lyfter fram läkaryrket genom forskning och engagemang!
Han räddade livet på mig, behöver jag säga mer?
Denna fantastiska man har genomgått så mycket smärta och så mycket lycka i sitt liv, han står stadigt kvar!
Här kan ni läsa mer om Anders Bjartell, och jag säger så här skulle Ni någonsin behöva en läkare så önskar jag att ni får en som påminner om Anders! Jag skattar mig lycklig som har fått både A Bjartell och Ronny Öhman som mina läkare, de bästa av de bästa!
http://sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/article548534/Vardag-full-med-svara-samtal.html
Grattis på din 50-årsdag!
Önskar Sara och George

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sara said, on september 10, 2009 at 18:25

    Härligt!
    Jag har inte cancer, inte än iaf och hoppas att jag aldrig får. Men mitt liv är inte fritt från läkarbesök för det inte. Föddes med gomspalt som ledde till öroninflammation till öroninflammation till öroninflammation. Blev hörselskadad på båda öronen och redan vid 6 månaders ålder hamnade jag i ett läkarteam med en öronläkare som på 90-talet avancerade upp till professor. Går fortfarande hos honom, efter 21 år, några gånger om året och han är en helt underbar läkare. Den bästa av de bästa inom öra-näsa-hals! Han gjorde mig normalhörande efter flera operationer!
    Jag är ofta tacksam för att vara född i slutet på 1900-talet och i Sverige. Att jag fått den vård jag behövt- gratis.
    Om så inte varit fallet hade jag kanske svultit ihjäl som bebis. Överlevde jag hade jag varit ”döv” och dessutom inte kunnat gå (föddes med höftfel).
    Istället har jag vuxit upp till en människa som kan göra precis allt som vanliga människor kan! Fast jag är kanske lite mer tacksam för mitt liv än en vanlig människa…

    Tacka vet jag alla dessa underbara läkare! Önskar alla som behöver får hjälp av dessa toppenläkare!


Kommentera

